Voorlopig ons laatste ritje, in ieder geval een laatste fanatiek ritje, maar wilde graag nog wat foto's met mijn nieuwe laarzen en hoe hij nu loopt

Ik ben momenteel precies 24 weken zwanger met een flinke buik, dus die gaat in de weg zitten. Ik ben al een paar weken aan het afbouwen, mijn instructrice rijdt hem 2x in de week. Ik reed hem ook 2x. Deze foto's zijn gemaakt op de dag voor mijn vakantie (8 juli) nadat ik terug gekomen ben van vakantie heb ik nog maar 1 keer gereden en toen had ik erna wat last van mijn lijf, dus ben ik er niet meer opgestapt en longeer ik hem met pessoa

Eind maart hebben we het L2 afgesloten, begin april M1 gestart en eind april heb ik hem 1x in het Z uitgebracht, met winst in de eerste proef. We zijn sinds die tijd lekker aan het knutselen met de wissels, de appuyementen, meer gedragenheid, verzameling, lossigheid, beetje voorbereiding op pirouettes etc. Hij pakt alles heel goed en fijn op, zeker de wissels doet hij eigenlijk vanaf het begin gelijk goed (alleen nu nog alleen op mijn hulp in plaats van elke keer als hij er zin in heeft

Tegen de tijd dat ik er weer opga zal eea wat beter bevestigd zijn en zal ik in het Z verder gaan met hem. Ik vind het echt ontzettend jammer om tijdelijk te moeten stoppen, want het is zo ontzettend genieten om met dit paard te werken. Hij blijft voor je gaan, hij blijft lopen, als hij het moeilijk vindt laat hij het merken, maar hij probeert het altijd. Het is gewoon echt een onwijs bijzonder paard. (En dan te bedenken dat hij in het verleden zo link en stout gedaan heeft en nu zoooo ontzettend fijn en betrouwbaar is)
Mijn houding is niet je van het, maar ja, die buik....

Stukje draf, hier komt hij van achter wat te weinig mee, maar komt ook wel door mijn eigen rijden. Echt goed/fel/voorwaarts rijden zit niet heel fijn.

Bij het inzetten van een wending wil hij graag duiken in mijn hand. Hier ben ik me bewust van, maar vergeet het nogal eens

Appuyement, hier vindt hij het wat lastig en goed te buigen, los te blijven en opzij te gaan en dat allemaal tegelijkertijd.

Inzet van een stukje pirouette, hij wordt hier eigenlijk te lang (naja, ik laat hem te lang, omdat ik hem niet wil hinderen aan de voorkant) Hij gaat wel al heel goed zitten, soms zelfs teveel. Is gewoon een stukje proberen

En stukje aan laten treden...

Eigenlijk is het een inzet van een bokje voorafgaand aan een keurige wissel... Maar het lijkt wel net echt

Foto's zijn gemaakt door Hagelkruis@bokt, NM fotografie.