Dit jaar had zo zijn ups en downs, maar ik heb nog nooit zoveel genoten.
We beginnen bij het begin;
Januari
Deze maand was er niet veel aan de hand. Ik was al een tijdje opzoek naar een eigen paard, maar de zoektocht verliep langzaam. Ik was er eigenlijk nog niet klaar voor om van mijn leasepaard genaamd 'Peter'(Het is wel een merrie
) afscheid te nemen. Ik genoot maar elke leasedag van haar.
Februari
Dit was eigenlijk ook wel een saaie maand, waar niet zoveel was gebeurt. Ik had alleen wat rondgekeken naar wat paarden, maar vond geen paardje waar ik 'de klik' mee had.
Maart
In deze maand had ik met school een belangrijke spring en dressuur examen. Dus ging ik oefenen met Peter. Deze foto vond ik er erg leuk uit zien
;
Daarnaast gingen we ook gewoon veel plezier maken in maart. Buitenritten zijn gemaakt en ik nam altijd wel iemand mee zodat er foto's gemaakt konden worden!

April
In april had ik na lang nadenken en nog twee andere paarden bekeken te hebben, besloten dat mijn hart echt lag bij Peter. En ik geen enkel ander paard zou willen hebben. Dus de gesprekken begonnen al. Maar het ging allemaal erg langzaam. Tussendoor leasde ik Peter nog steeds en bleven we gewoon lekker allemaal leuke dingen doen. Zoals lekker springen;

En fotoshoots doen!;

Mei
In mei pas hadden we de laatste gesprekken gehad, Peter zal vanaf 1 juni officieel van mij zijn! De nieuwe stal was al gevonden en alle spulletjes waren gekocht. Wel moest ik vanaf mijn nieuwe stal zelf het voer regelen van mijn paard. Wat ik eigenlijk wel erg leuk vond om te doen! Ook heel handig, want ze mocht zeker wel wat aankomen!

Juni!
Dan was het eindelijk zover! Mijn eerste eigen paard! Niet te geloven! Ik denk er nu nog steeds vaak over na van; oh wauw! Ik heb een eigen paard!
Gelukkig ging ze makkelijk de trailer op en wende ze ook redelijk snel op de nieuwe stal. En wat was ze toch blij dat ze een luikje had om gewoon lekker naar buiten te kijken! (Later kregen we ook nog eens een extra grote paddock eraan vast erbij. Waardoor ze dus eigenlijk soort van 4,5 stallen heeft.)En al snel kwamen de eerste fotoshoots al, waarvan deze foto er 1 van is, nog steeds vind ik deze foto zo magisch
;
Juli
Het rijden ging steeds beter, en het was vakantie. Dus dubbel genieten van je eigen paardje
Met een vriendin gingen we ook een parcours opbouwen en leuk springen! Daar waren ook heel veel mooie foto's van gemaakt, maar mijn favoriete was deze;

Augustus
In augustus had ik mijn fokkerij stage, wat ik gelukkig kon houden op de stal waar mijn paard ook staat. Waardoor ik haar extra veel kon zien. Daarnaast had ik besloten om Peter uit de groepsweide te halen. Want de merries waar ze bij stond waren echt heel agressief naar elkaar en schopten elkaar tegen de benen aan. Dus besloot ik haar te plaatsen in de aparte weides. Daar zitten er wat kleinere weides naast elkaar zodat de paarden nog wel bij elkaar zitten, maar wel apart van elkaar zitten. (Ja, ik leg het slecht uit, sorry
)
Peter ging er steeds beter uitzien! Er begonnen langzaam wat meer spieren op te komen en de ribben waren bijna niet meer zichtbaar.
Daarnaast ging het rijden qua dressuur steeds beter!
September...
De maand begon erg goed. Ik had me al ingeschreven voor een onderlinge dressuur wedstrijd op de manege in de buurt. Alles ging erg goed.

Maar toen opeens ging het allemaal niet zo goed meer, Peter liep opeens erg kreupel tijdens het rijden. Ik ben er gelijk vanaf gestapt en gaf haar rust. Maar helaas bleef het kreupel... De dierenarts erbij gehaald. Na een kreupelheidsonderzoek bleek dat er wat meer aan de hand was. Dus besloten we röntgen foto's te laten maken.

Na een lange onderzoek kwam het uit op hoefkatrolontsteking... Wat was ik kapot daarvan zeg...
De tweede afspraak keken we al of Peter beter liep, gelukkig was dat wel al zo. Maar wel wist de dierenarts niet zeker of ze ooit nog wel helemaal goed zou kunnen lopen als dressuur/recreatie paard... Hoewel ik daar al kapot van was, gaf ik niet op.
Oktober
De maand waar we langzaam gingen opbouwen. Ik mocht al rijdend gaan stappen. En als het twee weken goed zou gaan, zouden we een kort drafje mogen proberen. Langzaam maar zeker ging het al beter. En zo bouwden we langzaam op. Naast deze drama was het wel ook tijd voor leuke dingen. Deze maand was ik jarig, wat betekende dat ik en Peter officieel 3 jaar samen zouden zijn. Dit werd groots gevierd met een fotoshoot!;

Er waren veel meer mooie foto's maar ik kan niet meer foto's toevoegen, als ik bij november en december een foto wil hebben
November
Het rijden ging steeds beter! We durfden in november alweer ons eerste galopje te nemen
Natuurlijk namen we alles rustig aan en was ik extra voorzichtig met alles. Maar het bleef maar beter gaan. En toen besloot ik toch om gewoon even me in te schrijven voor een wedstrijd begin december.
Peter begon er trouwens steeds beter uit te zien.

December
Het was zover, alles ging goed en we waren er klaar voor. Onze aller eerste officiële wedstrijd ooit! En op de een of andere manier was ik helemaal niet zo nerveus als ik dacht dat ik zou zijn. En wat ging het goed zeg! Maar helaas met 174,5 punten hadden we nét geen winstpunt gehaald. (Erg strenge jury) Maar we waren wel 2e van de B geworden!

En nu genieten we van de rest van het jaar. Er waren mooie sneeuwfoto's gemaakt;
http://i65.tinypic.com/160a3c3.png
Gelukkig loopt Peter nadat ze kreupel is geweest eigenlijk alleen maar beter, en trainen we langzaam door voor 2018! Wat hopelijk een nog beter jaar zal zijn voor ons. Met alleen maar hoogtepunten.
En om dit verhaal af te sluiten, heb ik een natuurlijk weer een filmpje gemaakt van mij en Peter tot nu toe
; https://www.youtube.com/watch?v=KeDu9RIQm90Wow dit is mijn langste Bokt verhaal ooit mensen
Bedankt voor het lezen! Bij deze wens ik iedereen prettige feestdagen en een gelukkig en sportief 2018 toe!