Curly Horse T' in the picture!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kellykeuhh

Curly Horse T' in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-17 15:20

Hoi Hoi,

Een tijdje geleden kwam La Condesa fotografie mijn paardjes voor het eerst fotograferen.

Tiara is een hypoallergene American Bashkir Curly horse van toen net 2 jaar jong..
Ook kan je haar beschrijven als een extreme Curly;
dit houd in dat ze in de zomer vrijwel al haar manen en staartharen verliest en ook haar vacht ontzettend broos is.
In de winter groeien de manen en staartharen gelukkig weer terug.
Verder is ze gezegend met een (h)eerlijk karakter, heerlijk cool. <3

Nog enkele wat oudere foto's :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan de shoot!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat was het weer voor deze keer! Tot snel! :wave:
Laatst bijgewerkt door Dreamy op 27-10-17 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reclame eruit gehaald

Nayomie

Re: Curly Horse T' in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 17:17

Ahhh super vet, ik ben echt dol op Curly horses <3
Jullie zijn hartstikke leuk samen :D

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-17 17:21

Ze zijn ook gewoon ontzettend lief!
T' wordt ook heel graag geborsteld.. Wat toch wel wat vervelend is als je ziet hoe broos hun vacht is..
Zij staat momenteel samen met mijn shetland-ruintje en APHA-hengstveulen. Van zodra ik er 1 begin te borstelen staat ze naast me te bedelen.. :+

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 17:23

Dat is inderdaad iets wat ik me zojuist afvroeg, valt dat wel een beetje te borstelen? _O-

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-17 17:33

Och, op zich wel hoor :D Ik borstel eigenlijk alleen maar stevig als ze echt vuil is. Verder ga ik er snel even over als ik de anderen borstel, dan is ze weer gelukkig :+
Tijdens de verhaarperiode is het dan weer oh zo handig! Dan komen de plukken er zo vanaf! Heerlijk! <3

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 18:25

Ik herinner mij je foto's van haar als veulen nog ! Tenzij mijn geheugen mij nu echt helemaal in de steek laat :o
Wat is ze al een flink paardje geworden ! <3
Heerlijk ook dat ze zo'n fijn karakter heeft !

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-17 14:38

Pandora2; Ja, ik maakte me in 1ste instantie wat zorgen over haar gekke veulen-proporties. Gelukkig is ze met ouder te worden er toch wat meer proportioneel gaan uitzien :D

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 06:05

Wat een vriendelijke uitstraling heeft ze.
Een heel mooi paardje is het aan het worden!
Hoe groot zal ze ongeveer worden?

Off-topic maar je hebt het mooiste apha veulen van 2017 in je wei staan <3

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 07:13

Ik begrijp dat je stapelgek op je paard bent maar bij mij komen vragen op.
Is dat er in gefokt, dat met de vacht? Mij lijkt dat een paard daar kwetsbaar van wordt voor b.v. zon, wind, regen. Een vacht is toch bedoelt als bescherming?
En het gemis van een staart zomers zal ook niet prettig zijn met vliegen e.d.?

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 07:52

Hele gave foto's!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 08:04

kellykeuhh schreef:
Pandora2; Ja, ik maakte me in 1ste instantie wat zorgen over haar gekke veulen-proporties. Gelukkig is ze met ouder te worden er toch wat meer proportioneel gaan uitzien :D

Ik zie niks verkeerd aan die veulenproporties :? :D

xfloorremy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 09:52

Gaaf <3

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-17 11:07

joey2010 schreef:
Hoe groot zal ze ongeveer worden?

Off-topic maar je hebt het mooiste apha veulen van 2017 in je wei staan <3

Haha! Dankjewel! Hij staat voorlopig ook gewoon nog gezellig bij Tiara en mijn Shetter Casper ;) . Tiara en Casper zijn beide gewoon van ook in grotere kuddes te staan en brengen hem alvast het ABC wat bij.

We verwachten dan ze rond de 1m50 zal worden. Groter hoeft voor mij ook niet. Ik en mijn vriend zijn beiden ook niet al te groot. :o

Pandora2 schreef:
kellykeuhh schreef:

Ik zie niks verkeerd aan die veulenproporties :? :D

Ik vond haar als veulen altijd een vrij kort halsje hebben. :o Wat meer ervaren bokkers hebben me toen gerust gesteld.

Margee: je moet mijn post wel een beetje met een korreltje zout nemen ;) De Curly paarden zijn geen genetisch gemanipuleerd ras als dat is wat je vraagt. Ze zijn in de natuur reeds ettelijke jaren geleden door de indianen ontdekt.
In Curly paarden zijn ook wat onderverdelingen. Sommigen houden hun dikke bos manen en staart wel maar hebben eerder een golvende vacht, sommigen zijn zelfs gladharig maar wel hypoallergeen en dan heb je zoals mijn merrietje de Extreme Curly's.
Desondanks dat ik merk dat haar vacht wat meer broos is dan die van mijn andere paarden neemt niet weg dat ze gewoon vacht heeft. Maar als ze ergens tegen heeft gelopen zullen de haren sneller afbreken en ook snel weer terug groeien :(:) .
In de winter heeft ze gewoon een heerlijk dikke krullende vacht mét manen en beetje staart. Meer dan voldoende om zich warm te houden.
Van zonnebrand of gevoeligheid aan de zon heeft ze niet meer last dan een ander paard.
Het enige waar ze inderdaad soms wat last van heeft zijn de vliegen. Maar dat lost ze op door dicht bij mijn andere paarden te gaan staan zodat ze het gebruik van hun lange staart kunnen delen. Ook krijgen ze hier standaard een vliegendeken op.

Laten we dus stellen dat zij zelf weinig hinder van haar ras ondervind. :D

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 12:00

kellykeuhh schreef:
Margee: je moet mijn post wel een beetje met een korreltje zout nemen ;) De Curly paarden zijn geen genetisch gemanipuleerd ras als dat is wat je vraagt. Ze zijn in de natuur reeds ettelijke jaren geleden door de indianen ontdekt.
In Curly paarden zijn ook wat onderverdelingen. Sommigen houden hun dikke bos manen en staart wel maar hebben eerder een golvende vacht, sommigen zijn zelfs gladharig maar wel hypoallergeen en dan heb je zoals mijn merrietje de Extreme Curly's.
Desondanks dat ik merk dat haar vacht wat meer broos is dan die van mijn andere paarden neemt niet weg dat ze gewoon vacht heeft. Maar als ze ergens tegen heeft gelopen zullen de haren sneller afbreken en ook snel weer terug groeien :(:) .
In de winter heeft ze gewoon een heerlijk dikke krullende vacht mét manen en beetje staart. Meer dan voldoende om zich warm te houden.
Van zonnebrand of gevoeligheid aan de zon heeft ze niet meer last dan een ander paard.
Het enige waar ze inderdaad soms wat last van heeft zijn de vliegen. Maar dat lost ze op door dicht bij mijn andere paarden te gaan staan zodat ze het gebruik van hun lange staart kunnen delen. Ook krijgen ze hier standaard een vliegendeken op.

Laten we dus stellen dat zij zelf weinig hinder van haar ras ondervind. :D

Gelukkig maar, ik zag in gedachten een bloot paard zonder staart..... :D

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-17 12:28

Margee: haha :D nee, gelukkig niet :D . Ze wordt doorgaans niet veel kaler dan op bovenstaande foto's :D