Half januari is helaas haar maatje, ouessant schaap Benni, overleden. Met zijn bijna 15 jaar was hij hoogbejaard en zat het er al een tijdje aan te komen. Helaas zijn er bij Pamba vorig jaar meerdere peesblessures vastgesteld, iets waar we al een tijdje mee bezig zijn, dat maakte het zoeken naar een nieuw maatje iets lastiger. Ik wilde er graag een mini paardje of shetlander voor haar bij, maar de kleine mocht niet te speels zijn vanwege Pamba's blessure, ze is namelijk zelf ondanks haar leeftijd van bijna 23 zelf nog veel te speels
Door een oproepje kwamen we terecht bij Elza of Roinja. Een prachtig minipaardje van 18 jaar oud en afgelopen zaterdag hebben we haar dan eindelijk opgehaald! 
De kennismaking verliep eigenlijk meteen goed, Pamba was meteen heel enthousiast en heel nieuwsgierig. Naast wat merrie piepjes was er van beide kanten niets aan de hand. De eerste dag hebben we ze nog apart gehouden voor de zekerheid. Elza had dezelfde nacht al door hoe ze onder mijn vaders provisorische hekje in de uitloop kon kruipen dus de volgende dag vonden we ze gezusterlijk samen in de uitloop
Zondag was een prachtige dag dus heb ik een aantal foto's van ze gemaakt in de wei. Geen technische hoogstandjes, maar voor mij heel leuk om te delen. Zo blij dat het meteen zo goed klikt tussen de dames!

Nieuwsgierig aagje

En als laatste de liefste foto

Zoals jullie zien mag ik nog even flink poetsen! Elza is nog lekker wollig en ook Pamba zit nog vrij dik in haar vacht. Wij zijn allemaal iig erg blij met Elza. Ze lijkt voor zover we haar nu kennen enorm op Benni, net zo'n grapjas als onze kleine man was!