Van toen tot nu: Somoya en ik

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SGorter

Van toen tot nu: Somoya en ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-17 18:23

Hoi allemaal, leuk dat jullie dit topic aanklikken! Even een klein paspoortje over mijn verzorgpaard Somoya:

14 jaar
Engels Volbloed
Ex-renpaard, maar denkt af en toe dat ze dat nog steeds is haha
Dol op eten

Een half jaartje geleden kreeg ik de kans om te komen proefrijden, het ging echt heel slecht, maar ik besloot haar toch te gaan verzorgen, in de hoop dat we vooruitgang zouden boeken.
Elke week een les, we leerden elkaar beter kennen. Maar, het rijden ging nog steeds niet goed. Na een paar maanden ging begon ik te twijfelen, er zat weinig vooruitgang in en het ging nog steeds niet goed.

Afbeelding

Een paar lessen verder hadden we opeens een hoogtepunt, ze was zo fijn! Ik was super trots op haar!

Afbeelding

Toen heb ik een fotoshoot gedaan, zijn hele mooie plaatjes uit gekomen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De weken daarna ging het steeds heel goed! Toen besloot ik om doelen te gaan stellen: rustig aangalopperen en minder onder mij uit willen lopen.
Heel veel geoefend, maar omdat zij dit heel lastig vond (ex-renpaard) raakte zij gefrustreerd, en daardoor ik ook een beetje. Maar we bleven oefenen.

Ondertussen hadden we ook onze eerste springlessen achter de rug.
De afstanden vind zij héél moeilijk, daarom springt ze weleens 3m voor de sprong al, daardoor ben ik al een paar keer gelanceerd :P

Afbeelding

Afbeelding

De dressuur gaat nog steeds niet zoals ik wil. Maar we oefenen verder en ik leer er elke les weer wat bij. Deze laatste foto is van vorige week, ze was zo fijn!
Ik heb heerlijk ontspannen kunnen rijden met tussendoor een balkje.

Afbeelding

Tips zijn welkom, maar houd het aardig.
We zijn zeker NIET perfect en we moeten beide nog heel veel leren.

lorelientje

Re: Van toen tot nu: Somoya en ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 19:28

leuk paardje heb je onder je kont

probeer een balk voor de sprong te leggen op galop afstand dan kan ze beter de afstand in schatten

SGorter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-17 19:33

lorelientje schreef:
leuk paardje heb je onder je kont

probeer een balk voor de sprong te leggen op galop afstand dan kan ze beter de afstand in schatten

Dankjewel!
Als we dat doen, springt ze vanaf die balk, ipv dat ze er nog een galopssprong tussen doet :Y) we zijn nu aan het oefenen met galopperen over galopbalken, nog zonder sprong maar zodra ze dit rustig doet willen we het met een sprongetje erachter doen!

SayaJones

Re: Van toen tot nu: Somoya en ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 07:34

Omdat dit topic niet voldoet aan de regels van [HAW] Horses At Work, verplaats ik dit topic naar [ITP] In The Picture.