Ooit, over een jaar of 2-3 was het plan.
Sinds begin dit jaar heb ik een lieve vriend, verloofde inmiddels. Eind volgend jaar gaan we trouwen

Afgelopen week zei ik heel naïef tegen mijn vriend "zullen we even lekker veulens kijken op internet?" Zonder van het snode plan van mijn vriend te weten...
Ik kwam de advertentie tegen van Memphis op Marktplaats, een superknap veulen van High Five US, precies iets wat ik zou zoeken. Zegt mijn vriend ineens, wat als dit veulen nu rond €xxxx bedrag zou kosten, zullen hem dan kopen? Waarop ik zeg, doe niet zo gek, dat past nu toch helemaal niet?!?
Uit nieuwsgierigheid toch een mailtje gestuurd, en jullie raden het al natuurlijk, afgelopen zaterdag zaten wij in de auto op weg naar Zeeland om Memphis te bekijken

Na het bekijken van het veulen en de moeder is de deal gemaakt en krijg ik Memphis voor mijn verjaardag.
Volgend weekend gaan we hem ophalen! Hij zal bij ons de naam Mooi&Meedogenloos krijgen

Mijn vriend schreef dit toepasselijke gedicht voor me:
"Gezinsuitbreiding"
Wat moet je iemand nu geven die eigenlijk alles al heeft
Iemand met wie je de laatste maanden het leven als één groot feest beleeft
Ze heeft een huis, een auto, kasten vol kleding, 47 paar schoenen, drie fietsen, één-één-derde (1,33) paard
En toch wil je iets geven omdat ze de 17e december verjaart
Je wilt haar iets geven omdat je zielsveel van haar houdt
Maar geen sieraden, daar is ze niet echt van, en al helemaal niet van goud
Wat ga je deze mooie vrouw, van binnen en van buiten, uit liefde nu geven
Zodat ze een schitterende en unieke verjaardag gaat beleven
Zonder haar iets te laten merken en na lang wikken en wegen
Kwam ik ergens achter in mijn brein een schitterend idee tegen
Het is een groot cadeau, zonder dat ik hoef te lopen zeulen
Van mij krijgt ze “Mooi & Meedogenloos”, een schitterend veulen
Mooi&Meedogenloos High Five US x Crack C
Net geboren

Paar weken oud