Zecchino in de zon aan de slag

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ynskek
Moderator Algemeen

Zecchino in de zon aan de slag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-17 19:19

Mijn eerste topic sinds zomer 2015...

De afgelopen twee jaar zijn qua pony's en paarden een beetje turbulent geweest voor mij wat betreft rijden.

Inmiddels rijd ik sinds begin februari weer een van de paarden van de manege. Deze heb ik in de lease voor het weekend en rijd ik daarnaast een groepsles en een priveles in de week.

Samen zijn we F16 geklasseerd en met een gemiddelde van ruim 192 punten in 4 wedstrijden in de B nu L1 startgeregtigd.

Commentaar en tips mogen maar houdt het netjes en vergeet niet dat we gewoon 2x per week les hebben.

Genoeg gepraat hier een aantal foto's:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

En een filmpje van onze tweede proef gister, met bijbehorend protocol er onder:

https://www.youtube.com/watch?v=fxPim4KgB4w&t=112s

15.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 01-08-17 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Filmpje in link geplaatst, maximaal 15 zichtbare afbeeldingen toegestaan

IMAY1990

Re: Zecchino in de zon aan de slag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 19:33

Wat is het ook een sexy paard

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 19:43

Wauw, en dat rode staat echt goed! +:)+ :))

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 19:58

Leuk dier! Fijn dat je daar zo lekker mee aan de slag kan.

Ik vind het er best goed uitzien, maar het valt me op dat hij vooral achter wat houterig lijkt. Hij 'grijpt' niet echt onder en ook bij de middengangen zie ik hem niet verruimen, maar enkel snellere draf/stap pasjes maken. Ook bij het aanspringen in galop zie je dat heel goed. Is dat iets dat je herkent?

En verder natuurlijk het halsstrekken. Als dat niet lukt is het voor mij toch vaak een teken dat er ergens in de basis iets schort. Durf je hem niet meer ruimte te geven of daalt hij sowieso niet verder dan in het filmpje?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-17 20:03

BaileyMix schreef:
Leuk dier! Fijn dat je daar zo lekker mee aan de slag kan.

Ik vind het er best goed uitzien, maar het valt me op dat hij vooral achter wat houterig lijkt. Hij 'grijpt' niet echt onder en ook bij de middengangen zie ik hem niet verruimen, maar enkel snellere draf/stap pasjes maken. Ook bij het aanspringen in galop zie je dat heel goed. Is dat iets dat je herkent?

En verder natuurlijk het halsstrekken. Als dat niet lukt is het voor mij toch vaak een teken dat er ergens in de basis iets schort. Durf je hem niet meer ruimte te geven of daalt hij sowieso niet verder dan in het filmpje?

Dat verruimen weet ik inderdaad... Dit gaat wel steeds beter.

Halsstrekken is ook een puntje inderdaad, Het is een dier met veel energie dat een B-proef niet echt uitdagend vind. Halsstrekken gaat ie of heel hard of bijna niet dalen. Ook hier zijn we wel mee aan het werk. Net als met buigen en loslaten.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 20:23

Gaaf dier zeg! <3
Tip voor jou is om eens met je instructeur/trice naar je houding te kijken. Je zakt vooral met je schouders erg in.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-17 20:33

Hoe bedoel je zakken in mijn schouders?

Wat ik met name zie en weet van mezelf is dat ik snel naar voren ga zitten en veel met mijn eigen lijf mee ga geven... maar dit gebeurd met name vanuit mijn onderrug en heupen.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 21:02

Toppers! Ziet er goed uit hoor! Tuurlijk wat verbeterpuntjes maar meeste is al genoemd!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 22:10

Vind het er al knap uitzien hoor. Lekker bezig blijven met les. Komt goed.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 22:47

Ziet er netjes en vriendelijk uit :) ! Knap paard heb je!

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 23:12

Toch knap hoor zo snel door de B heen! Heeft de manege dus fijne paarden!! (En ruiters!)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 08:34

ynskek schreef:

Wat ik met name zie en weet van mezelf is dat ik snel naar voren ga zitten en veel met mijn eigen lijf mee ga geven... maar dit gebeurd met name vanuit mijn onderrug en heupen.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-17 09:01

AlwaysH schreef:
ynskek schreef:

Nu quote je enkel mijn eigen bericht.

Kun je voor mij verduidelijken wat je bedoelt zodat ik hier mee aan de slag kan.

Ik volg oprecht niet exact wat je bedoeld...

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 09:40

Mijn internet gooit de pagina's er steeds uit, zal hij net ook wel hebben gedaan.

Ik bedoel dat je scheef zit. Vooral op de eennalaatste foto zie je dat je met een schouder inzakt. Maar dat wist je dus al?

LauraO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 10:55

AlwaysH schreef:
Mijn internet gooit de pagina's er steeds uit, zal hij net ook wel hebben gedaan.

Ik bedoel dat je scheef zit. Vooral op de eennalaatste foto zie je dat je met een schouder inzakt. Maar dat wist je dus al?

Het scheefzitten zie je ook duidelijk terug in het filmpje. Je rechterbeen is bijna overal iets langer dan je linkerbeen. Vooral als je recht op de camera afrijdt zie je het goed, bijvoorbeeld op het eind bij e afwenden en dan bij b rechterhand. Het kan zijn dat je dit onbewust doet of dat het paard je meer op rechts zet.
Ik heb dit namelijk ook en daarom valt het mij ook op :o .

Van mijn instructeur moet ik er altijd op letten dat ik mijn gewicht over beide benen verdeel. Maar dit vind ik echt ontzettend lastig, daar ik van nature de nieging heb om net als jij iets meer op rechts te zitten.

Misschien heeft je instructrice hier nog een handige tip voor?

Verder vind ik jullie als combinatie heel erg leuk en het rijden is ook ontzettend vriendelijk en fijn om naar te kijken!

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-17 13:20

Always dank je wel voor de verduidelijking...

Ik zie dat je de foto's van het wijken bedoeld. Ik denk alleen dat het niet vanuit mn schouders maar vanuit mn heupen komt. Wat dat betreft heeft Laura in haar post hierboven gelijk. Hieronder even een quote van mezelf uit een ander topic.

ynskek schreef:
Ik heb een spierafwijking in mn benen en een rugblessure met vocht onder in mn rug... sommige dagen kost dat veel kracht om alles stil te kunnen houden :')

Voor het wijken maak ik mijn buitenbeen lang zodat hij voor de druk van mijn binnenbeen naar mijn buitenbeen toe kan gaan.

Door het stuk sturing wat ik hierin over mijn benen mis trekt mijn binnen been wat omhoog. Dit heeft als gevolg dat ik wat inknik in mijn heup het geen ik weer wat ga compenseren hoger in mijn rug.

Zelf vind ik dat ik met het schouder binnen nog schever ga zitten, mede doordat ik nog te veel mee wil geven. Hier zijn we ook nog met de afwerking bezig.

Iedereen bedankt voor de complimenten over het vriendelijke beeld. Dit is voor mij ook een belangrijk iets :)

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-17 14:35

Ter vergelijking:

Dit is van half maart...