Floris is nog nooit officieel voorgesteld op bokt

Ik heb Floris overgenomen van de vorige eigenaar toen zijn grote vriend pol terug ging naar de eigenaar.
Samen met de eigenaresse van mijn oude bijrijdpaard en de andere verzorgster zorgde we voor Polly en Floris. Toen de eigenaresse ging verhuizen liet de eigenaar van Pol en Floor (haar ex) weten dat hij ze wou terug halen. Ik heb hem toen opgebeld met de vraag of ik dan in ieder geval floor mocht hebben, en dat mocht!

December
Ons nieuwe avontuur begint in op een nieuwe stal, Floris ging van 24/7 buiten op een modderig weitje met een stukje van 2x2 bestraat naar een mooie grote (en vooral droge!) paddock met een bestraat stuk en boxen die dienen als inloop.
Helaas verliep het introduceren niet zo soepeltjes en heeft floor de eerste paar dagen alleen maar onder toezicht buiten gelopen. Toen dit goed ging durtfde ik hem wel de hele dag buiten te laten lopen en na een week kon hij gewoon zijn eigen gang gaan.

Ook heeft mijn verzorgster meegedaan aan de SMR kerstrit in leersum, helaas ging het wiel op de helft van de rit kapot

Januari
Tijd voor de tandarts. De tandartsen die naar hem (en pol) hebben gekeken toen hij kwam in november 2015 beweerden dat zijn gebit in orde was en er niks aan gedaan hoefde te worden. Hij heeft zijn basis entingen gehad en dat was het. Maar nu iets meer dan een jaar laten begon floor proppen te maken en zijn tong over het bit te gooien. Dat zei voor mij genoeg dus zijn wij naar schalkwijk gereden voor zijn tandjes. Dit was hard nodig!

Februari
SNEEUW! helaas zelf niet echt van kunnen genieten maar mijn verzorgster heeft een paar leuke foto's gemaakt

Maart
Geen bijzonder gewoon lekker door getraind en veel gemend
April
In april heb ik mijn oude ooteman tuigje vervangen voor een nieuw tuig van pfiff en hebben we lekkere avondritjes gemaakt buiten (nog met ons oude tuigje)

Mei
Floor heeft zijn eerste twee paar nikes gekregen, niet alleen omdat zijn hoeven te snel sleten ook omdat de smid hem achter niet voldoende kon corrigeren, hij stond te steil op de toon waardoor zijn hoeven recht afsleten. Dit ging eigenlijk vrij gemakkelijk, het nagelen was even een klusje met name voor maar gelukkig heb ik een hele geduldige hoefsmid. Floor word nog wel gesedeerd met relaquine maar dit zijn we aan het afbouwen

Ook hebben mijn ouders en ik de de sulky eens goed onder handen genomen, helemaal geschuurd en opnieuw geverfd, nieuw bankje met nieuw kussen. Mijn mama heeft deze weer heel netjes bekleed. lagers laten vervangen en hij reed weer super

Juni
Ons debuut

Niet in de prijzen gevallen maar we deden mee voor de ervaring en het was een hele ervaring

Juli
Na ruim een jaar plezier te hebben gehad van mijn Cavalettie kwam ik heel toevallig een tweedehands HCA tegen! het enige wat ik mij heb bedacht is hoe ik hem thuis ging krijgen maar ik moest en zou hem hebben. Samen met mijn verzorgster heb ik hem opgehaald en een paar dagen later stond hij ervoor

Augustus
Vooral heel veel wezen buitenrijden, vond Floris niet erg

September
September was een aparte maand voor mij, na ruim 10 jaar geheel onverwachts afscheid moeten nemen van mijn allerliefste hond, in de week dat mijn ouders op vakantie waren, ging hij ontzettend achteruit, heel erg hoesten/ kokhalzen waar hij dan heel erg in bleef hangen. De dierenarts twijfelde nog even en wou hem eerst een aantal dagen op AB hebben, beter werd hij daar niet van... maandag kreeg ik de antibiotica en liepen mijn broertje en ik zes tot acht keer per dag met. vrijdag foto's van zijn borstkas wezen maken, die zelfde dag werd ik nog door schalkwijk gebeld dat het niet goed zat en dat het advies toch inslapen was, het zuurstofhoudend weefsel in het zijn longen werkte nagenoeg niet meer. Maandag toen mijn ouders weer terug waren van vakantie hebben we hem laten gaan :'(
Floris stond toen even op een laag pitje, maar JDL Photography is nog wel geweest om Floor op de foto te zetten. Ondanks dat hij een beetje stout was zijn daar hele leuke plaatjes uitgekomen

Oktober
Floor begon een berenvel te krijgen en heb ik hem voor de eerste maal laten scheren, verder vooral heel heel heel veel buiten gereden

November
Tot midden november hebben ze nog in de weide gelopen

Behalve dat ik met Floris bezig ben, rijd ik ook nog de tinker van een stalgenoot, als ik met hem bezig ben en floor op de wei loopt worden we op deze manier gadegeslagen

Jaloers much?
Voor volgend jaar staat in ieder geval de outdoor dag op de planning, aanstaande maandag is het weer tijd voor de dierenarts, 18 december komt de osteopaat kijken naar hem, we lopen tijdens het mennen toch tegen een paar dingen aan en wil uitsluiten of er geen blokkades zitten. Verder hebben de staleigenaren plannen om de stallen en de schuren te gaan verbouwen, maar daar weten we op zijn vroegst in 2018 meer over. En verder... wie weet toch eens gaan lessen