Paard meenemen naar?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

puppy1128

Paard meenemen naar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-17 13:47

Je eigen tuin natuurlijk! :D

Aangezien Elano nu heel dichtbij huis staat, wilde ik uiteraard een keertje naar huis lopen samen met hem. Nu hij aardig op zijn plekkie is, dacht ik: Waarom ook niet?
Dus met mijn moeder afgesproken dat we in het park elkaar zouden ontmoeten met de honden. Queenie is het probleem niet.. Maar Joy vind het niet zo leuk als een 'vreemd' dier zomaar in 'zijn' tuin komt. Overigens vind Joy paarden ook niet altijd zo leuk. Als een paard met zijn grote snuit te dichtbij komt. :=

Dat was een aardige uitdaging om de honden en Elano op de foto te krijgen. Maar het is gelukt! Queenie vond het ook wel gezellig met Elano. Maar zij vind paarden ook leuk. De eerste ontmoeting met een paard was spelen.. Met gevolg dat ze jarenlang dacht dat ieder paard wilde spelen.

Eenmaal in de tuin aangekomen heb ik hem hooi gegeven. Gaat die sukkel er overheen plassen, dus nog meer hooi gegeven.. Eet hij het niet, want: Alles was nieuw en hij is totaal niet nieuwsgierig.. Alles moest hij even bekijken, voelen en proeven. Zelfs de schuur werd even bekeken.. Die staat overigens bomvol. Toen hij uitgekeken was stond hij echt van 'Nou, hier is niks te vinden!'. _O-

De kinderen van mijn zus waren mee, die waren natuurlijk heel druk.. Want het is wel héél gek zo'n paard in de tuin! Maar dat maakt niet uit. Hoe meer gekke en drukke dingen er gebeuren, hoe makker Elano wordt. Ik laat hem om die reden dus ook van alles zien. Hij stond alleen wel wat gek op te kijken toen er een kat op de schutting liep.

Nog wat info over de diertjes:
-Elano
-Irish Cob
-5 April 2015, nu dus 2 jaartjes jong
-Ruin

-Queenie
-Labrador
-23 Februari 2003, nu 14 jaartjes jong
-Teefje (geholpen)

-Joy
-LabradorXvizsla
-30 April 2004
-Reu (geholpen)
-Heeft epilepsie. Dus heel bijzonder dat hij zo oud mag zijn! :D

Op de heenweg.
Afbeelding

Elano, ik, Joy en Queenie
Afbeelding

Hij kan heel mooi staan! :D
Afbeelding

En hij groeit flink. In de half jaar dat ik hem heb is hij al 5 CM gegroeid! :D
Afbeelding

Elano, ik en Queenie.
Afbeelding

Elano vond het niet zo leuk dat hij niet mocht grazen.. Dus als beloning mocht hij even grazen.. Ook wat makkelijker om vast te houden.
Afbeelding

Dan zetten we uiteindelijk de honden er ook weer bij.
Afbeelding

Joy houdt Elano heel goed in de gaten. Stel je voor dat je opgegeten wordt. :+
Afbeelding

En toen waren we gearriveerd in de tuin!
Afbeelding

Eten gegeven. Hij kijkt hier nog een beetje van 'ik snap er echt niks van'. :')
Afbeelding

Toen ging hij zelf op onderzoek uit in de schuur. _O-
Afbeelding

Maar ook buiten de schuur op onderzoek.
Afbeelding

Na een tijdje weer terug gekeerd naar stal. Heerlijk relaxed lopen. Zelfs stukjes wezen draven en dat doet hij zo goed! :D
Afbeelding

En terug op stal mocht hij nog eventjes grazen tot hij naar stal mocht.
Afbeelding

Nu krijgt hij een paar daagjes vrij om alle indrukken te verwerken. Van de zomer gaan we samen zwemmen en nog meer leuke dingen doen samen. Ik heb er nu al zin in! :D

n_i_c_a_evey

Re: Paard meenemen naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 14:20

hahahaha, geweldig! leuk idee van je!

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 14:44

Gezellig, je paard mee naar huis!
Mijn paard staat vlakbij de woongroep voor gehandicapten waar ik werk. Daar rijd ik soms ook de tuin in. Leuk voor de cliënten en m'n paard vindt het prima, voor een kwartiertje ofzo.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 15:06

Wat leuk! Ik heb het een paar weken geleden ook gedaan, merrie staat maar een paar km van mn huis vandaan. Ik woon echter wel gewoon in een woonwijk, maar.. een grasveldje voor dus ik dacht leuk!
Nou peerd vond het alles behalve leuk en heeft werkelijk bij elkaar geen 10 seconden stil gestaan.
Helaas pindakaas!

Afbeelding

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 15:26

Haha wat grappig!
Leuk dat hij ook zo op onderzoek uitgaat.
Ik heb dat vorige zomer ook een keer gedaan :p

Afbeelding

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-17 16:18

Wat leuk dat er meer mensen zijn die dat doen! Is een ideale schrik training. Hier komt ie van alles tegen wat wij buiten en op stal niet snel tegen komen. :+

@MiReRe
Oh dat is ook leuk! Ik heb het ook niet te lang voor hem gemaakt en ook niet voor mij zelf. Alles bekijken was leuker/interessanter/lekkerder dan het hooi. En dat terwijl hij eerst vond dat hij verhongerde.. Maarja steeds weghalen bij de planten en andere dingen wordt op den duur ook maar vervelend. :')
En hij is jong en ziet natuurlijk van alles, dus allemaal nieuwe indrukken en dat moet ook niet te veel worden natuurlijk. Ik heb precies hetzelfde dus weet precies hoe dat is.

jontsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 19:48

Haha geweldig! Fijn dat dit kan! :D

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 11:50

jontsje schreef:
Haha geweldig! Fijn dat dit kan! :D

Ja echt héérlijk hoor! :D