Wachten tot de startlichten op groen gaan. Janouk Verstappen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Wachten tot de startlichten op groen gaan. Janouk Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-17 11:11

Het verschil met onder het zadel rijden is dat wij met de koets op de weg rijden.
En net als alle verkeersdeelnemers voor het rode stoplicht moeten wachten. Alleen zijn de verkeerslichten afgestemd op autoverkeer en gemotoriseerd verkeer dat minimaal 45 rijdt haha dus moeten vanuit halt actief naar voren draven om de oversteek te halen

En ik verdenk Janouk er van dat zij weet dat als het op groen springt, ze in draf moet vertrekken. Dus je moet goed opletten als het groen wordt hahaha Janouk Verstappen.

Afbeelding

Afbeelding

MoniqueT

Re: Wachten tot de stoplichten op groen gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 11:14

Ha, doet me denken aan vroeger, toen wij met onze Janssen in het enkelspan vaak op de Veluwe een hele drukke weg moesten oversteken, waar heel hard gereden werd. Ik op de bok, manlief voor het paard kijken of het ging en op zijn seintje vol gas de weg over.

Werkelijk de vonken onder zijn ijzers uit, hij kende het precies. En ook dat hij direct aan de andere kant moest halt houden om mijn man weer op te laten stappen, die rende er achteraan :-)

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 11:17

Kan hoor dat ze zoiets snappen! Met die van mij ging ik 2 keer oversteken via een zebrapad.. Dus bij de 3e moesten we vast en zeker ook oversteken! :+
Alleen moesten we daar juist niet oversteken. Paarden kunnen dingen heel goed onthouden en erg slim zijn! Erg leuk om zulke dingen dan te zien. :D

rayoow

Re: Wachten tot de startlichten op groen gaan. Janouk Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 11:28

Als wij met de koets oversteken weten ze het ook precies als die op groen gaat :)

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 11:42

Super leuk! Slimme dieren:D

Ons trekpaard van de zomer met ringsteken voor de sjees, voor de eerste keer mee gedaan. Heel spannend in het begin, na 2 rondjes wist ie precies na welk paard hij aan de beurt was en waar hij moest stappen en draven en stil staan.
1,5 maand later weereen wedstrijd op hetzelfde dorp/rondje, hij wist het nog! Tussendoor ging hij ook elke keer naast degene staan die voor ons was, nooit er voor bij. Als die ging stappen ging hij ook, als die de bocht om ging om aan zn rondje steken te beginnen ging hij stappend naar de hoek! Heerlijk :D

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 11:49

Mijn vorige pony deed dat bij drempels, een tandje bij zetten om de drempel goed over te komen. Elke keer als de drempel verscheen, zette hij een pasje bij. Maar ook toen ze een drempel plat hadden gelegd en de stenen hadden laten liggen in het wegdek, versnelde hij alsnog haha!

Hij kende ook precies het rondje van stal naar mijn ouderlijk huis en door naar de basisschool. Vroeger nam ik kids mee die niet alleen mochten wandelen of fietsen naar de basisschool. Die gingen dan achterin de bak van de wagen en aan het einde van de dag haalde ik ze weer op van school. Vonden ze geweldig :D

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 11:52

Mijn pony herkende de geluiden voor blinde bij de oversteekplaatsen. Zodra de op groen ging en het geluid dus veranderde, vertrok die vol gas naar de overkant.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-17 11:54

MoniqueT schreef:
Ha, doet me denken aan vroeger, toen wij met onze Janssen in het enkelspan vaak op de Veluwe een hele drukke weg moesten oversteken, waar heel hard gereden werd. Ik op de bok, manlief voor het paard kijken of het ging en op zijn seintje vol gas de weg over.

Werkelijk de vonken onder zijn ijzers uit, hij kende het precies. En ook dat hij direct aan de andere kant moest halt houden om mijn man weer op te laten stappen, die rende er achteraan :-)

:D heel herkenbaar, vuur onder ijzers.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-17 08:17

Freggle_Edge schreef:
Mijn pony herkende de geluiden voor blinde bij de oversteekplaatsen. Zodra de op groen ging en het geluid dus veranderde, vertrok die vol gas naar de overkant.

Briljant. Dat kan natuurlijk ook. _/-\o_

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 08:26

Wij hebben hier ook stoplichten voor paarden bij oversteken voor fietsers, daar moet je ook gelijk vanuit stilstaan vol gas in draf naar de overkant om het te redden voor het stoplicht weer rood is.

Op de autoweg heb ik meer tijd om over te steken maar dan alsnog gaat hij als een rakket zodra het groen is.

En staam er stoplichten dan staat hij netjes stil voor de kar maar staan ze er niet dan dribbelt hij als ie stil moet staan. OHZ staat hij altijd netjes stil :D .

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 08:37

Hahah wat geinig. Mooi bewijs dat ze het leuk vindne

War heeft je haf zonder Peesjes om met de benen?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-17 08:58

Knert schreef:
Hahah wat geinig. Mooi bewijs dat ze het leuk vindne

War heeft je haf zonder Peesjes om met de benen?

Janouk is de haflinger zonder peesbeschermers: zij heeft gouden springschoenen om :D
Omdat ze overbouwd is, heeft ze meer gewicht op de voorhand :o en ze heeft heel snel actief achterbeen. Waardoor de voorhoef niet altijd op tijd weg is. De springschoen beschermt haar voorbeen tegen het snelle achterhoefje. :D en een gouden paard heeft gouden springschoenen. :D :+

Afbeelding

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 09:24

Oh Hahaha ja het leken dikke benen te zijn..
Dus gewoon springschoenen!!