Idunn WFTM (dochter v. Vitens x Daisy (voorl keur v. Elegant) )

In principe was je gefokt voor de verkoop, maar ik werd al snel zo verliefd op je dat we hebben besloten dat je mocht blijven. Daarmee hebben we direct besloten dat we voor de 100% voor de Gelderse fokkerij wilden gaan in de toekomst.

Parmantig staan kon je al snel

En toen je wat meer aan het uitvouwen was, bleek je een mooie elegante dame te zijn

Als je dan ook nog eens een echt gelders karakter hebt kun je je als fokker niet veel meer wensen toch

Op 4 maand oud
We hebben je met 4 1/2 maand naar de opfok gebracht omdat moeder je echt helemaal zat was
(Gouden fokmerrie, maar veel langer dan 4-5 maanden kun je de veulens er niet bij hebben lopen. Dus we spenen ze op die leeftijd af zodat het voor beide partijen leuk blijft. De rest van de merries laten we de veulens wel langer bij lopen)
Als jaarling

1 1/2 jaar in de winter

2 jaar en bijna naar huis

En toen was het moment daar : Ze kwam eindelijk weer naar huis
Even moeders weer begroeten. Ze is hier 2 1/2 jaar oud 
Een deken erop en elke dag poetsen deed al snel wonderen

En dan haar zomervachtje maakte nog meer verschil
Ze is afgelopen winter beleerd voor de wagen en onder de man. Helaas heeft ze hierbij een aanrijding gehad met een tractor en was eind vorig jaar voor ons een enorm onzekere tijd.
Dankzij 200% inzet van de dierenarts, van ons en van alle steun die we hebben mogen ontvangen, is ze na 3 maanden kliniek weer thuisgekomen.
De dierenarts zei eerlijk dat we al blij mochten zijn als ze rond kon lopen als grasmaaier, belasten zou wel geen optie zijn.
Voor mij was het allemaal goed, zolang we haar maar konden houden, ik kon me niet indenken dat we haar moesten gaan verliezen.
Om een lang verhaal kort te maken : We kregen 2 maand na thuiskomst weer groen licht om langzaam op te bouwen

Omdat het zo goed ging en ik stiekem graag haar voor de keuring wilde hebben dit jaar (mits mogelijk), in overleg met het keuringsklaar maken adres haar daar naar toe gebracht.
Afgelopen zaterdag was het zover : De stamboekkeuring. Ik heb even flink wat traantjes weg moeten vegen, want wat hadden ze haar machtig mooi gemaakt

Ze is dan ook ster geworden met de volgende punten
Stap : 65
Draf : 75
Galop : 80
Houding : 75
Springen : 80
Exterieur : 75
Op naar Ermelo op 22 juli dus
Een half jaar geleden verdween de grond onder mijn voeten na dat ene telefoontje, zaterdag voelde ik me groeien van blijdschap en trots om haar zo te zien.
Maar vooral : Wat voel ik me gezegend met zo'n onwijs lieve prachtige merrie die voor je door het vuur gaat als het erop aan komt.
Dank jullie voor het lezen van mijn topic

, van harte