Tijdens het optreden in het Stadspark op Bommen Berend zou mijn vader Gruno mennen met een boerenwagen. Ik mocht hen assisteren en zo zagen we eruit tijdens de generale repetitie...
...alleen werden we twee dagen voor het optreden gebeld dat er een aantal combinaties uitviel. Of we in plaats van met een Miedemawagen misschien met een Victoriaanse wagonette wilden rondrijden. Ongeremd. Ehm...

Nou ja, die Victoria is echt prachtig en na een paar rondjes door verkleedboxen konden de outfits er mee door.

Gelukkig maakt het Gruno allemaal niet zoveel uit. Mijn vader en hij waren maandag onverstoorbaar als altijd.

De Groningers deden het echt braaf in de ring. Ik ben trots op al die dieren met hun prachtige aanspanningen en ruiters. Vier dekhengsten liepen er tussen en ze hebben geen verkeerde stap gezet

Na het opstellen was het tijd om het eerste exemplaar van het Groninginneboek te overhandigen aan politicus en paardenkenner Henk Bleker. Hij was er speciaal voor uit Westerwolde gekomen

In de stand van het Groninger Paard was het boek vervolgens te koop. Lang nakletsen lukte niet, want terwijl mijn lief Gruno mee naar huis nam mocht ik in de poeder.
Vervolgens mocht ik namelijk aanschuiven bij Noord Vandaag van RTV Noord in de live uitzending

http://www.rtvnoord.nl/tv/programma/100 ... ring/11879
Later die avond werd het heel gezellig hier op het erf, dankzij vriendinnen die mijn Bommen Berend Boekenborrel kwamen opluisteren

Voor het krieken van de ochtend werd ik al platgebeld (nou ja, ik lag nog plat en werd gebeld - technisch gezien...). Daarna ving een curieuze boekhandeltocht door Groningen aan, waarbij ik op een terrasje in Winschoten belandde met een journalist van het Dagblad van het Noorden. Woensdag stond er een leuk artikel in de krant.

Gelukkig wordt het opgepikt en is er al veel vraag naar 'De Groningin'. Beter dan deze start kon volgens mij niet