Ik plaats hier eigenlijk nooit topics, voornamelijk omdat ik eigenlijk nooit iemand heb die foto's maakt.
Nu was gister een vriendin mee naar stal en die heeft wat foto's en filmpjes gemaakt met haar telefoon. Kwaliteit is helaas heel bagger, want binnenbak+beweging+telefoon is niet echt een topcombi.
Maar ik ben er in ieder geval erg blij mee. Zo kan ik goed zien wat ik nog kan verbeteren.
Dit topic heb ik bewust niet bij HAW gezet omdat we niet heel serieus aan het rijden waren, maar tips zijn super welkom!
Floris is nogal een dieseltje, als ik er net op zit moet ik hem altijd best wel motiveren,
en daarna wordt hij losser en wordt hij enthousiast. Helaas zijn er van de beste stukken geen foto's
.Hij heeft veel moeite met buiging naar binnen, dus daar zijn we hard op aan het oefenen.
Hoeken vindt hij nog erg lastig en wil hij het liefste afsnijden.
Gister ben ik vooral bezig geweest met hem naar voren te krijgen en goed aan het been.
De voorkant heb ik zoveel mogelijk met rust gelaten nog.
Ik hoop dat binnenkort een vriendin met een echte fotocamera wat foto's van ons wil maken

Floris is een 7 jarige Fries. Hij is aan de schrale kant, maar is erg gevoelig en daardoor moeilijk wat zwaarder te krijgen.
Mijn aandachtspunten:
Rechtop zitten, naar voren kijken, benen lang houden en hakken niet optrekken en vooral ontspannen zitten. Ik wil Floris graag te veel helpen waardoor ik te enthousiast mee ga doen met zijn bewegingen.
Ook moet ik leren minder aan te sporen.
Opzadelen

Drafje rechtsom (naar voren kijken en hakken uitdrukken)

Drafje linksom (in "de moeilijkste bocht")

Gas d'r op!

Galop (enthousiasme
)
Rustig maar jongen

Been lang houden

En klaar! Braaf paard

Filmpjes:
Galop
Galop
Draf

ik vind ook je benen erg onrustig, spoor je hem zo aan? Lekker lang die benen. Zo jong en als hij van zo ver komt hem lekker zijn eigen tempo bepalen. Volgens mij heeft hij al genoeg moeite daarmee.
Juist dan komt de binnenschouder vrij. Eerst recht, dan buigen, dan pas stelling erbij pakken, niet omgekeerd.