Het afgelopen jaar, 2017, was een bewogen jaar.
Mijn Sjaki (Skydancer x Roemer) kwam na 2 jaar wandelen ivm een peesblessure aan drie benen terug in de sport, Z1
Hij was ingespoten, een infuus gehad en speciaal beslag
Nog wel wat dik en het kan meer aan elkaar maar we rijden weer.

Helaas kreeg hij in november last van zijn vierde been, waardoor we weer een stapje terug hebben gedaan.
Het doel voor 2018 is Z2, mits hij gezond blijft
Met mijn projectje, Expo (Maestro x Jazz) heb ik voornamelijk gewerkt aan rust en vertrouwen
Dat leek zijn vruchten af te werpen, laatste concours was hij echt fijn te rijden, dus op naar dit seizoen.
Echt een doel mbt niveau heb ik met hem nog niet gemaakt, enkel fijn rijden met vertrouwen dan komt de rest vanzelf

Ook is mijn merrie Hiawatha (Vivaldi x Rhodium) vorig jaar zadelmak gemaakt. Wellicht wat laat maar dat kwam omdat ze van heel ver moest komen

Ze heeft van mij echt alle tijd gekregen, waardoor we laat zijn begonnen met rijden.
Het doel met haar is komend jaar op concours wellicht M1 eind 2018

Bij mijn andere paard Vyper (Ronan Nature x Ferro)is cornage geconstateerd, en wat immuunproblemen. Hij is nu met pensioen

Net zoals mijn allergrootste topper, in 2017 nog 1x een rondje op hem gestapt, maar hij bood zoveel aan dat ik heb besloten er ook nooit meer op te stappen, hij is echt met pensioen