Ik en mijn verzorgpaard Diva (westenwindximmigrant)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Compri

Ik en mijn verzorgpaard Diva (westenwindximmigrant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-17 11:53

Hoi Bokkers!

Gisteren heeft mijn tante wat foto's gemaakt toen ik bijna klaar was. Wat informatie over Diva:

Ze heet eigenlijk Elaila van Nieuwland, is 8 jaar oud en haar afstamming is Westenwind x Immigrant. Ze is van Azra, die heeft volgensmij ook een boktaccount maar ik weet niet of ze er nog op kijkt.

Voor Diva reed ik op een fries genaamd Anouk, dus dat was nogal een omschakeling. Zeker omdat Anouk in het begin de motor nog niet had gevonden, en Diva juist iets teveel energie heeft af en toe. Dit uitte zich dan vaak in het bit vastpakken en heel hard weglopen. Gelukkig gaat dat nu al een stuk beter, we werken nu vooral aan de achterhand actief krijgen en haar haar eigen hoofd te laten dragen (voorheen vond ze het wel een goed idee dat ik dat deed). Mijn aandachtspunt is vooral mijn rug, die zette ik heel snel vast en hol. Dus bekken kantelen, maar dat gaat nu al beter. En mijn handen kantel ik naar binnen zie ik nu :') Maar ik krijg les van een hele fijne instructrice, we werken veel aan mijn houding en welke invloed deze heeft op paard, maar tips zijn natuurlijk altijd welkom! We hebben tot nu toe 1 B westrijdje gestart, maar we gaan er nog wel meer starten :) hier de foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hopelijk vinden jullie de foto's net zo leuk als ik! *\o/*

P.s. we hebben natuurlijk ook rechsom gereden en gestapt, dat staat toevallig niet op deze foto's.

Compri

Re: Ik en mijn verzorgpaard Diva (westenwindximmigrant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 10:43

Misschien moet ik het in HAW plaatsen :)

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 17:48

Jullie zijn een leuke combinatie! Ik vind het voor de B heel netjes en vriendelijk gereden, ziet er fijn uit! Ik zou er wel op letten dat je je handen wat meer rechtop houdt, je hebt nu een beetje pianohandjes.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 17:56

Ik zou erom denken dat je niet teveel in een stoelzit gaat zitten, je valt nu teveel naar achter met je bovenlichaam en je benen steken te ver naar voor. Zit het zadel wel helemaal lekker?

Verder heb je een prachtig dier! Glimt enorm!

Compri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 18:27

glenstorm schreef:
Jullie zijn een leuke combinatie! Ik vind het voor de B heel netjes en vriendelijk gereden, ziet er fijn uit! Ik zou er wel op letten dat je je handen wat meer rechtop houdt, je hebt nu een beetje pianohandjes.

Bedankt! Handen ga ik op letten :)

Compri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 18:28

liespower94 schreef:
Ik zou erom denken dat je niet teveel in een stoelzit gaat zitten, je valt nu teveel naar achter met je bovenlichaam en je benen steken te ver naar voor. Zit het zadel wel helemaal lekker?

Verder heb je een prachtig dier! Glimt enorm!

Het zadel zit op zich wel okay, ik heb zelf nog steeds een beetje moeite met mijn beenlegging omdat ik van die lange stelten heb, ik denk dat als ik mijn rug wat meer onder controle heb dat ik dan ook wat meer op mijn benen ga letten en het dan wel weer wordt opgelost! Ik had eerst ook mijn beugels langer maar toen vond ik het lastig om mijn been eraan te houden, dus het is nog een beetje zoeken :')
Bedankt!

roos_luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 12:57

Wat leuk om een westenwind tegen te komen, zelf rijd ik er ook een van westenwind. :)
Ik vind het er netjes uitzien met het neusje mooi voor de loodlijn. Je geeft zelf al goed je punten aan die je wilt verbeteren.
Veel plezier en succes samen!! +:)+

Compri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-17 16:42

roos_luna schreef:
Wat leuk om een westenwind tegen te komen, zelf rijd ik er ook een van westenwind. :)
Ik vind het er netjes uitzien met het neusje mooi voor de loodlijn. Je geeft zelf al goed je punten aan die je wilt verbeteren.
Veel plezier en succes samen!! +:)+

Wat grappig! Hoe vind jij hem/haar qua karakter?

roos_luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 10:47

heel erg fijn!! Hij is rustig van karakter, als hij iets eng vind houd hij het wel heel erg binnen heeft ook een tijdje geduurd voor we doorhadden hoe hij in elkaar zit. Voor de rest een heel fijn paard om mee te werken en een echte grappenmaker :)
Hoe is die van jou?

Compri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-17 11:32

Diva is ook heel rustig aan de hand en vind ook weinig dingen eng (eigenaresse zei dat dat komt doordat ze in de opfok ook veel dingen heeft gezien dus dat waarschijnlijk ook). Als ze iets wel eng vindt gaat ze meestal gewoon stilstaan _O- Ik heb inderdaad ook wel een tijdje nodig gehad om te weten hoe ze nou eigenlijk in elkaar zat en zeker onder het zadel, want ze spiegelt heel erg wat ik doe. Maar soms merk je dan niet op wat je fout doet :')