Afscheidshoot van 2 zieke vriendinnen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Afscheidshoot van 2 zieke vriendinnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 13:54

Nynke, 30+, shetlander, en Suzy, 19, tinker, zijn 2 vriendinnen met elk hun eigen kwalen. Beiden komen ze van heel ver. Suzy, graatmager opgehaald door mij 5 jaar geleden, kampt met chronische leverproblemen. Nynke, 3 jaar geleden door mij geadopteerd, is gewoon 'op'. Artrose, orgaanfalen etc. Suzy is sinds kort flink achteruit aan het gaan. Ze is nooit meer de dikste geworden, maar nu kun je ribben tellen. Nynke heeft pijn, dat zie ik in haar ogen. Ben benieuwd of iemand anders het ook nog ziet.
Ze kunnen nog even genieten van het gras. We hopen dat het tij nog keert voor Suzy, dat ze toch weer begint bij te komen ipv af te vallen. Bij Nynke is de keuze definitief. Het doet mij zo veel pijn en zo veel verdriet. Je kunt het jou niet voorstellen...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ilse_Ven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 14:00

Wat een prachtige foto's TS! De reden van de shoot is helaas wat minder :( Gelukkig hebben de paardjes nog een aantal mooie jaren gehad bij jou :(:)

Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd, en ga met je meeduimen voor Suzy Y;(

WowAmigo

Re: Afscheidshoot van 2 zieke vriendinnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 14:16

Ooooh wat n lieve koppies...

Veel sterkte...

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 14:20

Wat een mooie foto's, ze stralen zoveel emoties uit! Echt heel lief :(:) Veel sterkte komende tijd TS, volgens mij ben je een super baasje voor ze!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 14:36

Wat een prachtige en sprekende foto's.
Sterkte de komende tijd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 14:40

Wat een mooie foto's... en wat super dat jij je om deze diertjes bekommert! _/-\o_
Heel veel sterkte de komende tijd :(:)

Ik zie in de ogen van je shet wel een beetje dat ze "op" is. Maar wat mag ze blij zijn geweest met jouw zorgen. :j
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-10-17 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 14:45

Die laatste foto is prachtig! Heel veel sterkte met deze lastige beslissing de komende tijd :(:)

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 15:08

Prachtige foto's! Dat zal een mooie herinnering blijven!

Vij de shet zie je inderdaad verdriet in haar ogen verder ziet ze er echt nog goed uit! Fijn dat jij als baasje naar haar luistert en haar een laatste fijne jaren gegeven hebt!

De tinker straalt echt nog! Ik hoop dat ze nog weer bijtrekt en jullie samen nog mogen genieten :)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 19:33

Mooie foto's!

Ik vraag me nog wat af ... je schrijft dat ze vriendinnen zijn en beide oud en niet gezond. Zou je toch niet overwegen om ze dan ook beide tegelijk te laten gaan, zodat er niet een met veel verdriet en gemis achterblijft?
Dar zou naar mijn idee geen vreemde keuze zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 19:44

Daar gaat momenteel de twijfel over. Ik neig naar inslapen, mijn vriend zegt: Ze is nog gelukkig, ik denk dat ze het alleen ook nog wel red. Ik denk dat het echt op het moment zelf gaat aankomen. Kan goed zijn dat de dierenarts er voor Nynke is en ik in een opwelling zeg: Doe Suzy ook maar.

Maar momenteel zijn de meningen thuis verdeeld. We laten het beiden even bezinken en uiteindelijk komen we er wel uit :)

Edit: Ik heb naast hun nog 3 paarden, Dus ze staat niet alleen maar ze heeft geen 'binding' met hun.

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 19:49

Och die laatste foto....prachtig!

Heel veel sterkte, dit zijn heel moeilijke tijden en het doet zeer om die door te moeten. Maar dat is een goed teken, je geeft om ze.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 19:56

Wat een speciale foto, die laatste.. Daar wordt je even stil van..

Ze hebben in ieder geval een super baas. Sterkte...

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 21:41

DeMolenhoek schreef:
Daar gaat momenteel de twijfel over. Ik neig naar inslapen, mijn vriend zegt: Ze is nog gelukkig, ik denk dat ze het alleen ook nog wel red. Ik denk dat het echt op het moment zelf gaat aankomen. Kan goed zijn dat de dierenarts er voor Nynke is en ik in een opwelling zeg: Doe Suzy ook maar.

Maar momenteel zijn de meningen thuis verdeeld. We laten het beiden even bezinken en uiteindelijk komen we er wel uit :)

Edit: Ik heb naast hun nog 3 paarden, Dus ze staat niet alleen maar ze heeft geen 'binding' met hun.

Ik snap je dilemma ...
Het geluk kan er bij oudjes ook juist zijn omdat ze samen zijn. Ik zou het ook moeilijk vinden.
Misschien moet je vooral proberen vanuit Suzy te redeneren. Kan ze ook zonder Nynke, scheid je ze nu al wel eens van elkaar en hoe gaat dat? Wordt Suzy nog beter of eigenlijk niet meer?
Kan me voorstellen dat dit heel moeilijk is. Veel sterkte.
Je hebt in elk geval prachtige foto's van ze. Die laatste is echt heel mooi.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 21:51

De pijn en het verdriet zie je inderdaad in de ogen van de shet -O- :(:)

De andere ziet er inderdaad ook niet best uit -O- hopelijk knapt ze nog wat op...

Veel sterkte

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 21:55

Wauw wat een emoties in die foto’s....

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 21:56

Hele mooie, dierbare foto's! <3

siepjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 06:00

Hele mooie foto's . Toen mijn pony dood ging dacht ik ook dat zijn maatje het niet lang meer trok. Ze hadden immers 25 jaar bij elkaar gestaan. Maar hij heeft daarna weer een nieuwe vriendin gekregen en hij schikte zich eigenlijk gelijk....paarden voelen dit soort dingen ook wel aan denk ik...Heel veel sterkte.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 07:08

Wat een prachtige sprekende foto's <3

Nynke is heel, heel moe en ze maakt zich zorgen om Suzy.

Is Suzy in de periode van zomer naar winter achteruit gegaan?
Met het verharen en het teruglopen van de kwaliteit van het gras?

Veldbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 07:27

Wat een mooie foto's. Ik heb een brok in mn keel..
Sterkte!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 08:37

Wat een prachtige foto's!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 08:49

Kippenvel, wat een emoties te zien. Bijzondere foto's van 2 prachtige paarden. Heel veel sterkte aankomende tijd!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 11:57

DeMolenhoek schreef:

Heel veel sterkte!

Het is ook niet niks.

Aan Nynke zie je het goed, ik herken het maar al te goed.

Bij Suzy zie je het ook wel, alleen ik denk dat het wat vertekend op de foto's door de sproeten bij de ogen, waardoor men zegt, er zit nog leven en wil in, maar ze is ook wel denk ik klaar!

Alleen jij kan het echt weten en zeggen, je ziet Suzy iedere dag.

Ik denk niet dat ze beter gaat worden in de winter, dat zou ze nu moeten zijn i.v.m. de zomer en het gras en dat is hier niet het geval.......dus zal ze denk ik nog meer achteruitgaan als Nynke wegvalt.

Het is en blijft moeilijk..............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 13:50

De datum is geprikt voor Nynke. 24/11 in de voormiddag. Ze wordt op de weide begraven, zo blijft ze bij ons.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 13:58

Wat een bijzondere foto's, heel veel sterkte gewenst voor "straks".

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:11

Ah wat een treurig topic zeg.... Je ziet bij Nynke inderdaad heel erg dat ze op is, dat het genoeg is geweest. Hopelijk word het nog een maandje goed weer en kunnen ze nog lekker genieten samen. Als Suzy chronische problemen heeft waardoor het moeilijk is om haar op gewicht te houden, weet ik niet of ik de winter in zou gaan zo, vooral omdat ze haar maatje ook kwijt gaat raken.

Ik heb Valentino en Bright altijd samen gehad, 4 jaar lang. Samen op de wei, samen op paddock, naast elkaar in stal, Bright ging mee met Valentino op wedstrijd, samen naar het bos/strand etc. Ik heb Valentino 1 augustus laten inslapen, ik heb Bright daarna afscheid laten nemen, maar tot op de dag van vandaag is hij nog niet zichzelf.

Heel veel sterkte met je beslissing, jij weet het het beste, jij kent je paarden en ziet ze dagelijks, sterkte met het komende afscheid van Nynke in ieder geval... :* :(:)