Dressuurfries,kinderpony of crossknol, wij hebben altijd lol

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MarianneW

Dressuurfries,kinderpony of crossknol, wij hebben altijd lol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-17 22:51

Afbeelding

My horse is not my whole life..
He makes my life whole
<3

2017, een jaar vol eerste keren en wat ben ik trots op alles wat we bereikt hebben! <3

Na een enorme vertrouwensdip in 2016, waren we in januari klaar voor onze wedstrijd.
En wat was ik zenuwachtig! :(:) niet normaal! Maar eenmaal bezig ging het best fijn en was ik redelijk tevreden met onze aller eerste proeven. Mijn doel voor de wedstrijd was een prettig rondje rijden zonder angst en dat was gelukt.
Bleken we uiteindelijk 2x 2e te zijn van de 9e deelnemers en 205,5 & 209,5 punten te hebben! Doel zeker behaald! :):)
Afbeelding

In februari gingen we voor de tweede keer op pad en maakte ik daarover dit topic: MarianneW @ [RT-HAW] Fries Koen op zijn tweede wedstrijd
Weer 4 winstpunten rijker en twee eerste plaatsen *\o/*

Naast dressuurpaard is Koen ook een heerlijk familiepaard
Afbeelding

In maart onze derde en laatste B wedstrijd, een eerste en tweede prijs en wederom 4 winstpunten dus waren we B+12 :o Hier had ik überhaupt echt nooit over durven dromen!
https://boktimg.nl/img/m/1NP7cv.jpg

Mijn dochtertje is ook gek op Koen en stapt na de wedstrijd nog graag een rondje. Extra bijzonder voor me, omdat zij verstandelijk en lichamelijk beperkt is :)

Afbeelding

In maart maakte ik dit rijtopic: [RIJ-ITP] Fries Koen in de lentezon aan het werk

In april maakten we ons L1 debuut. Met 198 en 192 punten was ik weer dik tevreden!
Afbeelding

https://boktimg.nl/img/m/CNK6qG.jpg

Koen kan ook prima doorgaan als barbiepaard:
Afbeelding

Ook gingen we in april een weekendje weg naar de Loonse en Drunense duinen. Dat was wel echt een oefening voor mijn vertrouwen, maar Koen heeft écht geen stap verkeerd gezet. Het is heerlijk om op zoveel manieren te kunnen genieten van je paard!
Afbeelding

In mei gingen we weer op wedstrijd, maar dat liep niet echt. We waren vaak de impuls kwijt. Ook had Koen af en toe last van stijfheid, wat mij totaal niet lekker zat bij een net 6jarig paard.
Dus de osteopaat laten komen, maar gelukkig niet veel geks gevonden, alleen lakse, te slappe kniebanden, waardoor de stijfheid waarschijnlijk ontstond.

In juni hadden we de flow gelukkig weer te pakken
Afbeelding

Na mijn vakantie gingen we eind juli weer op wedstrijd en haalden daar onze laatste 3 punten binnen en waren L2 startgerechtigd *\o/*

Ook reden we voor de allereerste keer alleen een buitenrit, wat best spannend was voor ons beide!

Ook kocht ik een trailer en knapte die op, meer vrijheid en onafhankelijkheid!
Afbeelding

In augustus werd de bodem van ed rijbak gelukkig verbeterd, wat een verbetering zou worden voor zijn knieën.
We genoten van de zomer <3
Afbeelding

In september hadden we ons ingeschreven voor ons eerste meerdaagse concours. Nog steeds L1, omdat ik ons nog niet L2 klaar vond.
Helaas werd Koen in een les een aantal dagen voor de wedstrijd acuut kreupel door waarschijnlijk een misstap :(:) de dagen erna liep hij weer goed, maar ik vond het niet eerlijk om nog naar de wedstrijd te gaan, helaas!

Na een aantal dagen rust werd hij futloos en verkouden, dus nog maar wat langer rust gegeven.
Dat bleek funest, want de stijfheid was daarna enorm |(
Dat was voor mij de reden om naar de kliniek te gaan en uit te sluiten dat er niet iets anders in die knieën zat wat niet goed was.
Afbeelding

Gelukkig bleek alles goed!! Rust is voor Koen z'n knieën dus absoluut niet goed, nou ja, alleen met mate, absoluut niet langer dan één dag vrij!

In oktober waren we gevraagd de herfstmeeting te rijden voor de vereniging. Dat ging niet zo goed als we het thuis kunnen, ik had uiteindelijk nog wel een 4e plaats van de 9.

Verder had Koen nog iets heel bizars, namelijk een tand die overdwars afgebroken was :\ waarschijnlijk was zijn beste vriend die dag even niet zijn beste vriend geweest :(:)
Afbeelding
Inmiddels is het losse stuk allang eruit. Hij heeft er gelukkig geen last van, mag alleen geen hooinetten meer zolang de tand niet aangegroeid is.

Ik merkte dat Koen last had van de warmte met rijden. Ik vond het een lastige keuze om te beslissen of een hoe ik hem wilde scheren, maar uiteindelijk is het dit resultaat geworden:
https://boktimg.nl/img/m/5QtXxY.jpg
Niet erg mooi, maar wel erg praktisch, omdat we enkel een buitenbak hebben en hij de hele dag buiten staat.

In november reden we een fijne clinic bij Jeff Heijsteck. Hier namen we weer de nodige leerpunten mee.
Ook hadden we een fotomeeting en met die foto's ben ik ontzettend blij. Mijn zoontje had besloten dat hij mee wilde met de fotomeeting en ook hij is samen met Koen op de foto geweest. Ik vind het zo heerlijk om te zien hoe zo'n paard luistert naar eeen kleuter die 30 keer zo weinig weegt :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop dat 2018 ons op dressuur gebied nog verder kan brengen, zodat Koen zijn lijf steeds beter kan gebruiken en geen last heeft van zijn knieën.
En dat we als gezin van hem mogen blijven genieten! <3

MoppieFilou

Re: Dressuurfries,kinderpony of crossknol, wij hebben altijd lol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 23:02

Wat een geweldig leuk en lief paard heb je! <3

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 23:11

Wat een leuk en lief paard <3 !

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 23:30

Wat Een leuke fries <3 wat hebben jullie een mooi jaar gehad zeg!
Jammer van z'n knieën! Helaas kan ik daar over meepraten, maar met een goed management (en de nodige ingrepen :') komt het vaak wel goed!) Ik weet zeker dat jullie het nog ver gaan schoppen :D

MarianneW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-17 11:25

Dank jullie wel allemaal!

gossa4ever schreef:
Wat Een leuke fries <3 wat hebben jullie een mooi jaar gehad zeg!
Jammer van z'n knieën! Helaas kan ik daar over meepraten, maar met een goed management (en de nodige ingrepen :') komt het vaak wel goed!) Ik weet zeker dat jullie het nog ver gaan schoppen :D

Best een gedoe die knieën ja, vooral omdat iedereen een andere mening heeft om het op te lossen en je daaruit moet kiezen!

Heb jij de knieën laten inspuiten?

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 13:40

Ik heb die van mij helaas moeten laten opereren toen! Maar daar is die wel na een dik half jaar onwijs van opgeknapt! :j

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 08:33

Wat een fijn overzicht, jullie stralen nu echt vertrouwen en liefde uit! :)

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 08:51

Leuk jaaroverzicht!
Goed gereden met die punten.
Rijd je ook de selecties voor de Friezen kampioenschap mee?

Op naar een mooi 2018.
Hoe oud is Koen eigenlijk?

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 08:59

Wat een prachtige fries! Echt mooi om te zien dat hij zo lief is met je kindjes <3 Veel plezier en weinig knieproblemen gewenst in 2018! :)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 13:04

Wat een leuke Fries <3

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 13:48

Wat een leuk familie paard is hij zo toch <3

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 21:20

Zag ik zomaar opeens een hele bekende foto in uitgelicht!
Ik vind hem echt een geweldig paard, zo lief ook met je zoontje!

_KaWi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 21:34

Ha een bekende :wave:

Mooi jaar hebben jullie achter de rug! Veel bereikt en gedaan samen.
Op naar een heel mooi en fijn 2018 met jouw knappe Koen!