Sommigen van jullie kennen mij al uit mijn voltopic: [PP] [VOLG] Een kijkje in mijn leven op een ranch in Californië.
Voor de meesten, die mij niet kennen, even wat info:
Ik woon in Californië en werk op een rescue stal waar nu 30 paarden staan, allemaal met een nare en verdrietige geschiedenis. Samen met de eigenaars van de rescue zorg ik voor de paarden, doe ik allerlei klusjes en rehabiliteren en trainen we de paarden zodat ze geadopteerd kunnen worden.
JP is een Paint Horse merrie van ongeveer 18-20 jaar (?) en al twee jaar op de rescue sinds een van de eerste paarden. Er is nog maar weinig met haar gedaan omdat er al snel te veel paarden waren en te weinig mensen om met ze te werken, paarden zoals JP kregen daardoor wat langer 'vakantie' totdat ik erbij kwam om dus te helpen.
Ik ben inmiddels de enige die met haar werkt, waardoor ze stiekem heel speciaal is geworden
Haar vorige eigenaar wist niet zoveel van paarden en heeft haar allerlei rare dingen aangeleerd en waarschijnlijk niet al te vriendelijk. Ze is onder het zadel drie keer zo nerveus als tijdens grondwerken, was heel erg bang voor zwepen/touwtjes en contact op de teugels tolereerde ze niet (haar gebit en lijf is uitgebreid onderzicht, bitloos deed ze dit ook). Ze is een heel gevoelig paard dat iets te vaak een zweep heeft gezien en daardoor spastisch kan reageren op de kleinste dingen die ik zelf niet zie. Om wat meer aan onze band te werken en nog niet te veel tijd in het zadel te spenderen ben ik onlangs begonnen met in vrijheid een beetje spelen.Hier heb ik een kort filmpje van gemaakt, gewoon voor de 'lol' en om straks het verschil te kunnen zien als we wat verder zijn. Ik hoop dat jullie er met plezier naar kijken
) maar dit zet ik inderdaad om die redenen nooit op film, is een beetje het slechte voorbeeld geven
In dit filmpje zit 'ie dus wel, normaal (in vorige filmpjes) zit ik er nooit zo recht voor om de reden die jij geeft, even wat vaker aan denken