Mijn eerste jaar met mijn eerste eigen paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Annikoe

Mijn eerste jaar met mijn eerste eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 20:35

Vorig jaar vond ik al die EJL-ITP topics zo leuk, maar toen had ik Jack pas net 2 maanden. Dus een beetje raar en onnodig om dan zelf ook een topic aan te maken. :D
Maar nu kan het wel! Hij is nog jong, dus er is niet zoveel spannends gebeurd, maar wel leuk om te zien hoe hij is gegroeid.

Jack is een jonge ruin van nu 2,5 jaar oud. Een echte grappenmaker, ontzettend nuchter, vooral heel lief en ondertussen onmisbaar <3

Laten we beginnen in januari: Sneeuw! Toen de wegen een beetje begaanbaar waren ben ik in de auto gestapt om foto's te maken van Jack in de sneeuw. Heerlijk om de paarden zo te zien spelen.

Afbeelding

Februari: Eindelijk een leuke foto van ons samen, gemaakt door een vriendin van mij <3
Afbeelding

Maart &April: Niet zo veel spannends gebeurd, die maanden ook weinig foto's gemaakt. Ik deed al af en toe oefenen met meelopen aan het halster en het geven van voetjes. Gewoon in de wei van de opfok. Verder lekker poetsen, beetje kriebelen en knuffelen :)

Mei: Jack is twee geworden! Hij voelde zichzelf ook al een hele grote vent:

Afbeelding

Beetje de clown uithangen, dat kan hij ook goed :))
Afbeelding

Juni: Rond mei-juni begon hij erg last te krijgen van jeuk en had de helft van zijn manen en voorpluk eraf geschuurd. Ik heb geen idee hoe het kwam, misschien door het gras of gewoon door de vliegen. Het was in ieder geval geen zomereczeem. Ook de andere paarden hadden er last van, op één na. Ik verdenk die er ook van als manen-eter }:0
Dus Jack kreeg een nieuw coupe, helaas.

Afbeelding

Juli: Warme zomermaand, Jack had ontzettend veel last van de vliegen. Maar aangezien hij 24/7 in de opfok stond met andere jonge (waarschijnlijk) vernielende paarden durfde ik hem geen deken op te doen. Elke keer als ik kwam spoot ik hem in met vliegenspray
Even wakker worden :Y)
Afbeelding

Samen boos, en samen blij _O-
Afbeelding

Foto's gemaakt met zonsondergang. Een hele uitdaging in je eentje met een paard dat liever alleen maar gras eet, maar het is gelukt!
Afbeelding

Augustus: Besloten om Jack naar een andere stal te brengen. Een pensionstal dichter bij mij in de buurt, waar hij ook 24/7 buiten zou komen te staan. Gaan kijken bij de nieuwe stal en afgesproken dat ik hem eind van de maand daar naartoe zou brengen. Een heerlijk grote wei voor de zomer en een paddock met hooi voor de winter. Aan de rand van de Loonse en Drunense Duinen, wat wil je nog meer!

September: Op zijn nieuwe stalling, bij de buren hebben ze een soort mini kinderboerderij lijkt het wel, inclusief varkens. Wat is dat toch voor iets geks :+
Afbeelding

Ik heb hem eerst ruim twee weken laten wennen op zijn nieuwe plekje. Daarna super laagdrempelig begonnen met stappen in de bak, ho en afstand houden.
Hij staat aan een kampeerboerderij, wat ik dus niet wist is dat daar dus de hele week door gillende kinderen zijn :') En ik heb echt een hekel aan kinderen. Maar goed, hij had echt een mooi plekje. Hij moest in het begin ook heel erg wennen, ik merkte dat hij op een gegeven moment echt wel overprikkeld was. Gelukkig is hij het nu gewend en vind hij alles leuk en gezellig!
Zelfs een springkussen naast de bak heeft hij overleefd (sorry slechte foto)!

Afbeelding

Eind september zijn we begonnen met wandelen door de bossen. Eerst was alles spannend maar hij pikt het zo goed op. Overal naar kijken, eenmaal gezien wat het is, dan is het ook klaar.

Oktober: We doen lekker relaxed. Af en toe wandelen in de bossen, oefenen in de bak. Vooral met voetjes geven want dit lukt nog niet waardoor hij nog niet naar de hoefsmid kan. We zijn begonnen met clickertraining en dit pikt hij echt ontzettend snel op.

Afbeelding

Afbeelding

Lekker ravotten in de bak (Hij is daar een beetje dik geworden inderdaad):
Afbeelding

November: Nog meer wandelen en trainen. Oefenen met vaststaan. Soms verbaas ik mij hoe braaf hij is. Superrelaxed buiten, op 1 ontsnapping na :)). Laat zich heel rustig van en naar de wei brengen, wacht braaf tot ik het hek dicht doe, staat nooit te drentelen en ga zo maar door.
Nieuwsgierig, overal op zijn gemakje naar kijken. Lekker knorren wanneer iets spannend is haha. Soms lijkt het net een varkentje :+
Bambi vond hij wel lief (nadat hij die de eerste keer doodeng vond):

Afbeelding

Ik ben zo ontzettend trots op hem! Hij is echt mijn kleine draak. Hij pikt dingen supersnel op. Hij is wel een tikkeltje eigenwijs, maar dat ben ik ook :)) Wij passen echt bij elkaar en dat vind ik ontzettend leuk.
Volgend jaar gaan we langzaamaan aan de slag. Ik heb absoluut geen haast en kijk wel hoe alles gaat lopen. Ik ben in ieder geval ontzettend blij met hem en zou hem voor geen goud willen missen.

Ik weet dat het geen heel spannend overzicht is met grote mijlpalen of spannende wedstrijden, maar ik hoop dat jullie toch een beetje hebben kunnen genieten van mijn puppypaard :)

In ieder geval een dikke knuffel van Jack! En op naar 2018!

Afbeelding

PowerPoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 20:42

Wat een leukerd <3 ! En wow, die voorpluk :') _/-\o_

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 20:46

PowerOfZoef schreef:
Wat een leukerd <3 ! En wow, die voorpluk :') _/-\o_

Dankjewel!

Ja zo zonde he.. Hij was eerst zo:

Afbeelding

Gelukkig begint het weer een beetje aan te groeien, maar het ziet er nog niet echt mooi uit :')

_Dracarys

Re: Mijn eerste jaar met mijn eerste eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 20:53

Wat een apart dier! Wat voor merk is het?

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 20:57

Wat een knapperd. Hij heeft een hele lieve uitstraling <3 .

b0hemian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 21:01

Ik vind het wel heel leuk om te lezen en jullie foto's komen heel vrolijk en liefhebbend over. Leuk ook om te lezen hoe je hem beetje bij beetje aan het opvoeden bent. Ik ben heel benieuwd naar jullie "volgend jaar" EJL-ITP!

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 21:02

Wat een leuk topic heb je gemaakt! Erg leuk om het allemaal 'in het kort' weer terug te kunnen zien. :D

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 21:25

Wat een lieve reacties, dankjewel!

@Dracarys: het is een ‘vuilnisbakkie’ :D hij is kwart fries, fjord, andalusier en Kwpn.

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 05:47

Heerlijk toch zo'n jaar met een puppypaard! Zeker EJL waardig :D

Ziet eruit alsof je een lot uit de loterij hevt met z'n nuchtere karakter! Ben benieuwd naar jullie stappen volgend jaar!

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 05:55

Wat een knapperd! En ik vind het juist heel leuk om te zien hoe je hem dingen leert en bijbrengt. Heerlijk.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-17 09:07

freetorun schreef:
Heerlijk toch zo'n jaar met een puppypaard! Zeker EJL waardig :D

Ziet eruit alsof je een lot uit de loterij hevt met z'n nuchtere karakter! Ben benieuwd naar jullie stappen volgend jaar!

Het kan een beetje twee kanten op gaan denk ik. Meneer is nogal stellig, bij hem is nee ook vaak echt nee :+
We zullen zien wat de toekomst ons brengt!

@pikkepor: dankjewel!

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-17 19:49

Verder niemand voor mijn ventje? -O-

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 20:33

Leuke foto's!
En voor jou zijn het juist wel grote mijlpalen toch!
Zo ervaar ik het zelf iig wel bij Mn eigen paardje :)
Super leuk dat je hem ziet opgroeien en een goede band krijgt!

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 21:12

Wat een super leuke kruising <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 21:21

Hey wat leuk, die plek ken ik!

Wat een vrolijk paard zeg!

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 22:20

Wat een ontzettend leuk dier zeg! Ben erg benieuwd hoe hij het gaat doen onder het zadel :)
Veel plezier in 2018 met deze knapperd! <3

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 22:30

Wat een knapperd! Hij is al een stuk volwassener geworden in zijn uitstraling. Hij doet me zooo denken aan mijn pony, die heeft precies dezelfde kleuren. <3

zoef123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 09:37

Zo jammer van die voorpluk maar wat een leuke kruising!

AylaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 09:46

ahww! wat leuk! komt hij van het fjordenpaard?? op die foto met bambi lijkt het net of bambi hem op zijn neus likt <3

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 09:48

Jack is zo'n geweldig beest!!! <3 <3 <3

Phoeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 10:09

Leuk topic! En z’n neusje is zo lief <3 Ik ben ook benieuwd hoe hij de rest zal oppakken

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 10:19

Prachtig overzicht.

En eerlijk?
Hier zou het toch gewoon áltijd over moeten gaan, of je nu een jong paard hebt, een recreatie dier, of al dan niet duur sportpaard: Gewoon oprecht genieten van je dier!

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 10:36

Heerlijk paard!
Ik word helemaal blij van je overzicht. Heel veel geluk samen

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 10:56

Wat een leukerd!

Waar sta je in de buurt van de duinen?

Misschien als hij op een gegeven moment is ingereden een keer afspreken, wij gaan graag naar het bos om te verdwalen ;)

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 11:01

Wat een knapperd! Leuk om te zien dat hij zo duidelijk gegroeid is door 2017 heen.