Stippel Fabian, een jaar met hoge pieken en diepe dalen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AnnetteFlame

Stippel Fabian, een jaar met hoge pieken en diepe dalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 20:24

Hallo allemaal :wave:

Na rotjaar 2016, zie topic: [RIJ-ITP] 2016: Wat een trap van een ander paard kan veroorzaken
is ¾ van 2017 eigenlijk best mooi geweest voor Fabian en mij.

Ons jaar bestond eigenlijk uit drie delen. Waarbij de meeste hoogtepunten eigenlijk begin van het jaar waren en we heel stom 2017 uit gaan.

Fabian was begin 2017 een 2.5 jarige ruin, die buiten revalideren en de kliniek nog niet heel veel van de wereld had gezien en dit jaar hebben we daar rustig aan verandering in gebracht.

We waren begin december 2016 naar deze stal verhuisd en daarmee woonde Fabian opeens vlakbij het bos! Dat werd een jaardoel: met de lange teugel door het bos en het maakte ons niet uit hoe lang we daarover gingen doen.

Januari – mei/juni
3 maanden na de verhuizing was daar al ons eerste mijlpaal: we hadden het bos bereikt! Dat ging elke week in stapjes. De eerste keer van het terrein af hebben we 50 meter gelopen en toen weer omgekeerd omdat het goed ging, de week erna 100 m etc. Bos was ongeveer 1 km afstand, dus wat was ik trots dat we het gehaald hadden in maart.

1. Afbeelding

De weken die volgde oefenden we ook wat met bit indoen/hoofdstel omdoen wat hij super deed en zonder iets te overhaasten, stond ik eind maart al bij zijn rechterheup met een leadrope in mijn linkerhand en een halstertouw in mijn rechterhand. Nooit gedacht dat dat zo snel al zou gaan lukken!

In april volgde de longeersingel waar hij ook geen reactie op gaf en in juni heb ik met hulp van vriendinnen zelfs een aantal keer in menpositie gestaan!

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

Juni - september
Ik had Fabian opgegeven voor de stamboekopname van het NAS in juni. Daar waar ik vorig jaar Fabian probleemloos alleen kon laden in de trailer besloot hij die dag dat hij daar echt totaal geen zin in had. We behaalden nog wel 68 punten kreeg voor exterieur en 70 voor beweging, maar het inladen weer naar huis, ging helemaal niet volgens plan. Uiteindelijk hebben twee potige mannen hem de trailer ingekregen maar absoluut niet op een manier waar ik achter sta. Eenmaal thuis heb ik dus ook gelijk hulp gezocht en gevonden.

5. Afbeelding

De maanden die volgden hebben in het teken gestaan van grondwerklessen. Fabian had geen vertrouwen in mij als leider en weigerde daarom de trailer op te gaan, de trailer op zich was namelijk geen issue. Dat bewijst de volgende foto wel, dit was namelijk pas weer de eerste keer dat we er een trailer bij hadden gehaald in augustus en hij liep er zonder twijfel in 1x op!

6. Afbeelding

September stond in het teken van de keuring!
Vroeg op pad en Fabian liep zonder twijfel in 1x de trailer op! Aan het eind van de dag gingen we naar huis met een tweede premie en een mooie foto, waarop ik van schrok hoe schraal hij eruit zag.

7. Afbeelding

Dus tandarts erbij die twee blinde wolfskiesjes verwijderde, een wormenkuur en begonnen met vitaminebrok. Fabian zou nog lekker twee maanden vrij zijn alvorens we zouden gaan beginnen met het echte beleren!

8. Afbeelding

Oktober - december
Helaas werd ik op 7 oktober gebeld dat Fabian door het draad was gegaan en niet zo’n beetje ook. De draad had een grote wond veroorzaakt op hetzelfde been als waar hij vorig jaar aan geopereerd was, gelukkig wel op een andere plek.

9.
Spoiler:
Afbeelding

Na eerst 2 weken zelf te hebben geprobeerd (de heling ging eerst best prima om vervolgens heel slecht te gaan), toch maar weer naar de kliniek gegaan waar hij uiteindelijk 3 weken gestaan heeft met een verband van knie tot hoef.

10. Afbeelding

Half november heb ik hem weer opgehaald (hij liep weer in 1x de trailer op) en sindsdien wissel ik de verbanden wekelijks zelf.

11. Afbeelding

Het is inmiddels begin december en we zijn er bijna! Ik hoopte eigenlijk dit jaar af te sluiten met een Fabian die weer buiten staat, maar helaas. De wond gaat heel goed en is bijna weg, maar vandaag toch nog maar een nieuw verband om gedaan voor de zekerheid.

12.
Spoiler:
Afbeelding

Dus hopen we dat 2018 écht beter wordt dan 2016 en 2017 en dan we dan écht mogen beginnen met beleren. Daar hebben we allebei heel erg zin in!

13. Afbeelding

Groetjes van ons!!

14. Afbeelding

_Sofie

Re: Stippel Fabian, een jaar met hoge pieken en diepe dalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 22:03

Knappe Fabs <3 2018 moet wel jullie jaar worden, na alle pech! Ik fijn iig voor jullie :j

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 22:31

Jaaa 2018 wordt ons jaar!! En dan moeten we snel meeten :D

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 22:51

Wat naar zeg!! Je bent wel een enorme doorzetter met hem, knap hoor! Hopelijk volgend jaar minder pech en meer geluk!

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 23:05

Dank je wel! Het is ook echt een brokkenpiloot, en dan issie nog maar 3,5. Dat beloofd wat voor de rest van zijn leven :')

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 23:17

Op naar een 2018 waarin jullie alleen maar gaan pieken! :j

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 23:19

Fabbiedebabs! <3 ik ben zo onwijs trots op jullie Net! Het einde van 2017 is wat poedersuiker, maar wat hebben jullie veel geleerd samen dit jaar en sprongen vooruit gemaakt! Ik ben heeel benieuwd naar jullie 2018! :*

En bedankt hea, dat je mn dikke reet even een moment of fame geeft :')

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 23:37

Dank je wel kking, 2018 wordt het jaar van groei!!

En toch idd als je nagaat hebben we in 2017 al veel bereikt, zowel Fin als Fabian :D

En Kor, jouw kont mag er toch zijn <<)

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 23:41

Dat mag je zeggen....we zullen doorgaan.
Ik heb geen dikke reet gezien. Ik heb zelfs nog gekeken of en waarom ik die gemist had.
Ik zag het weer niet :o

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 00:25

Ik dacht even huh? Stippel Fabian?
Onze stippel heet nl. Fabian.
Hij is 7 jaar en ook ingeschreven bij het NAS.
Maar wat een pech heb jij gehad zeg met hem in zijn nog vrij jonge leven.
Hopelijk ga je nu een goed jaar tegemoet.
En wat leuk de opstaande manen.
Sterkte met hem!

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-17 00:32

Hahah kking het gaat om de keuringsfoto, maar Kor moet gewoon niet zo overdrijven :p

Jaa Rivjenn we hebben er een jaar geleden nog over ge-pbt bedacht ik me na je reactie. Die van jou is ook een knapperd!

En dank je wel voor de complimenten.
Manen afknippen was een beetje vloeken in de kerk, maar na zijn castratie was er niet veel van zijn manen over, dus een maand voor ik bedacht dat ik toch naar de stamboekopname ging (niet zo slim) besloot ik rigoureus de schaar erin te zetten :')

Nu is het inmiddels handbreed weer aangegroeid, maar staat nog wel punky half omhoog, vind het wel stoer :')

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-17 13:19

Niemand meer? :o

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 10:26

Petje af voor je hoor!!! _/-\o_ De manier waarop je alles aanpakt en dan zoveel pech over je heen krijgt :( /3
Op alle foto`s straalt hij heel veel vertrouwen uit. Prachtige stippel Fabian <3

Luckyy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 10:39

Leuk overzicht! Wat een knapperd is Fabian <3

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-17 11:00

sneppie schreef:
Petje af voor je hoor!!! _/-\o_ De manier waarop je alles aanpakt en dan zoveel pech over je heen krijgt :( /3
Op alle foto`s straalt hij heel veel vertrouwen uit. Prachtige stippel Fabian <3

Wat een lief compliment! Super bedankt

Lucky ook bedankt voor het compliment :D

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 13:00

Knappe Fabian! Hopen op een beter 2018 voor jullie samen!

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-17 16:21

Dank je wel! Jullie ook!

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 16:26

Wat een prachtig dier! Inderdaad genieten van wat jullie wel bereikt hebben en nu blik op wat er nog gaat komen!

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-17 17:09

Dank je wel!

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 19:43

Leuk overzicht! Hopelijk meer geluk in 2018 :D

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-17 19:46

Dank je wel! Dat onze 2014 paardjes maar mooi mogen groeien in 2018!