Door persoonlijke omstandigheden en een niet succesvolle zoektocht naar een groter paard was ik eigenlijk een beetje gestopt. Gelukkig kwam ik Hidalgo tegen
Waarvan ik een soort Superman-val heb gemaakt

In april 2017 organiseerde ik een clinic met Jerri Duce, zij had vroeger een trick riding school in Canada en verzorgde de trick riders voor de serie Heartland. Dit was in België, zelf kwam ik zonder vervoer te zitten maar gelukkig kon ik een paard daar lenen.
In mei kreeg ik groen licht om een paard te lenen voor een wedstrijd in Missouri. Een paar dagen later zat ik in het vliegtuig en ik had 3 dagen over om aan het paard te wennen. Met elke dag een ander zadel was dit niet makkelijk helaas, en niet alle tricks die ik een paar maanden van tevoren had doorgegeven konden op hem. Omdat hij wel bijna maximale snelheidspunten haalde en ik er toch al was, ben ik voor snelheid met simpele tricks gegaan.
Ik haalde hoge scores en stond derde, achter twee professionele trick riders die het al van jongs af aan doen. Helaas schrok Cookie op de tweede dag, waardoor hij voor het tape langs schoot en ik met mijn voet in een riem aan de rechterkant belandde. Ik heb echt enorm veel geluk gehad, want meestal overleef je dit niet (in Rusland belandde iemand een tijdje terug ook aan de rechterkant).
Ik kon zelf nog naar het publiek zwaaien en de bak uitlopen, ik verging wel van de pijn in mijn linkerknie.

De volgende dag heb ik geholpen met jureren, ik heb toch even onder het paard gelegen en we wisten niet zeker of ik nog heel genoeg was. Als ik wel doorgereden was en ongeveer dezelfde scores had behaald had ik me gekwalificeerd voor de Noord-Amerikaanse kampioenschappen, maar qua studie waren de data überhaupt niet haalbaar geweest
Ik heb wel een uitnodiging van de beste trainer van de VS hieraan overgehouden, die graag nog wat meer met me wil werken omdat ik mooie lijnen in tricks heb volgens hem. Daar zeg ik uiteraard geen nee tegen!
Het was sowieso een onwijs gave ervaring om met de beste trick riders in de VS te rijden en iedereen in het echt te zien, we zijn best een hechte club.Hidalgo had inmiddels een behoorlijke grasbuik gekregen helaas
Shoulder stand
Full fender

Forward necklayover
Side drag, mijn minst favoriete trick om te doen denk ik.

Tail stand, in galop is hij nog niet betrouwbaar hiermee, ik hoop dat dat van de zomer beter wordt want ik vind hem wel heel leuk om te doen

In januari had hij zijn eerste show met langskomende treinen naast de bak. Dit vond hij wel spannend, maar als ik in een trick zat keek hij er niet meer naar en was hij met mij bezig. Hij had de tijd van zijn leven en gaf zichzelf elk rondje meer dan 100%, ondanks de kou, regen en zware bak.

De bedoeling is nu vooral om weer kilometers te maken op show en weer naam op te bouwen. Er zijn genoeg trick riders in de VS die over willen vliegen voor shows en clinics, maar dan moet er wel animo en vooral budget voor zijn
Spectaculair is dit ! Komt wel wat kracht en souplesse bij kijken