Wij oefenen lekker verder!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yenni

Wij oefenen lekker verder!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-18 17:53

Hallo Bokkers,

Ik heb al lang geen topic meer gemaakt. Tips mogen maar hou het AUB vriendelijk :)

Cassimo is ruin 15 jaar oud. Hij loopt (als de bak niet bevroren is) 4 x per week waarvan 1 keer les en 1 keer longeren. Ik krijg nu een half jaar les van een goede instructrise.

Dit is 3 jaar geleden
Afbeelding

Dit is 0.5 - 1 jaar geleden
Afbeelding

Dit was vandaag

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tips mogen maar hou het lief :o

Cinnepin

Re: Wij oefenen lekker verder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 17:58

Wat een leuk dier om te zien. Het lijkt alsof het zadel niet helemaal lekker ligt. Het komt in de draf aan de achterkant omhoog.Ook mogen jouw beugels wel iets langer. Zorg ervoor dat je je hakken niet op trekt.
Bij de laatste foto lijkt het alsof je hem naar beneden wilt hebben. Je kantelt je handen daar helemaal naar binnen. Ook lijkt het erg alsof je jezelf helemaal vast zet in schouder en rug.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-18 18:03

Cinnepin schreef:
Wat een leuk dier om te zien. Het lijkt alsof het zadel niet helemaal lekker ligt. Het komt in de draf aan de achterkant omhoog.Ook mogen jouw beugels wel iets langer. Zorg ervoor dat je je hakken niet op trekt.
Bij de laatste foto lijkt het alsof je hem naar beneden wilt hebben. Je kantelt je handen daar helemaal naar binnen. Ook lijkt het erg alsof je jezelf helemaal vast zet in schouder en rug.

Klopt, die laatste foto wilde ik hem inderdaad graag iets laten zakken... O:)
Qua zadel: het wordt ieder half jaar/jaar gecontroleerd door de zadelmaker. Deze is in december nog geweest en het zadel lag toen goed. Dat ik mijzelf vast zet kan ook kloppen, ik heb in 2011 een zware rugoperatie gehad waardoor het voor mij erg lastig is om mijzelf in dat gebied te ontspannen.. en mijn hakken lijden een eigen leven ;) maar ook daar heb je gelijk in. Dat is inderdaad een aandachts puntje :)
Bedankt voor je fijne reactie!

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 18:04

Graag gedaan..en oh een zware rug operatie zal je idd nog wel van merken. Sterkte daarmee.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-18 18:08

Cinnepin schreef:
Graag gedaan..en oh een zware rug operatie zal je idd nog wel van merken. Sterkte daarmee.

Dankjewel.. :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 18:30

Leuke combi zijn jullie!
Op de eerste vandaag foto zie je dat het niet alleen je hak is die je optrekt maar je hele been!
Misschien kun je in ieder geval in stap zonder beugels oefenen, in draf wordt wat lastig denk ik met je rug.
Maar dan krijg je toch in stap in ieder geval dat gevoel van ontspannen benen.
Misschien geef je iets te veel/vaak been en mag hij wat sneller reageren?
Als je je handen iets meer draagt kun je ook iets meer ontspannen rechtop zitten, je armen worden een beetje te recht.
Verder vind ik het wel fijn hoe je je paard rijdt, naar voren en niet op de handrem. +:)+

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-18 19:20

MirandaFuego schreef:
Leuke combi zijn jullie!
Op de eerste vandaag foto zie je dat het niet alleen je hak is die je optrekt maar je hele been!
Misschien kun je in ieder geval in stap zonder beugels oefenen, in draf wordt wat lastig denk ik met je rug.
Maar dan krijg je toch in stap in ieder geval dat gevoel van ontspannen benen.
Misschien geef je iets te veel/vaak been en mag hij wat sneller reageren?
Als je je handen iets meer draagt kun je ook iets meer ontspannen rechtop zitten, je armen worden een beetje te recht.
Verder vind ik het wel fijn hoe je je paard rijdt, naar voren en niet op de handrem. +:)+

Dankjewel voor je fijne reactie. In de les zijn we inderdaad bezig om hem meer aan het been te maken. In stap zonder beugels zal ik eens meenemen in de training. Bedankt!