5e jaar op rij samen met mijn gouden duo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dusteyes

5e jaar op rij samen met mijn gouden duo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-18 12:41

Allereerst BESTE WENSEN IEDEREEN! *\o/*

2017 was het jaar dat pony 1: Youri toch wel van zijn pensioen mocht gaan genieten. Pony 2: Stilana daarentegen werd in 2017 opgepakt. :D
Eerst van beide een klein paspoortje:

Naam: Youri
Leeftijd: 21 jaar
Typerend: Als hij iets niet wil doet hij het ook echt NIET
gelukkig is er weinig wat die ECHT NIET wil :D (snoepjes willen bij lichte gevallen van niet willen nog wel eens helpen), lief tegen iedereen, een kind zou zo op kunnen stappen en wegrijden zonder dat er iemand naast hoeft te lopen, cool in zijn hoofd en werkt heel hard voor je.
Houdt van: Eten (toch wel typisch Haflinger :P), crossen, naar buiten aan de hand of onder de man (helaas nu niet meer)
Houd niet van: knuffelen (ben toch zeker geen teddybeer?!) en lang moeten wachten of stilstaan.
Afbeelding

Naam: Stilana
Leeftijd: 5 jaar
Ouders: Steven van de Zantkohoeve en Madelaine van oud Kraggenburg
Typerend: Held op sokken (ze is stoer met meerdere paarden, maar alleen is ze niet zo stoer :')), echte diva merrie, houdt veel van aandacht en de clown uithangen (lees zelf de draden opendoen met behulp van het handvat :'))
Houdt van: Eten, vrijheidsdressuur, springen, aandacht en spelen.
Houdt niet van: Stallen, als je ook buiten kan staan... (met regen of sneeuw OF als er eten aanwezig is staat ze dan weer graag binnen, merries...), hard werken als jij niet hard werkt en alleen naar buiten, want dat is doodeng.
Afbeelding

Begin dit jaar hadden we sneeuw, dan kan het feest beginnen! 2017 begon voor mijn gouden duo met een dansje en een sprintje.
Stilana eerst
Afbeelding

Dan samen even een sprintje trekken
Afbeelding

Zelfs meneer kon zichzelf flink showen
Afbeelding

Toen kwam de lente weer! *\o/* Deze begon met mijn zus die een keer een lesje ging rijden met madame, omdat ik toen ziek was maar wel wilde kijken. :D Zowel puppy als zus deden het aardig goed voor die paar keer dat mijn zus eerder op haar had gereden!
Afbeelding

Natuurlijk moesten we ook foto's maken met de mooie roze bloemetjes bij het huis (zie foto's paspoortje) <3

Youri had een lekkere rustige verjaardag zonder in schijnwerpers te moeten staan. ;) Stilana daarentegen had ik weer volledig opgetut :o, alleen dit keer was ze er niet zo van gecharmeerd dus kwam de echte diva bij haar weer naar boven en kon ze niet meer leuk kijken. :')
Afbeelding

Dan de zomer... Het was er een om nooit te vergeten! 2 trektochten en een week ponykamp begeleiden, allemaal met mijn "eigen" meisje! *\o/* We begonnen met een week ponykamp begeleiden op de Treekhoeve in Leusden, Stilana mocht ook mee, maar voor Youri zou het teveel zijn dus die bleef thuis. Voor Stilana in de plaats had Youri een nieuwe vriend voor twee weken: Jaro het paard van mijn zus. Die had ook een week rust, want mijn zus was ook mee naar de Treekhoeve. Heerlijke week gehad, goed weer, leuke kids en leuke leiding. Stilana had zich "goed" gedragen hahaha, ze was maar 1x uit de paddock gesprongen, maar 1x onder de balk van de longeercirkel gedoken en maar 1x uit de stal ontsnapt... de draak. :=
Met de kinderen was ze heel lief en ze heeft ook 3x netjes mee gelopen met een buitenrit. 2 keer met mij en 1x met mijn zus. Ook nog een keer in de bak gereden, maar dat was erg spannend. De laatste 5 minuten had ik haar fijn lopen... :')

De krachtpatser <3
Afbeelding

Op de bonteavond mocht ze al haar kunstjes uit de kast trekken en heeft ze zichzelf en de kids weer vermaakt, waarmee ze een toffe en leerzame week had afgesloten. *\o/*

De week erop begon nog een leuke week met vriendinnen trekken door het prachtige Drenthe op Les Chevaux! 3 dagen tussen de 20 en de 30km rijden. Dag 1 die we zouden beginnen met een buitenritje moest ik helaas op een paard van Les Chevaux doen, want Stilana was even flink te grazen genomen en liep niet lekker... (ze stond in een wei met een stel andere bullebakjes) We hebben voor het voor de zekerheid niet aangekeken en is ze naar een wei verplaatst met de lievere paardjes. Dag 2 was ze gelukkig weer helemaal opgeknapt en kon ze mee! *\o/* 3 dagen heerlijke trektocht gehad, genoten van het water, de paarden en de leuke sfeer met de groep! Stilana had zich keurig gedragen en was nog nooit zo kalm en rustig. :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo trof ik haar vaak aan :')
Afbeelding

De laatste dag in Drenthe deden we Trec training met de paarden. Was ook erg leuk, maar het leukste was de hindernis natuurlijk! *\o/*
Afbeelding
Afbeelding

Na dit avontuur had mevrouw haar verdiende rust, tussen alle avonturen door hebben we ons record nog even hoger bijgesteld!

Knap peerdje! :j
Https://boktimg.nl/img/m/n3R9NK

Eind augustus mocht ze nog één keer, maar dan op de Veluwe! Dit keer met een kleiner clubje, waarbij de hele trektocht zelf geregeld is! Het was daarom ook zeker niet minder leuk! In een stal geslapen naast de paarden, in een klein huisje gezeten, Stilana die haar bitloze hoofdstel naar de knoppen had gekregen waardoor ik verder most rijden op een halster... een en al avontuur :j Op halster rijden deed ze dan wel weer verbazingwekkend netjes en ook deze week was ze heerlijk kalm! Genoten!

Met z'n alle de boodschappen doen, gelukkig bleven de paarden rustig staan!
Https://boktimg.nl/img/m/YJk2Xn.jpg

Netjes met z'n alle op stal.
Https://boktimg.nl/img/m/W4AK3Z.jpg

Hoofdstel kapot mocht de pret niet drukken! *\o/*
Https://boktimg.nl/img/m/OtAi10.jpg

Heeerlijk gereden!
Https://boktimg.nl/img/m/f4E9GH.jpg

De herfst was weer lekker rustig, want helaas lag Stilana's zadel lag niet goed meer. Dat werd vooral zonder zadel rijden, grondwerk, lekker los gooien en los springen. :D

Https://boktimg.nl/img/m/gLmLnn.jpg

Https://boktimg.nl/img/m/Ppkwh9.jpg

Toen was het alweer winter! *\o/*

Knappe muppet!
Https://boktimg.nl/img/m/jsh5V6.jpg

Als dressuurknol kan ze ook wel door toch?
Https://boktimg.nl/img/m/VL0BTJ.jpg

Als vanouds even lekker gek doen!
Https://boktimg.nl/img/m/6TdqGw.jpg

Mijn grote knappe vriend _/-\o_
Https://boktimg.nl/img/m/iBxth7.jpg

Kusjes van de paardjes van goud! **\O/**
Https://boktimg.nl/img/m/CWNyG5.jpg

Op naar een geweldig 2018! *\o/* :j
Laatst bijgewerkt door Dreamy op 04-01-18 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Teveel foto’s, rest in link gezet

Sill_Monster

Re: 5e jaar op rij samen met mijn gouden duo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 12:49

Wat een mooi overzicht en een knap stel paarden <3
Veel geluk gewenst voor dit jaar!

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 12:50

Knappe paardjes heb je! Leuke dingen onderneem je met Stilana :)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 12:50

Wat een leuke knolletjes. Dat je in 2018 maar net zo veel plezier met en van ze mag hebben!

Ilayla

Re: 5e jaar op rij samen met mijn gouden duo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 12:53

Prachtig verslag heb je ervan gemaakt. Ik ben trots op jullie!

Dusteyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-18 13:45

Sill_Monster schreef:
Wat een mooi overzicht en een knap stel paarden <3
Veel geluk gewenst voor dit jaar!

Lief, dankjewel! Komt helemaal goed! :D

Diane_ schreef:
Knappe paardjes heb je! Leuke dingen onderneem je met Stilana :)

Dankjewel hahaha ja ze moet zeker nog even wat levenservaring opdoen en we hebben er allebei veel van geleerd :)

Maflinger_S schreef:
Wat een leuke knolletjes. Dat je in 2018 maar net zo veel plezier met en van ze mag hebben!

Hahaha dankje, komt goed! :j

Ilayla schreef:
Prachtig verslag heb je ervan gemaakt. Ik ben trots op jullie!

Aah lief dankjewel zusje! :)

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 19:49

Wat is Stilana toch leuk <3 Het is echt bizar hoeveel ze op Sterre en Storm lijkt, natuurlijk niet geheel onlogisch :P Hopelijk mag 2018 net zo'n gaaf jaar als 2017 worden!

Dusteyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 16:32

Maaikevdk schreef:
Wat is Stilana toch leuk <3 Het is echt bizar hoeveel ze op Sterre en Storm lijkt, natuurlijk niet geheel onlogisch :P Hopelijk mag 2018 net zo'n gaaf jaar als 2017 worden!

Hahaha jaa is echt bizar, ze lijkt ook enorm op haar halfzusje van meisje die ik ken van facebook! <3 Zo leuk om te zien! Dankjewel, jij ook heel heel fijn 2018 met jouw Haffies!! :D *\o/*

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 20:09

Dusteyes schreef:
Maaikevdk schreef:

Hahaha jaa is echt bizar, ze lijkt ook enorm op haar halfzusje van meisje die ik ken van facebook! <3 Zo leuk om te zien! Dankjewel, jij ook heel heel fijn 2018 met jouw Haffies!! :D *\o/*

Zo lief <3 Dankjewel, dat gaat zeker goedkomen!