In februari zijn we lekker naar het strand gegaan, en dat was gelijk de laatste keer..

Want in maart schrok ze terwijl ze aangebonden stond van twee honden die naar haar toeliepen. Ze ging hangen en toen was er geen weg terug. Uitiendelijk brak het touw en is ze achterover geklapt en over haar linkerkant doorgerold.
Ze had een scheur in de halsspier maar ook een kneuzing op haar achterhand. Na een dag kon ze niet goed meer plassen. Dierenarts er uiteraard bij, bute.. afschuwelijk.
We gingen toen ze weer wat opknapte veel met haar wandelen, of ze ging mee picknicken.

Toen ik haar mocht oppakken was ze behoorlijk kreupel op links achter. We waren al in Mei inmiddels. Ze sleepte haar linkerbeen mee en we startten met een cyclus van onderzoeken. Uitverdoven, nog erger kreupel. Peesscan. Tja, niks afwijkends echt. Andere been. Hoger, knieen, rug, schoft. Osteopaat, opvoelen, inwendig scannen..er kwam geen verklaring.
wat moest ik doen? Haar in laten slapen? Op de wei geven? Toch gaan laten bewegen? Rust roest, en ze is pas 9. En daarnaast hou ik intens veel van dit dier...Ik besloot met Noor en Patrick een revalidatie aan te gaan, eigenlijk als enige kans op herstel.

Gelukkig begon ook het weideseizoen weer! Veel bewegen..het deed haar goed. Haar bekken werd weer lenig, we oefenden dagelijks aan de hand.
Ondertussen kreeg ze in juni nog een allergische reactie.
Arm arm paard...en weer de dierenarts, medicijnen..stilstand, en dus achteruitgang. Maar we gaven niet op!
In augustus, de eerste dag na mijn vakantie sprong ze opzij. Mijn voet leek gekneusd, maar het resulteerde in een diepe open wond waar ik acht weken niet mee heb kunnen lopen.

We kregen de kans om te verhuizen naar een plekje met weidegang. Dubbel want ik had het heel goed naar mijn zin. Maar elke dag buiten is voor Abba natuurlijk een droomkans!
Dus we gingen. En ze was er zo blij en goed! Ik heb de stap gezet en ondanks het weer..voor het eerst er weer op!

En het gaat goed. We hebben af en aan nog momenten dat ze het niet makkelijk heeft, maar we rijden, spelen, oefenen..het zal wel goed komen!

Bedankt voor het kijken allemaal!
Ze is de knapste!