2017 met mijn Shetlander Floris

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Lillian__

2017 met mijn Shetlander Floris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-17 00:29

Hallo!
Floris is nog nooit officieel voorgesteld op bokt :=
Ik heb Floris overgenomen van de vorige eigenaar toen zijn grote vriend pol terug ging naar de eigenaar.
Samen met de eigenaresse van mijn oude bijrijdpaard en de andere verzorgster zorgde we voor Polly en Floris. Toen de eigenaresse ging verhuizen liet de eigenaar van Pol en Floor (haar ex) weten dat hij ze wou terug halen. Ik heb hem toen opgebeld met de vraag of ik dan in ieder geval floor mocht hebben, en dat mocht! *\o/* Helaas begon ons jaar of eindigde 2016 met de verhuizing. Ik heb het altijd ontzettend naar mijn zin gehad daar, maar omdat het praktischer was als hij dichter bij mijn huis kwam te staan en omdat de paddocks niet shetlander proef waren was het nodig. Dus afscheid nemen van al mijn allerliefste stalgenootjes en hun paarden.

December
Ons nieuwe avontuur begint in op een nieuwe stal, Floris ging van 24/7 buiten op een modderig weitje met een stukje van 2x2 bestraat naar een mooie grote (en vooral droge!) paddock met een bestraat stuk en boxen die dienen als inloop.
Helaas verliep het introduceren niet zo soepeltjes en heeft floor de eerste paar dagen alleen maar onder toezicht buiten gelopen. Toen dit goed ging durtfde ik hem wel de hele dag buiten te laten lopen en na een week kon hij gewoon zijn eigen gang gaan.
Afbeelding
Ook heeft mijn verzorgster meegedaan aan de SMR kerstrit in leersum, helaas ging het wiel op de helft van de rit kapot
Afbeelding

Januari
Tijd voor de tandarts. De tandartsen die naar hem (en pol) hebben gekeken toen hij kwam in november 2015 beweerden dat zijn gebit in orde was en er niks aan gedaan hoefde te worden. Hij heeft zijn basis entingen gehad en dat was het. Maar nu iets meer dan een jaar laten begon floor proppen te maken en zijn tong over het bit te gooien. Dat zei voor mij genoeg dus zijn wij naar schalkwijk gereden voor zijn tandjes. Dit was hard nodig!
Afbeelding

Februari

SNEEUW! helaas zelf niet echt van kunnen genieten maar mijn verzorgster heeft een paar leuke foto's gemaakt
Afbeelding

Maart

Geen bijzonder gewoon lekker door getraind en veel gemend

April
In april heb ik mijn oude ooteman tuigje vervangen voor een nieuw tuig van pfiff en hebben we lekkere avondritjes gemaakt buiten (nog met ons oude tuigje)
Afbeelding

Mei
Floor heeft zijn eerste twee paar nikes gekregen, niet alleen omdat zijn hoeven te snel sleten ook omdat de smid hem achter niet voldoende kon corrigeren, hij stond te steil op de toon waardoor zijn hoeven recht afsleten. Dit ging eigenlijk vrij gemakkelijk, het nagelen was even een klusje met name voor maar gelukkig heb ik een hele geduldige hoefsmid. Floor word nog wel gesedeerd met relaquine maar dit zijn we aan het afbouwen
Afbeelding

Ook hebben mijn ouders en ik de de sulky eens goed onder handen genomen, helemaal geschuurd en opnieuw geverfd, nieuw bankje met nieuw kussen. Mijn mama heeft deze weer heel netjes bekleed. lagers laten vervangen en hij reed weer super
Afbeelding

Juni
Ons debuut :') of nou ja... de jaarlijkse SMR outdoor dag werd georganiseerd in Uchelen en wij deden mee! de dochter van mijn verzorgster reed de dressuur proef, mijn verzorgster deed de vaardigheid (en nam de helft van alle pionnen mee *D ) en ik deed de marathon en wegtraject. Floris gedroeg zich voorbeeldig, heeft een hoop nieuwe shetlanders leren kennen en deed ontzettend zijn best <3
Niet in de prijzen gevallen maar we deden mee voor de ervaring en het was een hele ervaring

Afbeelding

Afbeelding

Juli
Na ruim een jaar plezier te hebben gehad van mijn Cavalettie kwam ik heel toevallig een tweedehands HCA tegen! het enige wat ik mij heb bedacht is hoe ik hem thuis ging krijgen maar ik moest en zou hem hebben. Samen met mijn verzorgster heb ik hem opgehaald en een paar dagen later stond hij ervoor
Afbeelding

Augustus

Vooral heel veel wezen buitenrijden, vond Floris niet erg *D
Afbeelding

September
September was een aparte maand voor mij, na ruim 10 jaar geheel onverwachts afscheid moeten nemen van mijn allerliefste hond, in de week dat mijn ouders op vakantie waren, ging hij ontzettend achteruit, heel erg hoesten/ kokhalzen waar hij dan heel erg in bleef hangen. De dierenarts twijfelde nog even en wou hem eerst een aantal dagen op AB hebben, beter werd hij daar niet van... maandag kreeg ik de antibiotica en liepen mijn broertje en ik zes tot acht keer per dag met. vrijdag foto's van zijn borstkas wezen maken, die zelfde dag werd ik nog door schalkwijk gebeld dat het niet goed zat en dat het advies toch inslapen was, het zuurstofhoudend weefsel in het zijn longen werkte nagenoeg niet meer. Maandag toen mijn ouders weer terug waren van vakantie hebben we hem laten gaan :'(

Floris stond toen even op een laag pitje, maar JDL Photography is nog wel geweest om Floor op de foto te zetten. Ondanks dat hij een beetje stout was zijn daar hele leuke plaatjes uitgekomen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Oktober

Floor begon een berenvel te krijgen en heb ik hem voor de eerste maal laten scheren, verder vooral heel heel heel veel buiten gereden *D Wanneer d'r tijd was stond floor voor de wagen, en anders bestond zijn week uit; in de wei lopen, vies worden, lange lijnen, eten, longeren, eten, eten, eten :')
Afbeelding

November

Tot midden november hebben ze nog in de weide gelopen
Afbeelding
Behalve dat ik met Floris bezig ben, rijd ik ook nog de tinker van een stalgenoot, als ik met hem bezig ben en floor op de wei loopt worden we op deze manier gadegeslagen
Afbeelding
Jaloers much?

Voor volgend jaar staat in ieder geval de outdoor dag op de planning, aanstaande maandag is het weer tijd voor de dierenarts, 18 december komt de osteopaat kijken naar hem, we lopen tijdens het mennen toch tegen een paar dingen aan en wil uitsluiten of er geen blokkades zitten. Verder hebben de staleigenaren plannen om de stallen en de schuren te gaan verbouwen, maar daar weten we op zijn vroegst in 2018 meer over. En verder... wie weet toch eens gaan lessen *D

freetorun

Re: 2017 met mijn Shetlander Floris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 06:55

Wat een leuk jaaroverzicht! Ik heb toch altijd wel een zwak voor deze leuke kleintjes.

Het ziet eruit alsof jullie een leuke nieuwe stal hebben gevonden en hebben genoten dit jaar!

Ootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 20:25

Leuk overzicht heb je gemaakt!
Wat een leuke fjorden staan er bij jou op stal ;)

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-17 21:18

Jaa hele knappe fjorden he ;)

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 01:30

Ahhh wat een leuk jaaroverzicht! <3 heel veel plezier volgend jaar! *\o/*

herhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 10:15

Floor kon het niet beter hebben met jou en je verzorger. Super leuk overzicht en nog heel veel jaren plezier

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 13:53

Wat een mooi overzicht Lil :) veel plezier en succes in 2018! <3

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 14:37

Wat een leukerd zeg, te schattig met die ijzertjes rondom. Lijkt mij trouwens nog best een karakterkop hebben of niet? :D Vooral zo die laatste foto _O-

Petra35

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 17:23

Leuk verslag Lillian van je kleine man met zijn grote ego :D
Ga graag een keertje mee rondje buiten met Cupido ziet er goed uit!

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-17 18:48

Ahh Thanx laura! <3

Jaa! Misschien als het weer wat beter is naar 't Leersumse veld met Floor en Cuup?

Ellen_ov over het algemeen is het echt een poppetje maar soms is het echt een draak :=

Jenny en Linsey dankjulliewel :* volgend jaar maar een keertje meeten met alle mini's?

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 19:32

Zeker, lijkt me erg leuk! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 21:43

wat een leuk verslag! En ik blijf die tekst op het t-shirt geweldig vinden!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 23:08

Leuk!

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 19:09

Leuk overzicht Lillian :D.
Veel plezier in 2018!