Ik was al een tijdje opzoek naar een paardje voor mijzelf, spannend zo'n 1e eigen paardje kopen.
Naar een aantal paarden gekeken, maar helaas of er was geen klik of er was iets mee. Mooi balen dus.
Tot dat ik deze knappe dame op Facebook tegen kwam, natuurlijk gelijk contact opgenomen en een paar dagen laten wezen kijken.
Genoeg gekletst, hier even een klein paspoortje:
Naam: April
Vader: Mon Dieu x Uddel x Farrington
Leeftijd: 12 jaar (22-05-2005)
Schofthoogte: +/- 1,75
10 mei gingen we bij de knappe dame kijken en we (ik en mijn moeder) waren meteen verkocht

Bij thuiskomst eventjes snel een foto'tje maken tijdens het wachten 'wat lijkt ze toch groot'

Onze 1e keer samen rijden, het voelde allemaal nog wat onwennig maar ze liep keurig haar rondje.

13 mei hebben we haar in de ochtend opgehaald, even een draadje gespannen in de paddock dat ze rustig aan elkaar konden wennen. Mijn kleine aap kon er natuurlijk wel bij #NaugthyByNature.
Lekker een dagje laten wennen en zondags hebben we in de middag het draad weggehaald, dat was natuurlijk even rangorde bepalen met al die vrouwen 'haha'.
Zondagavond hebben we voor het eerst thuis gereden, allemaal nog wat spannend maar werderom deed ze het super.

De 2e en de 3e keer thuis rijden ging ook soepeltjes, ik merkte al echt veel verschil in haar gang van rijden en ze begon steeds fijner te lopen al in zo'n korte rijd.

Wij houden elke week met een paar foto's bij hoe April vooruit gaat.
April was redelijk mager en arm bespierd.
Hier een foto van toen ik haar 1 dag had en de foto erna is de vergelijkingen tussen dag 1 (14-05-2017) en 1,5 maand (20-06-2017)

April heeft liefde er waarschijnlijk in der jonge jaren met de paplepel ingegoten gekregen

Het rijden ging steeds meer vooruit en ik was er wel aan toe om een sprongetje te wagen met haar.
En natuurlijk deed mevrouw dit weer super, oortjes naar voren en gaan met die banaan.

Een weekje later hadden we concours op ons eigen terrein, en na jaren lang zeuren was het eindelijk zover. Met mijn eigen paard meedoen, we starten BB. April was nog nooit op wedstrijd geweest en voor mij was het lang geleden, dus enorm spannend allemaal. Maar ze flikte het! Gelijk 189 & 194 punten binnen gesleept. Wat was ik trots

En tja zeg nou zelf dit hoofdje 'lees hoofd' is toch onweerstaanbaar!

Lief zijn met Naugthy (mijn shettie) kan ze nog wel. Mijn 2 liefdes bij elkaar.

Hier het meest recente filmpje, wat eigenlijk niet meer zo recent is. (Het 1e filmpje is de aller 1e keer op haar en de 2e is de 4e keer op haar)
https://www.instagram.com/p/BUtxLMPFwKJ ... _my_horses
Nog even een leuke afsluitfoto van ons tweetjes.

Reacties/tips zijn leuk, maar hou het een beetje aardig