Voor de eerste en laatste keer in het zonnetje: Zolatin!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JuliavH

Voor de eerste en laatste keer in het zonnetje: Zolatin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-17 15:34

Aangezien paard in kwestie niet overleden is staat het niet op [IM]. Sorry als het verkeerd staat
Kom je na een week vakantie op de manege, is je vaste manegepaard opeens weg -O-
Daarom wil ik hem 1 keer in het zonnetje zetten, gewoon omdat hij het zeker wel verdient!

De eerste keer dat ik op je reed was 2 jaar terug en toen vond ik er niks aan. Je was luisterde slecht naar het been, struikelde constant, trok me uit het zadel en beet bij het opzadelen. Eens maar nooit weer dacht ik. How I was wrong :')
Een tijdje niet op je gereden, totdat afgelopen jaar mijn vaste carrouselpaardje een peesblessure kreeg en ik niet meer op haar kon rijden. Toen werd jij mijn carrouselpaardje, en even later ook mijn vaste lespaardje. In de tussentijd had ik meer geleerd over paardrijden en vond ik je wel een leuke uitdaging. En dat was je ook. Je had soms wat eigenwijze trekjes, maar eigenlijk wilde je heel graag werken. Dit ging niet altijd even soepel met je stijve lijf. Je struikelde wel steeds minder, doordat ik doorkreeg hoe ik er mee om moest gaan. De carrousel ging redelijk soepel, met je grote vriendin (waarmee je een haat-liefde verhouding had :D ) Nicole en ook de dressuur ging lekker. Tot het moment dat je een wondje in je mondhoek kreeg. Je hapte altijd overal in, hebt al meerdere zweepjes gemold en blijkbaar had je in iets scherps gebeten. Ik merkte het pas na het rijden, je voelde anders, en ik voelde me er zo schuldig over. Door het wondje zijn we overgeschakeld naar een hackamore en dit vond je toch vervelend, je snapte er niks van. Staken, schudden met je hoofd en op het eind zelfs steigeren. Dit zorgde ervoor dat niemand anders eigenlijk meer op je wilde rijden, en ik heb weken geworsteld met je. Uiteindelijk Bokt om hulp gevraagd en de tip gekregen om gewoon een lage neusriem te pakken en daar de teugels aan vast te maken. Dit maakte zoveel verschil, en je werd weer dezelfde leuke Zolatin! Toen kwam 7 mei, de divisiewedstrijden met de carrousel. Twee teams van onze manege reden mee en jij werd eerst gereden door een meisje wat jou niet kende. Ik heb maar niet verteld dat je de vorige uitwedstrijd meerdere keren op je achterbenen stond en me een kopstoot hebt verkocht, dat leek me niet zo handig. Ik had er vertrouwen in dat het goed zou komen, vorige uitwedstrijd had je nog het wondje, deze keer niet. En het kwam ook goed, wat was je braaf, je gedroeg je voorbeeldig. Alleen op het laatste moment bij het andere team verkocht je een heel sneaky trap naar het paard naast je, en laat dat nou net het paard zijn waar ik nog 1,5 rondes naast moest galopperen >;) . Dat ging niet meer zo soepel, maar ja. Toen het carrouselseizoen was afgelopen hebben we nog gesprongen, gedressuurd en lekkere buitenritten gemaakt met de groep. Ook hier gedroeg je je voorbeeldig, behalve bij de buitenritten, want je had veel last van vliegen. Terwijl alle paarden met een los teugeltje door het bos stapte, stuiterde jij ertussen als een soort stuiterbal. Wat heb ik om je gelachen op deze momenten. De laatste 3 weken liep jij zo ontzettend lekker, soepel, lekker over je rug en je struikelde niet. Of in elk geval niet tijdens de les, wel een keer toen je je stal inliep, over de drempel van ongeveer 5 mm hoog :+
Ik ga je missen, maar er is een speciaal plekje in mijn hart voor jou! Het ga je goed!
Ik heb gehoord dat hij is geruild met een andere manege, in zuid-holland zei mijn instructeur. Mocht iemand hem herkennen, hoor ik het graag.

Nou genoeg gekletst, hier de foto's:

Afbeelding
Op de divisiewedstrijd, Blij ei!

Afbeelding

Afbeelding
Lekker op vakantie in de wei <3

Afbeelding

Afbeelding
Je nieuwsgierige hoofd :):)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Wat plaatjes van de divisiewedstrijden

Afbeelding
Lekker in de paddock!

Afbeelding
De vorige uitwedstrijd. Je fokte je enorm op, maar ging er wel lekker van lopen!

Afbeelding
Hoe het rijden ging halverwege november. Ik was toen al helemaal weg van jou <3 <3

Afbeelding
Dit mooie dekje had ik gekocht omdat het jou zo leuk stond. Je hebt er welgeteld 2 keer mee gereden..

Allerliefste Zolatin, Ik heb het afgelopen jaar veel van je geleerd, veel frustraties gehad maar vooral enorm genoten van je streken en je eigenwijze karakter. Until we meet again!

HiFive5

Re: Voor de eerste en laatste keer in het zonnetje: Zolatin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 15:44

Wat jammer dat hij weg gaat -O- Kon je hem niet overkopen als ik zo bruut mag zijn?

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 15:51

Ah, wat sneu dat ie ineens weg is. Dat is zo lastig als je een favoriet manegepaard hebt. Weet je ook waarom hij weg is gegaan?
Hopelijk kom je hem in de toekomst nog eens tegen..

JuliavH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-17 16:00

HiFive5 schreef:
Wat jammer dat hij weg gaat -O- Kon je hem niet overkopen als ik zo bruut mag zijn?

Nee, ik heb zelf helaas geen geld, tijd of ruimte voor een paard.. :(

Nissima schreef:
Ah, wat sneu dat ie ineens weg is. Dat is zo lastig als je een favoriet manegepaard hebt. Weet je ook waarom hij weg is gegaan?
Hopelijk kom je hem in de toekomst nog eens tegen..

Ik hoorde iets dat hij te vervelend was voor veel ruiters en de manege eigenlijk een paard nodig had waar bijna alle ruiters op kunnen rijden, en hij was dat niet.

Dankjulliewel :o

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 08:08

Oh wat sneu! Ik ben zo blij dat ik mijn manegepaard heb gekocht, ik had het mezelf nooit vergeven als ze weg was.....
Heel veel sterkte en mocht ik wat horen hoor je het. Wat is ze prachtig trouwens <3

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 11:18

Wat een leuk dier en jullie waren een goede match zo te zien. Sterkte met het verlies. Hopelijk wordt op zijn nieuwe manege iemand net zo gek op 'm als jij.

JuliavH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 21:26

Lizzyy schreef:
Oh wat sneu! Ik ben zo blij dat ik mijn manegepaard heb gekocht, ik had het mezelf nooit vergeven als ze weg was.....
Heel veel sterkte en mocht ik wat horen hoor je het. Wat is ze prachtig trouwens <3

Dankjewel :o . Ik had hem heel graag over willen kopen, maar ja, dat kon niet. Ik was wel stiekem van plan om hem misschien in halfpension te nemen en wat proefjes te starten, maar dat gaat nu helaas niet meer -O- . Nou ja, dat is het risico met manegepaarden helaas. Ik ben allang blij dat hij nog leeft.

Dee_Es schreef:
Wat een leuk dier en jullie waren een goede match zo te zien. Sterkte met het verlies. Hopelijk wordt op zijn nieuwe manege iemand net zo gek op 'm als jij.

Thanks :) . Dat gaat zeker gebeuren, hij is zo'n leuk dier <3

Ach, we staan in uitgelicht :o , wat leuk. Dankjulliewel!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 22:04

Wat jammer voor je dat ie weg is! Jullie waren een leuke combinatie zo te zien! Misschien wel leuk om te weten, toen zolatin aan kwam heb ik hem een aantal keer voor de manege gereden om te kijken hoe en wat. Vond het ook een leuk paard, leuke gangen ook, zou een leuk wedstrijdpaard zijn :j volgens mij was ie in principe in de eerste instantie voor de handel ook.
In mijn herinnering was hij niet lastiger dan de andere niet-beginners paarden, maar misschien hadden ze een echt beginnerspaard erbij nodig. Erg jammer voor jou :(

Ik heb jaaren lang bij Ron gereden, voornamelijk toen the diamonds nog double eight heette. Wil je hem de groetjes doen van mij? :D de naam Geryon kent hij wel dat is mijn paard haha.

Zou leuk zijn als je vaker topics maakt! En heb je enig idee hoe het met Rinovo is? Leeft die nog? :)

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 22:25

:oo Zolatin heb ik volges mij ook nog een aantal keer op gereden. Jammer zef :o

JuliavH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 22:40

Geryon schreef:
Wat jammer voor je dat ie weg is! Jullie waren een leuke combinatie zo te zien! Misschien wel leuk om te weten, toen zolatin aan kwam heb ik hem een aantal keer voor de manege gereden om te kijken hoe en wat. Vond het ook een leuk paard, leuke gangen ook, zou een leuk wedstrijdpaard zijn :j volgens mij was ie in principe in de eerste instantie voor de handel ook.
In mijn herinnering was hij niet lastiger dan de andere niet-beginners paarden, maar misschien hadden ze een echt beginnerspaard erbij nodig. Erg jammer voor jou :(

Ik heb jaaren lang bij Ron gereden, voornamelijk toen the diamonds nog double eight heette. Wil je hem de groetjes doen van mij? :D de naam Geryon kent hij wel dat is mijn paard haha.

Zou leuk zijn als je vaker topics maakt! En heb je enig idee hoe het met Rinovo is? Leeft die nog? :)

Zal ik doen, ik rijd ook bij Ron! Rinovo is er nog steeds, het gaat goed met hem. Loopt braaf zn rondjes en ze staan nu met zn alle op de wei vakantie te vieren :j