Ik heb een vraag. Vorige week reed ik met mijn pony langs een paar kuilbalen gelegen aan de zijkant van de Blaricumseweg, te Blaricum. Ik werd ineens hard uitgescholden door een meneer , ( blijkt dat hij de eigenaar is van deze balen) en hij zei asociaal dat ik daar niet mocht rijden.
Hij was zeer irrationeel, schreeuwde en deed heel erg vreemd. Hij zei dat mensen er hun paarden longeren en ik kreeg de hele lading negativiteit over me heen. Hij kwam erg neurotisch, gestoord over en kwam erg dreigend over. Ik zei ik heb niks te maken met jou en reed verder. Later ging ik over deze weg googlen want ik was wel benieuwd wat de regels omtrent deze weg is. De balen lijken op een openbare plek te zijn gesitueerd en deze (asociale en heetgebakkerde boer) heeft volgens mij geen recht om mensen zomaar weg te sturen bij deze weg, laat staan te doen alsof dit gebied omtrent de Blaricumseweg van hem alleen is?!. Volgens mij is deze openbare plek van de Gemeente en niet van de boeren uit de omgeving?
Ik heb wel een interessant artikel gevonden betreft de Blaricummerweg en zie dat verschillende partijen hun eigen theorie hebben gegeven voor deze locatie. Mijn vraag is wat is jullie mening betreft deze plek.
Mag je als ruiter daar gewoon langs rijden en je uit laten kafferen door de eerste de beste boer of hebben wij als liefhebbers van paarden ook recht van spreken om daar gewoon rustig/relaxed te kunnen rijden zonder dat we door een gestoord persoon worden uit gescholden zonder enige grondige reden.
Ik reed daar namelijk heel rustig langs de balen, raakte ze niet aan, deed verder helemaal niks verkeerd.