Hij is ruim 3 jaar dus is de wond ook gehecht.
De castratie zelf is goed verlopen.
Het ontwaken verliep helaas minder goed.
Net toen de dierenarts klaar was met de wond na te ontsmetten begon Limoncello zijn hoofd al op te tillen.
Ik moest hem echter nog omlaag houden dus op zijn hals gaan zitten en hoofd omlaag duwen.
Dit is tot twee x toe gelukt. De derde keer was hij te sterk voor mij en de veearts. Bij het rechtstaan heeft hij zich losgetrokken van ons en is beginnen te strompelrennen. Hierbij is hij gestruikeld en door een weidedraad gevallen, erdoor gerold om recht te staan en stond hij ineens in een leegstaand stuk grond achter iemand zijn huis.
We zijn hem meteen achterna gegaan en ik merkte plots dat die tuin niet omheind was aan de straatkant.
Met drie man (stalinstructrice was erbij gekomen) hebben we getracht om Limoncello te vangen.
Ondanks dat hij rondliep met zijn tong uit de mond en de galop eruit zag als iemand die stomdronken is bleef hij in draf wel erg recht lopen.
Uiteindelijk heeft de stalinstructrice hem kunnen pakken toen hij wat gekalmeerd was.
Door de wei terug kon helaas niet omdat de stroomdraad nog overeind stond. Dus hebben we hem via de baan terug naar de manege moeten brengen, wel rechtstreeks de stal in.
Helaas is Limoncello niet zonder schrammen ervan af gekomen.
Op zijn linkerkant heeft hij diverse kleine snijwondjes door de prikkeldraad.
Stalbaas gaat de eigenaar van die draad verwittigen en melden dat al die palen ook écht rot zijn.
Al bij al een geluk dat die palen rot zijn, wil niet weten hoe het anders gegaan was met verwondingen.
Snijwond boven linker voorbeen

Snijwond op de hals/schoft

Moment waarop mijn stalinstructrice hem begeleid naar de baan. Dierenarts op de achtergrond.

Wou het even van me afschrijven want was er toch wel erg van geschrokken hoe snel hij doorheen die draad viel en hoe hij eerst richting de straatkant begon te rennen.