Incello airlines - Rodeo

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IncelloAndMe

Berichten: 251
Geregistreerd: 30-01-17

Incello airlines - Rodeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-17 22:17

Hoi allemaal!

Ik wou dit even van me afschrijven omdat ik eigenlijk wel trots ben op mezelf. Eerst even een kleine situatie schets : ik ben zelf best wel een onzekere ruiter, en mijn paard kan daar ook onzeker van worden maar durft daar ook wel gebruik van te maken. Ik heb al twee maanden niet meer gereden omdat de pistes gewoon niet bruikbaar waren op stal, dus nu ben ik ongeveer twee weken terug aan het longeren/loswerken en ik ging er nu voor het eerst weer op.


Oké, dus, ik stap op en meneer stapt lekker voorwaarts door de binnenbak. Dit was een aangename verrassing want meestal moet ik hem eerder vooruit drijven tijdens instappen. Daarna dekentje eraf, en er kwam nog een tikje frisheid bij. Opzicht niets mis mee en hij misdroeg hem zeker niet. Ben ik lekker aan het draven, lekker lang en laag beginnen... INEENS komt er echt een mega spook uit de muur ofzo :+ hij begint echt heel erg te bokken, hoofd tussen de benen en er kwam maar geen einde aan. Echt heel de bak rond, ik dacht serieus dat ik ging vallen, ik had er eigenlijk zelfs al vrede mee genomen dat ik ging vallen. Maar toen stopte hij gelukkig en kon ik nog blijven zitten.

Dan viel de onzekerheid me wel op men dak. Trots dat ik het had uitgezeten, maar heel veel schrik dat hij dat nog eens ging doen. Ik heb mezelf echt moeten pushen om erop te blijven zitten en niet gewoon af te stappen en even te longeren. Ik nam me voor om nog enkele cirkels te draven, ver van waar hij zo schrok, en dan te gaan longeren...

Uiteindelijk ben ik blijven rijden en stelselmatig terug dichter naar die plek. Het voelde best oké en ik werd weer rustiger. Dus wilde ik na 20 minuutjes toch eens een galopje doen. Dat ging echt heel goed en ik voelde mijn vertrouwen weer terugkomen!

Op een bepaald moment heb ik hem wat verzameld en loopt hij echt lekker. Ik wilde net wat meer sprong dus ik geef een tikje been, krijg ik meteen weer 5 bokken na elkaar. Gelukkig zonder problemen uitgezeten en ik werd er eigenlijk zelfs wat stouter van! {:}

Eens zijn energie eruit was, liep hij trouwens wel gewoon goed zonder bokken of andere rare dingen uit te halen. Bleek dus dat de staleigenaar gisterenavond dubbel gevoerd had!! }> Niet moeilijk dat meneertje ineens zo energiek was...


Ik ben dus echt trots op mezelf vandaag, gewoon omdat ik ben blijven rijden en gewoon fijn heb kunnen afsluiten, zonder angst. **\O/**

Kunnen jullie ook zo trots zijn op iets wat voor veel andere mensen waarschijnlijk doodnormaal is?


hoefjes, Incello


Afbeelding

elbony
Berichten: 331
Geregistreerd: 09-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 23:23

Goed gedaan :-) ! Ik kan me heel goed voorstellen hoe fijn dat voelt.
En misschien is dit wel niet zo doodnormaal voor anderen. Iedereen kent angst ook te paard.
Maar het allerfijnste lijkt mij in deze, dat je paard zich zo heeft "mis"dragen dat je het nog wel kon uitzitten, ondanks zijn stalmoed. Hij lijkt te hebben geweten hoeveel je werkelijk aankunt, en zal je waarschijnlijk ook niet overvragen. Toppaard heb je, en je bent zelf ook meer waard dan je hebt gedacht!
PS: wel herkenbaar hoor, heb zelf ook wat rodeosessies mogen meemaken ;-)

Anoniem

Re: Incello airlines - Rodeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 23:32

Knap van je zeg! Mooie foto staat er ook bij. Ik ben trots dat ik vandaag gewoon een losse les bij een manege ben gaan rijden. Ik ga liever niet op vreemde paarden zitten en al helemaal niet met 9 in een binnenbak met spoken :+

Gelukkig was mijn paard heel erg braaf!

IncelloAndMe

Berichten: 251
Geregistreerd: 30-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-17 11:30

elbony schreef:
Goed gedaan :-) ! Ik kan me heel goed voorstellen hoe fijn dat voelt.
En misschien is dit wel niet zo doodnormaal voor anderen. Iedereen kent angst ook te paard.
Maar het allerfijnste lijkt mij in deze, dat je paard zich zo heeft "mis"dragen dat je het nog wel kon uitzitten, ondanks zijn stalmoed. Hij lijkt te hebben geweten hoeveel je werkelijk aankunt, en zal je waarschijnlijk ook niet overvragen. Toppaard heb je, en je bent zelf ook meer waard dan je hebt gedacht!
PS: wel herkenbaar hoor, heb zelf ook wat rodeosessies mogen meemaken ;-)


Inderdaad kent iedereen wel angst te paard! Ik heb alleen het idee dat anderen het vaak sneller van zich af kunnen zetten. Maar zo is natuurlijk iedereen anders en heeft iedereen zijn positieve en negatieve kanten als ruiter! Ik hoop inderdaad dat hij nu doorheeft dat rodeo niet werkt en geen oplossing is. :+

IncelloAndMe

Berichten: 251
Geregistreerd: 30-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-17 11:32

Danique schreef:
Knap van je zeg! Mooie foto staat er ook bij. Ik ben trots dat ik vandaag gewoon een losse les bij een manege ben gaan rijden. Ik ga liever niet op vreemde paarden zitten en al helemaal niet met 9 in een binnenbak met spoken :+

Gelukkig was mijn paard heel erg braaf!

Dat snap ik! Ik ben meestal ook niet zo happig op vreemde paarden, tenzij ik ze wel al wat ken/heb zien rijden. Ik heb natuurlijk mijn eigen paard dus over het algemeen kom ik niet zo vaak op andere paarden terecht.

Heb jij dan ook je eigen paard/pony of heb je een vast paard op de manege waar je veel mee rijdt?

Anoniem

Re: Incello airlines - Rodeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 15:30

Ik reed altijd op mijn bijrijdpaard maar dit was een eenmalige les op een manegepaard!

Willemiens

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Re: Incello airlines - Rodeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 15:52

Knap van je hoor!
Ik heb ook een bijrijpaard gehad die elke keer bij aanspringen in galop zijn rodeo-kunsten liet zien.
Ben er 2x afgedonderd en heb uiteindelijk de keuze gemaakt om met dit paard te stoppen, stappen en draven kwamen we niet heel verder mee.
Nu heb ik met rijden veel moeite met mijn galophulpen, na veel lessen zit het er nog steeds niet in.
Ik snap idd je gevoel dat sommige mensen het beter van hun af kunnen zetten, ik kan dat namelijk ook niet.

Veel kilometers maken en elkaar goed leren kennen, je komt er wel!

IncelloAndMe

Berichten: 251
Geregistreerd: 30-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-17 09:37

Willemiens schreef:
Knap van je hoor!
Ik heb ook een bijrijpaard gehad die elke keer bij aanspringen in galop zijn rodeo-kunsten liet zien.
Ben er 2x afgedonderd en heb uiteindelijk de keuze gemaakt om met dit paard te stoppen, stappen en draven kwamen we niet heel verder mee.
Nu heb ik met rijden veel moeite met mijn galophulpen, na veel lessen zit het er nog steeds niet in.
Ik snap idd je gevoel dat sommige mensen het beter van hun af kunnen zetten, ik kan dat namelijk ook niet.

Veel kilometers maken en elkaar goed leren kennen, je komt er wel!

Ik heb mijn paard al 6 jaar dus we kennen elkaar al best wel goed! Toen hij net zadelmak was durfde hij deze dingen wel doen, maar nu was het echt al 3 jaar geleden dat ik hem nog zo heb weten doen, dus dat was even schrikken!