Aangezien Elano nu heel dichtbij huis staat, wilde ik uiteraard een keertje naar huis lopen samen met hem. Nu hij aardig op zijn plekkie is, dacht ik: Waarom ook niet?
Dus met mijn moeder afgesproken dat we in het park elkaar zouden ontmoeten met de honden. Queenie is het probleem niet.. Maar Joy vind het niet zo leuk als een 'vreemd' dier zomaar in 'zijn' tuin komt. Overigens vind Joy paarden ook niet altijd zo leuk. Als een paard met zijn grote snuit te dichtbij komt.

Dat was een aardige uitdaging om de honden en Elano op de foto te krijgen. Maar het is gelukt! Queenie vond het ook wel gezellig met Elano. Maar zij vind paarden ook leuk. De eerste ontmoeting met een paard was spelen.. Met gevolg dat ze jarenlang dacht dat ieder paard wilde spelen.
Eenmaal in de tuin aangekomen heb ik hem hooi gegeven. Gaat die sukkel er overheen plassen, dus nog meer hooi gegeven.. Eet hij het niet, want: Alles was nieuw en hij is totaal niet nieuwsgierig.. Alles moest hij even bekijken, voelen en proeven. Zelfs de schuur werd even bekeken.. Die staat overigens bomvol. Toen hij uitgekeken was stond hij echt van 'Nou, hier is niks te vinden!'.

De kinderen van mijn zus waren mee, die waren natuurlijk heel druk.. Want het is wel héél gek zo'n paard in de tuin! Maar dat maakt niet uit. Hoe meer gekke en drukke dingen er gebeuren, hoe makker Elano wordt. Ik laat hem om die reden dus ook van alles zien. Hij stond alleen wel wat gek op te kijken toen er een kat op de schutting liep.
Nog wat info over de diertjes:
-Elano
-Irish Cob
-5 April 2015, nu dus 2 jaartjes jong
-Ruin
-Queenie
-Labrador
-23 Februari 2003, nu 14 jaartjes jong
-Teefje (geholpen)
-Joy
-LabradorXvizsla
-30 April 2004
-Reu (geholpen)
-Heeft epilepsie. Dus heel bijzonder dat hij zo oud mag zijn!

Op de heenweg.

Elano, ik, Joy en Queenie

Hij kan heel mooi staan!

En hij groeit flink. In de half jaar dat ik hem heb is hij al 5 CM gegroeid!

Elano, ik en Queenie.

Elano vond het niet zo leuk dat hij niet mocht grazen.. Dus als beloning mocht hij even grazen.. Ook wat makkelijker om vast te houden.

Dan zetten we uiteindelijk de honden er ook weer bij.

Joy houdt Elano heel goed in de gaten. Stel je voor dat je opgegeten wordt.

En toen waren we gearriveerd in de tuin!

Eten gegeven. Hij kijkt hier nog een beetje van 'ik snap er echt niks van'.

Toen ging hij zelf op onderzoek uit in de schuur.

Maar ook buiten de schuur op onderzoek.

Na een tijdje weer terug gekeerd naar stal. Heerlijk relaxed lopen. Zelfs stukjes wezen draven en dat doet hij zo goed!

En terug op stal mocht hij nog eventjes grazen tot hij naar stal mocht.

Nu krijgt hij een paar daagjes vrij om alle indrukken te verwerken. Van de zomer gaan we samen zwemmen en nog meer leuke dingen doen samen. Ik heb er nu al zin in!