Alweer een halfjaar zonder jou.... Famke Elvira

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Celine_Famke

Alweer een halfjaar zonder jou.... Famke Elvira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-18 20:00

Ik wist eigenlijk niet goed of dit weer bij IM moest of bij ITP.. Sorry als het verkeerd staat.

Eigenlijk had ik verwacht dat mijn 'laatste' topic over Famke, de laatste zou zijn ( [EJL-ITP] 2017: Een veelbewogen, emotioneel jaar... ).. Maar aangezien ik nog iedere dag aan haar denk en ik nog altijd niet kan geloven dat ze er niet meer is.. Vind ik dat zij nog een topic verdiend!
Ook omdat zij zo'n ontzettend speciaal paard voor mij was. Nooit meer ga ik zo een paard vinden. Er was maar één Famke Elvira....

Op dit moment is het alweer een halfjaar geleden dat ik haar heb moeten laten gaan. Of eigenlijk 6 maanden, 1 week en 2 dagen. De tijd vliegt.. Het is zo een raar gevoel.. Voor mijn gevoel heb ik haar gisteren in laten slapen..
De moeilijkste keuze van mijn leven en zeker iets dat ik nog heel lang bij mij ga dragen.

Ik moet toegeven dat het wel al begint te wennen dat ik nu Shenna heb, mijn nieuwe Friese vriendinnetje. Maar het lijkt alsof het nooit gaat wennen dat Famke er gewoon niet meer is. Ik kan het op een of andere manier gewoon niet geloven. En eerlijk gezegd denk ik ook dat ik er nooit echt 100% overheen ga komen. Zij was zo speciaal voor mij, het was zo een schokkend en vreselijk moeilijk jaar en er is werkelijk een stuk van mij samen met haar gestorven..
Nog altijd voelt het zo onwijs oneerlijk, waarom zij? Waarom wij? Alsof zij nog niet genoeg meegemaakt had..
En ook denk ik nog vaak: Wat als....? Terwijl ik ook wel weet dat er geen andere keuzes meer waren.

Het allerlastigste vind ik dat alles en iedereen gewoon doorgaat. De eerste week en misschien weken heeft iedereen het natuurlijk hartstikke met je te doen en krijg je veel steun. Maar daarna gaat het leven weer verder en lijkt iedereen het te vergeten. En ja, ik ging ook wel door, natuurlijk, maar het voelde alsof mijn leven stil bleef staan terwijl de rest door ging.
En natuurlijk werkt het ook totaal niet mee dat ik een binnenvetter ben, ik deel moeilijk mijn emoties en vind het al helemaal niet fijn om erover te praten. Dat maakt het soms ook extra lastig.

Ook ben ik soms bang, bang dat ik ga vergeten hoe ze was, hoe wij samen waren. Ik wil dat allemaal niet vergeten... Gelukkig heb ik onwijs veel foto's en filmpjes waarmee ik onze prachtige herinneringen kan koesteren <3

Maar ik ben wel heel blij met mijn geweldige ouders en broer die mij hoe dan ook zoveel mogelijk hebben gesteund al mogelijk. En mijn allerliefste beste vriendin, vriendinnen van stal, familie en vrienden en ook mensen op Bokt! Daar ben ik echt heel dankbaar voor. :j

En natuurlijk ben ik super blij met mijn nieuwe zwarte parel Shenna, die ook meehelpt om mij hier doorheen te trekken. Een geweldig paard is het, haar vrolijkheid is zeer aanstekelijk en dat doet mij echt heel goed.

Nog een ode aan Famke! 'Laatste ode' durf ik niet te zeggen. :o

Het prachtige gedenkplekje die ik voor haar heb gemaakt op mijn kamer:
Afbeelding

Bovenste plankje, vol met foto's, een tekening, prijzen en een stuk van haar staart.
Afbeelding

Tweede plankje met kaarsjes en foto's
Afbeelding

Derde plankje met kaarten die ik heb gekregen na haar overlijden, haar paspoort en het prachtige armbandje gemaakt van haar haren, gekregen van mijn stalgenootjes.
Afbeelding

En het vierde plankje met twee fotoboeken van knappe Fammie.
Afbeelding

Dan heb ik nog aan de muur een hele mooie canvasfoto van ons en het halster dat Famke vaak om had en ook tijdens het inslapen.
Afbeelding

En op de andere muur nog een prachtige canvasfoto en het naambordje van haar stal.
Afbeelding

En als laatst nog een hartje boven mijn bed waar ook haar haren in zitten.
Afbeelding
Afbeelding

Het moment waarop jij stierf,
Toen brak mijn hart in twee,
Een helft gevuld met pijn,
De andere helft stierf met jou mee,

De herinnering aan jou is iets wat mij nooit verlaat,
Die vult mijn hart met liefde en pijn,
Iets wat nooit overgaat,

Je leeft voort in mijn hart,
Daar blijf je voorgoed,
Tot die speciale dag,
Dat ik jou weer ontmoet..

VOOR ALTIJD IN MIJN HART

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nog twee video's die ik van haar gemaakt heb, die mij elke keer weer tranen in mijn ogen bezorgen.

Bedankt voor alles Famke!
Famke Elvira - 01-07-2001 ~ 19-07-2017 Y;(

MoppieFilou

Re: Alweer een halfjaar zonder jou.... Famke Elvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 20:24

Wat een prachtig plekje heb je speciaal voor Famke ingericht in je kamer! En vergeet niet dat een half jaar twee keer niks is als het om verwerken gaat, dus neem je tijd! Dikke knuffel! :(:)

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-18 20:47

Dankjewel! En ja je heb gelijk, een half jaar is natuurlijk totaal niet lang! Maar het klinkt al zo lang.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 13:43

Ik zag dat het tweede filmpje het niet deed, heb hem even gefixt :)

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 19:30

Allerknapste fammie.. wat vliegt de tijd zeg.. voor mijn gevoel wat het ook nog pas geleden..
Soms is het gewoon bizar dat als ik aan haar denk dat ze er gewoon niet meer is..
zeker nu we samen steeds meer met onze nieuwe paardjes samen rijden en ons herinneren aan de ritjes met onze oude toppers. Die zullen nooit meer terugkomen, maar de herinneringen zullen blijven <3 voor altijd! Want wat hebben we een groot bestand aan herinneringen opgebouwd!
En ik beloof je, jij bent echt niet de enige die Famke zou blijven herdenken :+:

Afbeelding

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 20:15

Dankje Jess! :)
En ja, gelukkig hebben we ontzettend veel dierbare herinneringen <3 En ook genoeg foto's waardoor we het toch weer een beetje kunnen 'voelen'.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 20:16

Wat gaat dat snel! En een mooi plekje op je kamer. Sterkte :(:)

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 20:22

een half jaar alweer! Lijkt als de dag van gisteren dat ik het nare bericht op facebook las. Volgde al een tijdje het hele gedoe rondom famke toen der tijd en had het jullie zo gegunt dat het positief zou aflopen.

Gelukkig heb je Shenna die je wat opvrolijkt maar het blijft een moeilijk iets.
Mooi plekje heb je voor haar gemaakt, vergeten zal ze niet worden :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 20:32

Wat mooi. Ik kijk nooit naar dit soort topics. Heel mooi gemaakt. Het doet me weer denken aan mijn eigen blacky die er niet meer is. En ja dat kan diep zitten....het heeft tijd nodig. Echt mooi hoe je dat kastje hebt gemaakt. Ik heb de staart nog ergens in een doos liggen. Ik weet niet wat ik er mee moet doen.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-18 10:37

amado7 schreef:
Wat gaat dat snel! En een mooi plekje op je kamer. Sterkte :(:)

Dankje! En ja, het gaat ontzettend snel, voelt zo apart...

Keell94 schreef:
een half jaar alweer! Lijkt als de dag van gisteren dat ik het nare bericht op facebook las. Volgde al een tijdje het hele gedoe rondom famke toen der tijd en had het jullie zo gegunt dat het positief zou aflopen.

Gelukkig heb je Shenna die je wat opvrolijkt maar het blijft een moeilijk iets.
Mooi plekje heb je voor haar gemaakt, vergeten zal ze niet worden :)

Ja het lijkt echt wel gisteren. De klap kwam inderdaad extra hard aan omdat het eerst iets beter leek te gaan en er een kleine vooruitgang leek te zijn. Dan krijg je een sprankeltje hoop. Waarna het juist allemaal mis was.. Dan is dat echt een klap in je gezicht.

Het zal zeker moeilijk blijven. In ieder geval de komende tijd. Maar ik ben blij met de komst van Shenna. Ze maakt het allemaal iets dragelijker.

Zonnetje81 schreef:
Wat mooi. Ik kijk nooit naar dit soort topics. Heel mooi gemaakt. Het doet me weer denken aan mijn eigen blacky die er niet meer is. En ja dat kan diep zitten....het heeft tijd nodig. Echt mooi hoe je dat kastje hebt gemaakt. Ik heb de staart nog ergens in een doos liggen. Ik weet niet wat ik er mee moet doen.

Dankjewel! En je zou ook een sieraad kunnen maken van de staartharen! Alleen zelf heb ik het probleem dat ik hem niet vaak om durf omdat ik bang ben dat ik hem beschadig of kwijt raak :+

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 10:46

ik kende jullie alleen maar via bokt en ben jullie gaan volgen op insta, ik vond jullie zo bijzonder en zon mooie band! altijd die verliefde blik. ook ik zal famke ookal ken ik haar niet persoonlijk nooit vergeten!

Sterkte!

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-18 12:03

zanakuzies schreef:
ik kende jullie alleen maar via bokt en ben jullie gaan volgen op insta, ik vond jullie zo bijzonder en zon mooie band! altijd die verliefde blik. ook ik zal famke ookal ken ik haar niet persoonlijk nooit vergeten!

Sterkte!

Dankjewel, lief! Famke en ik waren inderdaad een geweldig team, ik weet niet of ik dat ooit nog ga ervaren met een ander paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 14:18

Mooie, prachtige Famke... <3
Je hebt een prachtig plekje voor haar gemaakt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 14:25

Het eerste wat ik dacht bij het lezen van de topictitel was 'jeetje, wat gaat dat snel..'
Mooi plekje heb je gemaakt, ik vond het een bijzondere Fries.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-18 21:32

Anoniem schreef:
Mooie, prachtige Famke... <3
Je hebt een prachtig plekje voor haar gemaakt!

Dankje! :) Ik ben ook echt blij met m'n gedenkhoekje. Ik was eerst bang dat ik er dan te veel mee geconfronteerd zou worden, maar het geeft tot nu toe alleen maar een fijn gevoel.

Renee1991 schreef:
Het eerste wat ik dacht bij het lezen van de topictitel was 'jeetje, wat gaat dat snel..'
Mooi plekje heb je gemaakt, ik vond het een bijzondere Fries.

Ja, echt hè... De tijd gaat zo snel, bizar gewoon... Dankjewel!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 21:46

Ach meid .... ik kan enkel zeggen: veel sterkte!

Ik heb 2 jaar en 2 maanden geleden mijn paardje op 5jarige leeftijd moeten laten inslapen en alhoewel ik ook nog andere heb, moest ik deze week ook nog om haar huilen. Ergens krijg ik dat ook niet helemaal verwerkt.
Ik heb een spreuk opgehangen: " Treur niet om je verlies, wees blij met wat je had"

Wel goed dat je nieuwe paardje je er doorheen sleurt! En gun jezelf tijd. :(:)

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-18 22:26

Dankjewel Lukasje, en wat ontzettend herkenbaar... Het ene moment denk ik het wel een plekje te hebben kunnen geven, maar het andere moment moet ik weer huilen en voelt het nog zo als de dag van gister.
Heel mooi die spreuk! Heb je het idee dat het ook werkt voor jou?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 22:44

Celine_Famke schreef:
Dankjewel Lukasje, en wat ontzettend herkenbaar... Het ene moment denk ik het wel een plekje te hebben kunnen geven, maar het andere moment moet ik weer huilen en voelt het nog zo als de dag van gister.
Heel mooi die spreuk! Heb je het idee dat het ook werkt voor jou?

Goh, soms wel. Wanneer ik aan haar denk en triest ben en dan de spreuk naast haar foto zie, dan heb ik het idee dat ik het triest moment wat kan ombuigen naar een mooie gedachte. Echter, zit ik zoals deze week alleen in de wagen en hoor ik een emotioneel lied, dan is het te sterk en moet ik huilen. Dan "sust" er niets me. En vermits ik dan alleen ben, brul ik het echt uit hoor.