Mijn 1e eigen paard, April van begin tot heden.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

smeetje_x

Mijn 1e eigen paard, April van begin tot heden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-17 22:57

Ik dacht laten we maar weer eens een topic plaatsen (de laatste was een jaar of 2 geleden).
Ik was al een tijdje opzoek naar een paardje voor mijzelf, spannend zo'n 1e eigen paardje kopen.
Naar een aantal paarden gekeken, maar helaas of er was geen klik of er was iets mee. Mooi balen dus.
Tot dat ik deze knappe dame op Facebook tegen kwam, natuurlijk gelijk contact opgenomen en een paar dagen laten wezen kijken.

Genoeg gekletst, hier even een klein paspoortje:
Naam: April
Vader: Mon Dieu x Uddel x Farrington
Leeftijd: 12 jaar (22-05-2005)
Schofthoogte: +/- 1,75
10 mei gingen we bij de knappe dame kijken en we (ik en mijn moeder) waren meteen verkocht <3

Afbeelding

Bij thuiskomst eventjes snel een foto'tje maken tijdens het wachten 'wat lijkt ze toch groot'

Afbeelding

Onze 1e keer samen rijden, het voelde allemaal nog wat onwennig maar ze liep keurig haar rondje.

Afbeelding

13 mei hebben we haar in de ochtend opgehaald, even een draadje gespannen in de paddock dat ze rustig aan elkaar konden wennen. Mijn kleine aap kon er natuurlijk wel bij #NaugthyByNature.
Lekker een dagje laten wennen en zondags hebben we in de middag het draad weggehaald, dat was natuurlijk even rangorde bepalen met al die vrouwen 'haha'.
Zondagavond hebben we voor het eerst thuis gereden, allemaal nog wat spannend maar werderom deed ze het super.

Afbeelding

De 2e en de 3e keer thuis rijden ging ook soepeltjes, ik merkte al echt veel verschil in haar gang van rijden en ze begon steeds fijner te lopen al in zo'n korte rijd.

Afbeelding

Wij houden elke week met een paar foto's bij hoe April vooruit gaat.
April was redelijk mager en arm bespierd.
Hier een foto van toen ik haar 1 dag had en de foto erna is de vergelijkingen tussen dag 1 (14-05-2017) en 1,5 maand (20-06-2017)

Afbeelding

Afbeelding

April heeft liefde er waarschijnlijk in der jonge jaren met de paplepel ingegoten gekregen <3 <3
Afbeelding

Het rijden ging steeds meer vooruit en ik was er wel aan toe om een sprongetje te wagen met haar.
En natuurlijk deed mevrouw dit weer super, oortjes naar voren en gaan met die banaan. *\o/*

Afbeelding

Een weekje later hadden we concours op ons eigen terrein, en na jaren lang zeuren was het eindelijk zover. Met mijn eigen paard meedoen, we starten BB. April was nog nooit op wedstrijd geweest en voor mij was het lang geleden, dus enorm spannend allemaal. Maar ze flikte het! Gelijk 189 & 194 punten binnen gesleept. Wat was ik trots :o <3

Afbeelding

Afbeelding

En tja zeg nou zelf dit hoofdje 'lees hoofd' is toch onweerstaanbaar! <3

Afbeelding

Lief zijn met Naugthy (mijn shettie) kan ze nog wel. Mijn 2 liefdes bij elkaar.

Afbeelding

Hier het meest recente filmpje, wat eigenlijk niet meer zo recent is. (Het 1e filmpje is de aller 1e keer op haar en de 2e is de 4e keer op haar)

https://www.instagram.com/p/BUtxLMPFwKJ ... _my_horses

Nog even een leuke afsluitfoto van ons tweetjes.

Afbeelding

Reacties/tips zijn leuk, maar hou het een beetje aardig :)

xPabloBokt
Fotograaf

Re: Mijn 1e eigen paard, April van begin tot heden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 23:09

Wat een onwijs liefdevol paard heb je daar. Op nog heel veel fijne jaartjes samen met haar <3

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 00:20

Gaaf paard zeg! Lieve uitstraling heeft ze :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 00:57

Wat heerlijk dat ze op de na-foto's gewoon een lekker ruwvoerbuikje heeft in plaats van die enge opgetrokken flanken. Dat komt vast helemaal goed met haar. +:)+
Wat voer je haar?
Ik ben hier zelf ook druk bezig met spieren eraan voeren die er door wormen allemaal af waren gegeten. Er zit ook zeker vooruitgang in, maar het gaat zo vreselijk langzaam.... 8-)

smeetje_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-17 01:01

xyzutu2 schreef:
Wat heerlijk dat ze op de na-foto's gewoon een lekker ruwvoerbuikje heeft in plaats van die enge opgetrokken flanken. Dat komt vast helemaal goed met haar. +:)+
Wat voer je haar?
Ik ben hier zelf ook druk bezig met spieren eraan voeren die er door wormen allemaal af waren gegeten. Er zit ook zeker vooruitgang in, maar het gaat zo vreselijk langzaam.... 8-)

We hebben haar de 1e maand Barley Rings van Dotson en Horrel gevoerd (ochtend halve schep, avond hele) met een halve schep basisbrok erbij en wat grasmix. Nu krijgt ze een halve/ 3/4 schep basisbrok in de ochtend en avond met grasmix en bij de laatste voerronde nog eens een volle schep bietenpulp met zemelen (is een goeie dikmaker)

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 15:08

Het is zo'n leuk paard! Het is altijd een gok om te kijken of het thuis ook zo klikt, maar dat gaat echt super. Ik ben de moeder van Esmee.

Ze is niet alleen wat aan de magere kant, maar ze heeft ook nauwelijks spieren. Je ziet haar staartwortel echt op haar kont liggen. Dat wordt steeds minder, maar het duurt zo lang. Maar ze zat na 1 week al beter in haar vacht en kijkt ook helderder uit haar ogen. Dat verschil kun je goed zien op de foto van de zijkant. De voor-foto staat ze heel strak en op de na-foto is ze echt ontspannen.

Helaas staat op onze wei niet veel gras en zeker met de droogte van de laatste tijd niet. Maar ze krijgen ook hooi op de wei bijgevoerd.
De bietenpulp vind ze niet heel erg lekker, maar flink wat zemelen erbij en wat muesli smaakt het toch wat beter.

Maar ik ben super trots hoe snel jullie al een team zijn met elkaar!

Dash

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 15:39

Wat een lief hoofd heeft ze!

smeetje_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-17 15:59

Bedankt voor de reacties :)

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 16:14

Wat een leuk paard, kijkt erg vriendelijk uit haar ogen!

Ze is nog steeds mager bespierd, vooral op de rug is het echt min. Maar dat duurt even en dat komt allemaal wel.

Veel plezeer met dit leuke beest! :D

Kanto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 23:55

Ahh wat een ontzettend lieve blik heeft ze zeg! <3
En dat terein komt mij ook bekend voor Haha, heb daar toen met dezelfde wedstrijd meegedaan :D

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 03:14

Wat een leuk paardje en de liefde spat eraf. Heel prettig om naar te kijken!!

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 13:44

Wat een leuk paard zeg! En de omgeving komt mij erg bekend voor van waar je de regent gekocht! Ik denk dat je haar met een jaar niet meer terug herkent :j

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 13:55

O wat heerlijk.

Ik hoop mijn droom in 2018 te laten uitkomen. Leuk dat jij je maatje bent tegen gekomen!

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 16:12

Hee, wat leuk dit paard heb ik gehad, wegens geen klik weggedaan.. ze is geen 1.75 hoor maar 1.69 :p verder ziet ze er goed uit, leuke combi!

smeetje_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-17 16:25

Brigitte_D schreef:
Hee, wat leuk dit paard heb ik gehad, wegens geen klik weggedaan.. ze is geen 1.75 hoor maar 1.69 :p verder ziet ze er goed uit, leuke combi!

Ahg wat leuk! Hoelang heb je haar gehad? Onze ene merrie is 1,70 en ze is toch een stuk groter :)

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 19:44

Heb haar maar een paar maandjes gehad, nog niet zo heel lang geleden, en laten meten met zo'n offiele meetstok hihi