Pastis (welsh cob x tinker) haar 1ste wedstrijdje!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Soprano

Pastis (welsh cob x tinker) haar 1ste wedstrijdje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-17 20:19

Hallo allemaal,

Ik en Pastis rijden vooral recreatief. Buitenritjes, wat dresuur, grondwerk, werken aan de lange lijnen enz. En dit allemaal niet super intensief ;-) Enkele maanden geleden zag ik dat er een koudbloedenwedstrijd werd georganiseerd vanuit het Belgisch tinker stamboek Aangezien Pastis al een 1,5 jaar niet meer op verplaatsing is geweest en ik zo is eenmalig een wedstrijdje wel zag zitten, hebben we ons ingeschreven. Pastis kan soms een behoorlijk bazig dametje zijn, ik had me op de ergste zaken voor bereid en ergens een laatste plaats. Maar mevrouw was zo onder de indruk dat ze gewoon braaf bij het baasje is gebleven. Ze was zo flink zowel tijdens het wachten tussendoor als het losrijden als de proef zelf. Mijn dag was al helemaal goed!

Bleek dat we nog een 2e plaats hadden gereden ook, een half puntje verschil met de 1ste plaats! Ze heeft eenmaal vlak aan de jury een bok gegeven aangezien haar impuls even niet goed was en ik wat aanspoorde en ze gaf hier een bok op, hier waren we wat uit balans. Zonde anders hadden we net dat puntje meer gehad ;-) maar alsnog suuuuper tevreden, eerste keer in een andere piste met andere paarden rond, veel mensen, een witte tent, ballonnen. Alleen het baasje moet wat rechter op haar paard zitten en naar voren kijken ;-) Ook heel leuk onze tinkervriendjes Evi en Dotje (killed hier op bokt) nog eens gezien! Heel geslaagde, gezellig middag dus.

Oja, Pastis wordt in juni 6 jaar, haar mama is een tinker, papa een welsh cob.

Heb niet zoveel duidelijke rijfoto's, mijn vriend stond wat ver weg. Iemand anders heeft ook wel paar toffe plaatjes gemaakt! Dat zijn deze:

Afbeelding

Afbeelding

En de andere foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Samen met Evit en Dotje:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Blij na mijn proef :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog een foto van tijdens een training thuis:

Afbeelding

Alvast bedankt om te kijken!

Groetjes Emmy

beetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 20:31

Wauww, wat een leuk paardje! Gefeliciteerd met je 2e plek!! *\o/*

Yentaah

Re: Pastis (welsh cob x tinker) haar 1ste wedstrijdje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 20:54

Gaaf paard! Ik vind het altijd zo leuk, (grotendeels) wit lichaam en een bruin hoofd <3 en gefeliciteerd met de tweede plek +:)+
Let wel op dat je tenen naar binnen blijven wijzen. Ik zou haar ook graag iets opgerichter zien, zoals in je laatste foto. Daar loopt ze ook iets meer opwaarts.

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-17 20:02

Dankje beetje 22

Yentah: klopt hoor, moet nog wat aan mijn houding werken. Op de piste waar ik normaal rijd, gaat het rijden wel wat beter maar op wedstrijd vond ze toch alles wat spannend, vooral de hoek met de witte tent. Bedankt! Ja ik wou eigenlijk geen paard meer met te veel wit haha maar een goed paard heeft geen kleur he ;-)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 22:27

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 12:36

Een hele overwinning. Proficiat met de 2e plek!

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 19:58

Yentaah schreef:
Gaaf paard! Ik vind het altijd zo leuk, (grotendeels) wit lichaam en een bruin hoofd <3 en gefeliciteerd met de tweede plek +:)+
Let wel op dat je tenen naar binnen blijven wijzen. Ik zou haar ook graag iets opgerichter zien, zoals in je laatste foto. Daar loopt ze ook iets meer opwaarts.

Ik vind de laatste foto eigenlijk een veel minder fijn beeld..

Offtopic:
Leuke pony en gefeliciteerd met je 2e plek! :D En wat een goed gelukte kruising, leuk! Succes nog verder!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 15:20

Wateen leuk aansprekend dier!

Mylie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 12:49

Achh wat een leuk paardje start zelf ook een koudbloed

Dorien_Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:47

Jaaaa goed gedaan! Trots op jullie!! Jullie gaan iedere keer weer vooruit, mooi al die 'eerste' ervaringen met haar.