Afijn, vroegertje 's ochtends en twee uur met de trailer richting het zuiden. Prachtig weer itt NH (onweer bliksem en spoelregen) Prikweitje opgezet, gemeld bij secretariaat en even koffie gedaan. Konden nog even de toltproeven bekijken en vervolgens opzadelen en omkleden voor de T5 (toltproef met versnellen en terugnemen)
Inrijden ging lekker, paar keer het versnellen en terugnemen geoefend en verder lekker losgestapt.
De proef zelf ging mwah mwah...
was redelijk tevreden over tempo in langzame tempo tolt en de takt was prima. Het versnellen ging een beetje ongecontroleerd waardoor hij zichzelf een beetje voorbij liep soms. (eigen schuld, was niet subtiel genoeg) Terugkomen ging weer redelijk. Uiteindelijk derde plek dus viel mee. Paar fotootjes:

klaar:

's Middags was de vijfgangenproef gepland. Dus eerst even lekker eten, zitten en kijken naar de andere proeven.
Bij het warmrijden was hij goed wakker. Kort maar krachtig warmgereden en daarna stappen, stappen stappen...
Bij het binnenrijden merkte ik meteen dat hij een hete peper in z'n achterste had, dus dat werd alle zeilen bijzetten. Tijdens de tolt en draf was hij nog net niet aan het snorken. Nek erop, neusgaten wijd en idioot hoog lopen. Naja...dit dus:

Stap was dramatisch, verschrikkelijk afgeleid en daardoor stijf. jammer jammer
Galop spoot hij weg, maar kwam bij de bochten netjes terug. Voor het eerst een drieslag galop ipv de gebruikelijke tweeslag of vierslag

ik kon zelfs nog even lachenToen de twee doorgangen telgang...de eerste ging echt supergoed, de tweede werd ik iets te enthousiast waardoor hij doorschoot in galop. Laatste stukje ging nog wel goed. Maar volgende keer beter

remmen...

Braaaaaf

Toch nog tweede in de F4, ondanks de non-existente punten voor de tweede doorgang.
Was weer leuk en leerzaam!
!!
.