Eerste bitloze topic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Narcissa

Eerste bitloze topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-17 11:42

Wat ben ik toch trots op mijn meissie :D

Speciaal hier gezet omdat ik weet dat er nog zéér veel werk aan is.
Zahire en ik zijn door ziekte van mezelf heel lang uit de roulatie geweest. Nu voel ik me eindelijk weer beter en na twee weken enkel buitenritten gemaakt te hebben, was het tijd om haar eens in de piste op te nemen.
Het voelt aan alsof we, wéér, van 0 starten... Zah is zo scheef als een hoepel, niet voorwaarts, niet reactief genoeg op het been. Dus: rechtrichten en haar weer scherp op het been krijgen, daarna kunnen we weer de achterhand gaan trainen want ze dendert compleet op de voorhand. Maakt het mij moeilijk, tegelijk ben ik door te lang plat te moeten liggen zelf ook alle spieren weer kwijt dus mijn houding is letterlijk om te huilen :(. Maar goed, weten we weer waar we aan kunnen werken...

We zijn weer eens moeten verhuizen :(. Zazie pakt het ongelooflijk goed op deze keer, ik heb haar nog nooit zo ontspannen gezien. Ze staan nu op een meer NH-based stal waar ze het duidelijk naar hun zin hebben.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Handsome girl

Afbeelding

Drafje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Even stoom afblazen in galop, ze ging ervoor! Heel vlot voor haar doen.

Afbeelding

Hé, mijn maatje zit daar op de grond met iets in zijn handen

Afbeelding

Heel gelukkig uitdraven

Afbeelding

Wat stappen

Afbeelding

En nog even poseren :)

Afbeelding

Afbeelding

Spruitje56

Re: Eerste bitloze topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 15:34

ten eerste : wat fijn dat je weer rijd, en wat een smile van jullie allebei! nu merk ik dat ze erg naar voren lijkt te vallen meschien kan je haar wat actiever van voren krijgen? wat uitdaging zoeken? balkjes lopen ofzo? kwa op nieuw beginnen heb ik niet zoveel tips wel lekker zo doorgaan.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-17 21:13

Klopt volledig, ze is momenteel niet zo reactief op mijn been als normaal en ik krijg ze nog niet lekker vanachter. Zeker een werkpunt, ze moet nu eerst en vooral weer voorwaarts gaan denken. Balkjes zijn wel een leuke tip, vind ze zelf ook erg leuk :D.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 22:46

Wat heeft je vos toch een mooie kleur zo met die zon! <3

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 20:40

Bedankt! Vind het ook een prachtig paard maar dat heeft iedereen wel met zijn eigen paard :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 20:51

Wat een lief paard, haar uitstraling is ook echt zacht <3
Probeer in de galop wel zelf meer te blijven zitten. Met je bovenlichaam zo naar voren gaan daar maak je het je paard alleen maar moeilijker mee :)