Rolo is een Amerikaanse appaloosa ruin van 7 jaar oud en sinds 3 jaar bij mij.
Rolo werd dit jaar 7 en ik vond ons klaar om te beginnen met 'echte' trainingen en zelfs 3-4 endurance (klasse 1) wedstrijden. We hebben deels ontzettend genoten en deels gebaald vanwege blessures, uiteenlopend van wondjes van weidegenootjes tot zadelproblemen. Hieronder ons jaaroverzicht

Januari 2017 begon wit, wat mooie plaatjes opleverde tijdens onze ritjes.

Ook in februari hadden we weer sneeuwpret!

In maart was het zover, onze trailerlessen werden tot uitvoering gebracht en we gingen voor het eerst met de trailer op stap naar het strand!

De maand daarna stond de volgende training op vreemd terrein gepland, we gingen naar Zeewolde. Het plan was om alvast de wedstrijd route voor te rijden, maar het werd een heel ander rondje.

In april begon het eerste gesukkel. Rolo had een vieze beenwond door het spelen met een vriendje en z'n hele been was daardoor dik waardoor lopen moeizaam ging. Ik duimde op voorspoedig herstel.

Het been was gelukkig op tijd genezen waardoor we met gezonde spanning naar onze eerste endurance wedstrijd gingen. Hier op de foto bij de voorkeuring.

Bij een groompunt onderweg
We waren een beetje verkeerd gereden, maar verder ging alles super.
Onze volgende wedstrijd was een maand later in Breda. Hier zijn we echt onzeeettend verkeerd gereden, maar vonden we gelukkig wel een partner-in-crime die ook niet zo goed was in lintjes lezen. Samen verkeerd rijden is altijd beter dan alleen verdwalen

Ook deze wedstrijd zijn we ondanks 7km verkeerd rijden goed gefinisht.
Hij zag er nog knap uit na de wedstrijd

Thuis trainden we lekker verder en kwamen we af en toe enge dingen tegen

De maand daarna begon ik helaas 'iets' te voelen met rijden, Rolo liep niet echt kreupel, maar ook niet echt 100% rad. Ik besloot om onze wedstrijd in augustus af te zeggen. Thuis dus maar lekker aan de wandel. Rolo is geen paard dat graag stil staat, hij vond zelf dat hij nog wel even een showtje weg kon geven.

In september maar aan de slag met wat mentale oefeningen.

Hij liep in oktober weer beter, dus we gingen weer wat conditie opbouwen naast de fiets.

Inmiddels was mijn nieuwe zadel binnen en maakten we in oktober weer onze eerste 1,5 kilometer onder het zadel
Dit werd in de drie weken die volgden rustig opgebouwd tot een ritje van 10km, maar helaas schoof het nieuwe zadel ontzettend waardoor ik er tijdens het rijden steeds af moest om het zadel terug te leggen en liep Rolo hier ontzettend rennerig (en zelf bokkerig) onder. Niet goed dus.Nu zijn we dus weer aan de wandel. Even niks, en in het nieuwe jaar weer op zoek naar een nieuw zadel.
We hebben dus heel veel mooie herinneringen gemaakt in 2017, al liep het jaar behoorlijk anders dan ik had voorgesteld. Ik hoop dat er in 2018 nog veeel mooie herinneringen mogen volgen.