Januari was een rustige maand. Ik heb Jaro voor het eerst sinds ik heb kocht (begin 2016) opgemeten. Hij was pas 1.52m groot en 1 jaar en 8 maanden oud op dat moment. Zo ging hij door het leven:

Februari was een maand waarin we veel gewandeld hebben en zijn eerste sneeuw foto is gemaakt.

In maart deed ik wat meer schriktraining. Over een zijltje, langs enge obstakels etc. en natuurlijk nog meer wandelen.

April is voor Jaro (of voor mij) een bijzondere maand, want dan is hij namelijk jarig. Hij werd 2 jaar oud. Ik vond het leuk om wat extra's te doen, dus ik heb een taart gemaakt en mijn paard versierd.

Mei was weer een wandelmaand. Jaro liet even zien hoe mak hij is, want gezellig naast nieuwschierige koeien grazen is geen probleem voor hem, ook niet als ze met zijn allen beginnen te rennen..

Ook had hij deze maand zijn eerste tandartsbezoek, maar er was nog geen behandeling nodig.
Ook heb ik hem deze maand 'zadelmak' gemaakt. Hij was niet erg onder de indruk.

Juni was de eerste verhuismaand. Eigenlijk veranderde er voor hem niet heel veel. Zijn grootste vriend ging mee en hij ging van de ene wei naar de andere een paar kilometer verderop.
Juli was ook een verhuismaand omdat mijn zusje een van haar twee verzorgpony's meenam stond de andere alleen en heb ik die van mij erbij gezet. Ik heb hem zelfs meegenomen als handpaard.

Ook moest hij weer aan schriktraining geloven.

Augustus was een verhuismaand met pieken en dalen. Hij is weer verhuisd omdat hij mager was. Hij ging een paar weken naar een vette wei en dat heeft hem goed gedaan, maar hij heeft deze maand ook zijn oog gestoten en koliek gehad, waardoor de dierenarts toch aardig vaak langs is geweest.
Voor hij de vette wei op ging

Einde van de vette weideperiode. Hier zie je ook dat zijn oog nog niet mooi is. Komt vooral door de zalf.
September ging hij weer terug naar 'huis' en verder heb ik rustig aangedaan met hem.
Oktober heb ik ook niet veel met Jaro gedaan. Ik was druk met Jaro's weidemaatje, mijn bijrijdpaard. Ze vermaakten zich wel in de wei. Ik heb hem nogmaals gemeten en kwam uit op 1.54, maar hij lijkt eerder 1.60 want hij is net zo groot als zijn weidemaatje en die zit rond die maat.

November, is Jaro weer even terug gegaan naar de 'vette wei', waar niet veel meer stond maar ik mocht op het huis passen en zo had ik even mijn paard aan huis. We hebben lekker gebruik gemaakt van de bak en het bos.

December was natuurlijk de maand van de sneeuw. Ik ben heel blij met de foto's die ik daarvan heb.