Het zijn geen mooie foto's gemaakt door een fotograaf, maar mij wel meer dierbaar.
Lugano is nu 24,5 jaar en ik rij hem al 17 jaar bij. Vroeger was het vooral een rodeo paard, maar tegenwoordig is het enkel een heet hoofd.
Als 2 jarige is hij een trailer in gemept waarbij een bezemsteel brak. Daarna is hij nooit meer vervoerd. Ik heb wel het een en ander met de jaren geprobeerd met als eind resultaat dat hij er in ging, maar ook weer meteen heel hard achteruit er uit ging. Op een gegeven moment kreeg hij een leeftijd dat ik dacht dat we een serieus probleem zouden hebben als hij eens naar een kliniek zou moeten en het zou ook super leuk zijn om ooit eens met hem naar het strand te kunnen. 2 Jaar gelegen heb ik Equinologica gecontact. Zij is 2x gekomen. Dit heeft ons heel erg geholpen hij ging er in en stormde er niet meer meteen uit. Helaas heb ik daarna niet veel meer kunnen oefenen.
Vanochtend vroeg een stalgenootje of ik mee ging naar het strand. Ik vroeg eerst of ze het wel zeker wist, want ze weet hoe hij is. Ze wist het zeker en na toestemming van Lugano zijn eigenaar ging ik op naar stal.
Stiekem was ik best zenuwachtig en op stal werd het zelfs afgeraden om te gaan.
Maar met ongeveer 5 minuten stond hij zo:

Uitgeladen en opgezadeld:

Op het strand:

We hebben ook gedraafd en gegaloppeerd alleen heb ik hier geen foto's van.
Weer terug bij de trailer:

Het laden voor de terugweg heeft wel een uur geduurt maar ik hoop dat als we vaker met de trailer weggaan hij steeds makkelijker te laden is.

En weer terug op stal nog lekker in de bak gestaan:

Ik ben echt super trots dat we dit hebben kunnen doen. Ik heb hier alleen van durven dromen en ik ben mijn stalgenootje heel dankbaar dat ze dit wilde doen!