Want 2017 begon als een nachtmerrie, na lang dokteren, veel proberen en nog meer twijfelen, zag ik het licht in Rhoda d'r ogen verdwijnen. Dit was het punt waarop ik van tevoren met mezelf had afgesproken om te stoppen, maar wat is het moeilijk als het daadwerkelijk zover is
Op 3 januari 2017 besloot ik de liefste, knapste en meest eigenzinnige pony die ik ooit heb meegemaakt in te laten slapen..

In eerste instantie was ik even helemaal klaar met de paarden en twijfelde ik of ik nog wel naar stal wilde, de plek met zoveel herinneringen aan mijn knappe lieve merrie. Het idee dat er snel een ander paard in haar stalletje zou staan leek me vreselijk.
Maar na een week thuis begon het al te knagen. Vannie die ik al meer dan 10 jaar drie dagen in de week verzorg was een goede reden om mezelf toch in m'n rijkleding te hijsen en richting stal te gaan.
Januari
Fijn vertrouwd ritje op m'n maatje Vannie

Februari
De vraag kwam of ik niet af en toe op Rhoda d'r vriendje Carlosz wilde rijden. Er werd niet zoveel met hem gedaan en hij is gek op aandacht. Vond hem altijd al super lief en enthousiast, maar qua rijden had ik er nooit zoveel mee (ondanks dat ik er slechts ooit 1x heel kort op had gezeten). Ik besloot het gewoon te proberen, want mijn eerste indruk mbt rijden was op een ietwat stram paard gebaseerd en zou heel anders kunnen worden. Wat uiteindelijk ook bleek, want na het eerste buitenritje was is al verliefd

Maart
In maart kwam Nathalie foto's van ons maken.

[url]m/AReIUV.jpg[/url]
April
In april begon het voorjaar en heb ik heerlijke ritjes gemaakt met zowel Carlosz als Vannie

Mei
En aangezien we op loopafstand van het strand staan gaan we regelmatig even sokken wassen.

Juni
En er kwam nog een paardje bij, een super leuk, lief en getalenteerd arabisch volbloedje, Lhasa.

Juli
Met Carlosz deed ik voor het eerst mee aan een springwedstrijdje, wat hij super goed heeft gedaan!

En we reden heerlijk door de Zeeuwse bossen

[url]m/UTmn3v.jpg[/url]
[url]m/gAmSoG.jpg[/url]
Augustus
In augustus weer een vinkje op m'n bucketlist, want ik heb gezwommen met Carlosz. Deze unieke pony vindt werkelijkwaar ALLES leuk en is ook OVERAL voor in, dus hup het idee is zwemmen en paard loopt helemaal gelukkig de zee in en zwemt blij rondjes om me heen..

[url]m/SG0XTo.jpg[/url]
September
In september wederom heerlijk genoten van de buitenritjes en even beentjes gestrekt over het strand.

December
En in december weer eens rijfoto's gemaakt en gewoon heerlijk genoten.

En zo is mijn jaar wat zo zwart begon, dankzij alle kansen en het vertrouwen van verschillende paardenbaasjes, toch nog heel kleurrijk verlopen. Rhoda zal altijd in m'n hart blijven en nooit worden vergeten, maar ik ben heel blij met alle kansen die ik afgelopen jaar heb gekregen