Darco (Sandreo) ons laatste ritje samen (ivm zwangerschap)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle77

Darco (Sandreo) ons laatste ritje samen (ivm zwangerschap)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-17 20:29

Hello allemaal!

Voorlopig ons laatste ritje, in ieder geval een laatste fanatiek ritje, maar wilde graag nog wat foto's met mijn nieuwe laarzen en hoe hij nu loopt :D

Ik ben momenteel precies 24 weken zwanger met een flinke buik, dus die gaat in de weg zitten. Ik ben al een paar weken aan het afbouwen, mijn instructrice rijdt hem 2x in de week. Ik reed hem ook 2x. Deze foto's zijn gemaakt op de dag voor mijn vakantie (8 juli) nadat ik terug gekomen ben van vakantie heb ik nog maar 1 keer gereden en toen had ik erna wat last van mijn lijf, dus ben ik er niet meer opgestapt en longeer ik hem met pessoa :D Oh en rijden is in overleg met de verloskundige, zolang het qua lijf goed voelt, mag ik zo lang ik wil blijven rijden. Maar met inachtname van mijn lijf.

Eind maart hebben we het L2 afgesloten, begin april M1 gestart en eind april heb ik hem 1x in het Z uitgebracht, met winst in de eerste proef. We zijn sinds die tijd lekker aan het knutselen met de wissels, de appuyementen, meer gedragenheid, verzameling, lossigheid, beetje voorbereiding op pirouettes etc. Hij pakt alles heel goed en fijn op, zeker de wissels doet hij eigenlijk vanaf het begin gelijk goed (alleen nu nog alleen op mijn hulp in plaats van elke keer als hij er zin in heeft _O-)

Tegen de tijd dat ik er weer opga zal eea wat beter bevestigd zijn en zal ik in het Z verder gaan met hem. Ik vind het echt ontzettend jammer om tijdelijk te moeten stoppen, want het is zo ontzettend genieten om met dit paard te werken. Hij blijft voor je gaan, hij blijft lopen, als hij het moeilijk vindt laat hij het merken, maar hij probeert het altijd. Het is gewoon echt een onwijs bijzonder paard. (En dan te bedenken dat hij in het verleden zo link en stout gedaan heeft en nu zoooo ontzettend fijn en betrouwbaar is)

Mijn houding is niet je van het, maar ja, die buik.... _O- Tips etc mag altijd, maar houd erg dat ik een fijne instructrice heb, voorlopig er niets mee kan/ga doen en ik me heel goed bewust ben van onze mindere punten en werkgebieden.

Stukje draf, hier komt hij van achter wat te weinig mee, maar komt ook wel door mijn eigen rijden. Echt goed/fel/voorwaarts rijden zit niet heel fijn.
Afbeelding

Afbeelding

Bij het inzetten van een wending wil hij graag duiken in mijn hand. Hier ben ik me bewust van, maar vergeet het nogal eens :D
Afbeelding

Appuyement, hier vindt hij het wat lastig en goed te buigen, los te blijven en opzij te gaan en dat allemaal tegelijkertijd.
Afbeelding

Afbeelding

Inzet van een stukje pirouette, hij wordt hier eigenlijk te lang (naja, ik laat hem te lang, omdat ik hem niet wil hinderen aan de voorkant) Hij gaat wel al heel goed zitten, soms zelfs teveel. Is gewoon een stukje proberen :D
Afbeelding

En stukje aan laten treden...
Afbeelding
Eigenlijk is het een inzet van een bokje voorafgaand aan een keurige wissel... Maar het lijkt wel net echt _O-

Foto's zijn gemaakt door Hagelkruis@bokt, NM fotografie.
Laatst bijgewerkt door Michelle77 op 30-07-17 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

MerleSimone

Re: Darco (Sandreo) ons laatste ritje samen (ivm zwangerschap)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 20:37

Wat een gaaf paard! Snap dat t jammer is een pauze te moeten inlassen maar hè, met een heel mooi doel <<) Gefeliciteerd nog met je zwangerschap!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 20:40

Wat een prachtig paard!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 21:17

Doe mij een lol en zet ook eens foto's van jezelf op bokt waar je een keer chagrijnig kijkt. Mens mens mens, je bent en blijft een blij ei....

Aan de andere kant, met zo'n mooie zwangerschap, je lieve steunende vent EN deze wereldknol onder je kont, Is blij kijken wellicht niet heel moeilijk.

Ik vind hem tov de vorige foto serie toch alweer verbeterd hoor.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 21:37

Super om te zien Michelle {:}

Gaat Darco tijdelijk terug naar de eigenaar of blijf je hem lekker longeren totdat je weer kan rijden?

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-17 21:43

Bedankt allemaal!

Haha Rocamor, moest lachen om je berichtje :D

Cobi, hij staat thuis bij de eigenaar, dus er verandert daar niets aan. Mijn instructrice blijft hem iig 2x rijden en ik longeren. Wellicht dat de eigenaar er ook op zal stappen, heeft hij tijdens mijn vakantie ook een keer gedaan. Helemaal leuk!

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 21:44

Ik reageer niet snel in fototopics maar wat heb je een prachtig paard! <3

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 22:15

Ik reageer niet zo vaak in topics, maar ik vind je echt een hele fijne (en blije!) ruiter om naar te kijken, daar mogen er velen naar opkijken!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 22:43

24 weken en dan er nog op. Ik hield het op 20, toen wilde mijn lijf echt niet meer. 4 weken na de geboorte zat ik er alweer op. Eens kijken hoe lang dat bij jou zal duren :D

Geniet nog lekker van de laatste 16 weken!
En ja, gave bok!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-17 14:53

Prosecco schreef:
Ik reageer niet zo vaak in topics, maar ik vind je echt een hele fijne (en blije!) ruiter om naar te kijken, daar mogen er velen naar opkijken!

Jeetje, wat een mooi compliment, dank je wel zeg :o

karijn schreef:
24 weken en dan er nog op. Ik hield het op 20, toen wilde mijn lijf echt niet meer. 4 weken na de geboorte zat ik er alweer op. Eens kijken hoe lang dat bij jou zal duren :D

Geniet nog lekker van de laatste 16 weken!
En ja, gave bok!

Naja, foto's waren van week 21, met 23 nog een keer gereden. Nu even aankijken.

Bedankt allen!

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 14:59

Wat blijft het toch een gave bok :D
Ik kan me voorstellen dat je het jammer vind om een pauze te moeten inlassen, gelukkig voor een goed doel en na de zwangerschap gewoon weer genieten van Darco.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 15:00

Wat een prachtige foto's Michelle, echt mooie (bijna) laatste ritje. Hopelijk ben je na de bevalling snel weer fit genoeg om lekker verder te trainen!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-17 19:32

Thanx meiden...

Het is zeker voor een goed doel en het voelt ook wel ok nu. Alleen als ik er dan op zit... Dan denk ik oliebol haha