Het wordt nu toch wel eens tijd dat ik jullie introduceer aan Winston. Inmiddels alweer een halfjaar in mijn bezit.
Winston kwam min of meer op mijn pad terecht zonder dat ik er écht op de wachten stond
Ik had met mijn vorige paardjes flink wat pech gehad en ik was er dan ook over uit dat ik voorlopig maar even paardloos door het leven zou gaan. Maar toen stond daar Winston.. Tsja je wordt toch wel vaker verliefd op een bloedmooi paard denk je dan? Nou ja Winston stond er eigenlijk helemaal niet zo best bij.. Mager en onbespierd. Oké als onbeleerde 4 jarige kan je ook geen krachtpatser verwachten, maar te mager was hij zeker. Toch was er iets in zijn blik wat mij raakte. Met zijn ogen raakte hij mijn ziel. Ik was verkocht. Deze zielige jongen moest met mij mee. Toch, na al die pech die ik had gehad, sloegen te twijfels eerst wel even toe. Dus ik besloot hem in ieder geval op de foto te laten zetten. Hij kreeg een prachtig rapport met 1tjes en 2tjes. Daarnaast had hij ook nog wel een mooi papiertje en dus heb ik de gok genomen en hem mee naar huis genomen.
Zo stond hij er toen bij:

Het allereerste wat mij opviel is dat hij nauwelijks zijn eten weg kreeg. Hij maakte proppen van zijn hooi en zijn stal lag 's ochtends dan ook vol met hooiresten. En dus liet ik zo snel mogelijk de tandarts langs komen. Zoals ik vermoedde lag zijn gebit er zeer slecht bij.. arm dier. Maar gelukkig heb ik een zeer goede paardentandarts en had ik er alle vertrouwen in. Het heeft na de behandeling nog drie weken geduurd eerdaags hij beter begon te eten. Na drie maanden volgde een tweede afspraak en de tandarts zag al een hoop verbetering
Inmiddels was ik ook begonnen met het beleren, want hij was zoals ik al zei nog geheel onbeleerd. Hij doet het erg goed onder het zadel. Hij wil graag en pakt de dingen goed op.
We zijn nu een halfjaar verder, en ik moet zeggen; wat een heerlijk en lief dier heb ik gekocht
Hij is ontzettend nuchter en wil graag dingen doen. Zo hobbelen we al lekker door de bak, rijden we minimaal 1x per week lekker in het bos/duin (dat aan onze stal grenst) en pakken we geheel spelende wijs eens een sprongetje mee.Afgelopen week hadden mijn vriendin en ik éindelijk tijd om eens wat mooie foto's te schieten. Hoe vinden jullie mijn Winston nu?

kracht begint te komen

En ja, dan de kwaliteiten waardoor ik ook had besloten hem te kopen:

Bedankt voor het kijken en lezen van ons verhaal. Stel gerust je vraag als je nog iets wil weten

Er mag zeker nog wat meer body op, maar we zijn al een heel eind op weg denk ik zo
Die is al goed opgeknapt zeg! Nette techniek heeft ie, daar heb je een leuk paard aan hoor!
alleen echt een heethoofd met springen en onwijs veel power, hoe is winston daarin?