King is sinds een jaartje van de 20- jarige Jildou Ludema uit Wouterswoude. "Vorig jaar is King hier gebracht na het overlijden van de eigenaar," vertelt Jildou. Hij was eerst bij een handelaar terecht gekomen maar die had geen plek voor hem, en stalde hem een weekje bij de familie Ludema op stal. "Ik besloot in die week dat ik hem graag zelf wilde houden, en sindsdien is hij van mij. Hij was wel erg angstig in het begin en zag er heel slecht uit. Maar al snel knapte hij enorm op en kon hij alles gaan leren zoals poetsen, longeren, dekens omdoen.. hij werd steeds minder angstig doordat ik zoveel met hem bezig was."
King is sinds zes weken ook onder het zadel beleerd. "Hij doet het heel leuk! Ik wil hem graag gaan opleiden voor de dressuursport. Maar dit doe ik wel rustig aan hoor. Hij mag nu eerst vooral nog puppy zijn en genieten van zijn leven."
Volgens Jildou heeft King echt een gouden karakter. "Hij is zo rustig en cool in zijn koppie en gaat echt voor me door het vuur. Dat is zo leuk aan hem! Hij wil altijd doorgaan, is heel werkwillig, en al vindt hij iets spannend, hij gaat niet staken of eng doen. Hij vertrouwt echt helemaal op mij en kijkt wel, maar blijft heel rustig."
King is een puppy- Krachtpatser, maar hij liet zich heel stoer zien tijdens het losgooien. "Ja inderdaad," zegt Jildou. "hij showt enorm als hij zo los beweegt! Ondanks zijn jonge leeftijd en vriendelijke karakter, is hij al erg krachtig en stoer. Dit merk je ook heel erg onder het zadel, dan heeft hij al veel kracht en balans. Ik heb zelf een spierziekte en dus niet altijd zoveel kracht in mijn lichaam maar gelukkig heeft King kracht voor 2!"
Helaas was het erg mistig toen ik King kwam fotograferen, wat lastig fotograferen was, maar daardoor wel heel leerzaam. En het weer mocht de pret niet drukken! Ik heb ontzettend genoten van deze leuke shoot.
#kingkong #puppykrachtpatser #danser #stoer #mistig #leerzaam #leukstehobby