Ik en Pastis rijden vooral recreatief. Buitenritjes, wat dresuur, grondwerk, werken aan de lange lijnen enz. En dit allemaal niet super intensief
Enkele maanden geleden zag ik dat er een koudbloedenwedstrijd werd georganiseerd vanuit het Belgisch tinker stamboek Aangezien Pastis al een 1,5 jaar niet meer op verplaatsing is geweest en ik zo is eenmalig een wedstrijdje wel zag zitten, hebben we ons ingeschreven. Pastis kan soms een behoorlijk bazig dametje zijn, ik had me op de ergste zaken voor bereid en ergens een laatste plaats. Maar mevrouw was zo onder de indruk dat ze gewoon braaf bij het baasje is gebleven. Ze was zo flink zowel tijdens het wachten tussendoor als het losrijden als de proef zelf. Mijn dag was al helemaal goed!Bleek dat we nog een 2e plaats hadden gereden ook, een half puntje verschil met de 1ste plaats! Ze heeft eenmaal vlak aan de jury een bok gegeven aangezien haar impuls even niet goed was en ik wat aanspoorde en ze gaf hier een bok op, hier waren we wat uit balans. Zonde anders hadden we net dat puntje meer gehad
maar alsnog suuuuper tevreden, eerste keer in een andere piste met andere paarden rond, veel mensen, een witte tent, ballonnen. Alleen het baasje moet wat rechter op haar paard zitten en naar voren kijken
Ook heel leuk onze tinkervriendjes Evi en Dotje (killed hier op bokt) nog eens gezien! Heel geslaagde, gezellig middag dus. Oja, Pastis wordt in juni 6 jaar, haar mama is een tinker, papa een welsh cob.
Heb niet zoveel duidelijke rijfoto's, mijn vriend stond wat ver weg. Iemand anders heeft ook wel paar toffe plaatjes gemaakt! Dat zijn deze:

En de andere foto's:

Samen met Evit en Dotje:

Blij na mijn proef

En nog een foto van tijdens een training thuis:

Alvast bedankt om te kijken!
Groetjes Emmy
en gefeliciteerd met de tweede plek