Na Kringkampioen de regiokampioenschappen en naar het NK!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Na Kringkampioen de regiokampioenschappen en naar het NK!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-18 23:25

Zonder verwachtingen begonnen we aan de selectieprocedure van onze kring. Ik had niet verwacht daar wat te kunnen laten zien, geen spectaculaire gangen, pas net serieus aan het rijden en ook wel enorme beperkingen van mijn kant. Ik heb me over laten halen en nden 1e na de sem goed, boven verwachting. We stonden 1e na de selectie wedstrijden, werden kringkampioen en mochten dus door naar de regiokampioenschappen.

We moesten 1 proef rijden en de 1e 8 moesten een 2 proef rijden. De beste 3 mochten door naar de indoorkampioenschappen. Mijn doel was bij de 1e 8 komen, zodat we de 2e proef mochten rijden. Om kwart voor 9 inladen, kwart voor 12 de 1e proef, maar ik was niet enthousiast. Ze gaf me niet het gevoel wat ik wel op de kringkampioenschappen had, dus ik was niet zeker van mijn zaak. Tussendoor werden telkens de tussenstanden gepubliceerd en toen mijn score op het bord kwam was ik mezelf kwijt. :') Ik bleek 1e te staan met 69,92% (211 en 208,5) en zelfs toen alle resultaten binnen waren stond ik nog bovenaan en mocht dus sowieso de 2e proef rijden. *\o/* Ik was ook 1 van de weinige waar er bijna geen juryverschil was en we hadden ook weer een 9 voor het halsstrekken!

De tweede proef ging helaas wat minder. Deze mochten we om kwart voor 4 rijden, maar we konden tussendoor niet naar huis en ze moest dus de hele tijd op de trailer staan. Ook at ze bijna niet en drinken wilde ze eigenlijk ook niet. Ik was moe, Flow was moe, dus we hebben met een hoop compromissen de 2e proef gereden. Hier werden we uiteindelijk 4e(194 en 190,5), maar gelukkig was het resultaat van de 1e proef zo goed dat we uiteindelijk 3e met 67% en bijna 3% voorsprong op nummer 4 werden en dus door naar de Indoorkampioenschappen!

Hier wat stills van de 1e proef, gewoon omdat ik zo trots ben op mijn knappe merrie
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xx_Irisje

Re: Na Kringkampioen de regiokampioenschappen en naar het NK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 23:47

Ze is leuk!
En volgens mij genieten jullie optimaal van elkaar, vooral veel plezier op het Nk.
Rijtechnisch komt het vast in orde!

Zil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 01:01

Wat was het spannend maar wat waren jullie goed. Lange dag maar wat zijn jullie een topteam samen. Lekker timmeren aan de weg en succes in Ermelo!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-18 21:29

xx_Irisje schreef:
Ze is leuk!
En volgens mij genieten jullie optimaal van elkaar, vooral veel plezier op het Nk.
Rijtechnisch komt het vast in orde!

Dank je wel! We genieten inderdaad en gaan dat in Ermelo ook gewoon doen en dan zien we wel :D

Zil schreef:
Wat was het spannend maar wat waren jullie goed. Lange dag maar wat zijn jullie een topteam samen. Lekker timmeren aan de weg en succes in Ermelo!

Dank je wel! Was inderdaad lang maar zo fijn dat je mee Was!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 21:34

Mooi paard, mooie ruime gangen, veel succes in Ermelo.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-18 21:44

bigone schreef:

Dank je wel! Stiekem is het vooral gewoon goede momenten pakken, ze heeft geen bijzonder ruime gangen, maar is vooral heel constant in tempo en aanleuning. Daar scoren we ook dik op en kunnen we de mindere dingen weer goed maken(vaak juist de gangen en verruimingen)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 00:18

MyWishMax schreef:
bigone schreef:

Dank je wel! Stiekem is het vooral gewoon goede momenten pakken, ze heeft geen bijzonder ruime gangen, maar is vooral heel constant in tempo en aanleuning. Daar scoren we ook dik op en kunnen we de mindere dingen weer goed maken(vaak juist de gangen en verruimingen)

Wanneer je de foto van het halsstrekken bekijkt dan draaft ze met een mooi ruim voorbeen en wanneer je een stuk verder bent in je training en dus niveau en de kracht echt vanachter uit gaat komen dan kan dit paard je nog wel eens heel positief verrassen!!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-18 15:49

bigone schreef:
Wanneer je de foto van het halsstrekken bekijkt dan draaft ze met een mooi ruim voorbeen en wanneer je een stuk verder bent in je training en dus niveau en de kracht echt vanachter uit gaat komen dan kan dit paard je nog wel eens heel positief verrassen!!

Dank je wel! Heel mooi compliment. En dat denk ik zelf ook. Als ik al kijk hoe hard we nu samen vooruit gaan, dan blijven we gewoon zo rustig doorgaan en komen we er vanzelf. Hard werken, maar zolang we er samen plezier in hebben maakt het mij niet uit hoe lang het duurt. De punten zijn heel leuk en de resultaten ook, maar de complimenten die we krijgen van juryleden over netjes, correct en vriendelijk rijden zijn me eigenlijk nog wel meer waard. Daar blijven we voor gaan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 18:25

Vooral dat vriendelijk! Maar wees niet teleurgesteld wanneer je op de Nederlandse prachtige voorbeenzwaaiers met de kin op de borst ziet lopen en ook nog hoog eindigen. Het begint wat minder te worden maar correct en vriendelijk een pony/paard op eigen benen laten lopen is jarenlang synoniem geweest voor laag eindigen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-18 23:25

bigone schreef:
Vooral dat vriendelijk! Maar wees niet teleurgesteld wanneer je op de Nederlandse prachtige voorbeenzwaaiers met de kin op de borst ziet lopen en ook nog hoog eindigen. Het begint wat minder te worden maar correct en vriendelijk een pony/paard op eigen benen laten lopen is jarenlang synoniem geweest voor laag eindigen.

Nee, inderdaad. We gaan er heen omdat we geselecteerd zijn en ergens de bovenste helft zou ik wel graag willen halen. Maar ik zie het absoluut niet gebeuren dat we bij de 1e 3 of 5 ofzo komen, daar komen we wel wat voor te kort, zowel qua spektakel als niveau van africhting/kracht. Qua voorbeenzwaaiers, dat zie ik vanzelf, maar ik ga daar voor mezelf rijden, voor mijn paard waar ik mega trots op ben en omdat het gewoon gaaf is ;)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 23:33

Gefeliciteerd +:)+ :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-18 11:13

Dank je wel! :D

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 11:36

Netjes hoor! Ziet er fijn uit.
Succes en veel plezier.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 08:45

Super gaaf, mooie plaatjes ook, veel succes!

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 08:51

Ik kom dit topic nu pas tegen, echt toppertjes zijn jullie! Dik dik verdiend <3

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-18 12:36

Dank jullie wel!

Vanaf vandaag gaan we weer rustig trainen na een korte vakantie en check. :D