Trainen met mijn gouden vriendje.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Trainen met mijn gouden vriendje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-17 19:47

Gisteren kwam Daniëlle (merryhoeve) gezellig langs. We kennen elkaar al jaren doordat ik ooit Pien voor haar geschoren heb, maar we hebben elkaar daarna nooit meer gezien. Alleen via sociale media volgde we elkaar.

Iets wat spontaan kwam het idee om elkaar weer eens te zien en zo kwam ze bij mij op stal. Ze had de camera mee genomen om wat plaatjes te schieten. Dat zijn er uiteindelijk 697 geworden :') Best lastig om daar een selectie uit te maken :P

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding
Geconsenteerd koppie <3

Ik zie nu dat het heel veel foto's linksom zijn geworden, blijkbaar vind ik dat de mooiste :P We hebben uiteraard allebei de kanten op gereden ;)

Cinnepin

Re: Trainen met mijn gouden vriendje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 19:53

Ik vind het een gave haf, maar het spijt me om te zeggen, maar ik vind jou toch wel te zwaar voor zo'n klein paardje. Ik denk dat ik jou liever op een groter stevig paard zie. Ik bedoel dit niet aanvallend verder :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 19:55

Wauw, die kan sjouwen zeg. Zadel lijkt me ook erg fijn.

Lauren186

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 19:55

Heb je ze echt alle 700 bekeken :+

Gelukkig kan je niet genoeg kijken naar dat mooie paardje!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 19:57

Nou ik denk dat ik de combinatie nog wel Oke vind.
Alleen een iets ruimere rijbroek had ik dan wel weer gehaald.

Gênant onderwerp. Absoluut niet naar bedoelt. Maar ik zie je ondergoed gewoon zitten. Verder vind ik dat je hem wel erg leuk aan het lopen hebt!! Lekker actief.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 20:02

Knert schreef:

Gênant onderwerp. Absoluut niet naar bedoelt. Maar ik zie je ondergoed gewoon zitten. Verder vind ik dat je hem wel erg leuk aan het lopen hebt!! Lekker actief.

Hier kon je toch ook een privébericht over sturen :+ !

Verder leuke Haflinger, probeer wat meer te ontspannen met doorzitten en met de beweging mee te gaan. Succes

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-17 20:12

Iris82 schreef:
Wauw, die kan sjouwen zeg. Zadel lijkt me ook erg fijn.

Is idd een heel fijn zadel :D Dankjewel voor het compliment ;)

Lauren186 schreef:
Heb je ze echt alle 700 bekeken :+

Gelukkig kan je niet genoeg kijken naar dat mooie paardje!

Uhm. Tjah. Even vlug er doorheen en wat me bevalt er tussenuit halen :P

Dankjewel iig :D
Knert schreef:

Ik ben kilo's aan het kwijtraken. Mijn rijbroek zit juist veel te los. Zelf mn riem zit op het strakste gaatje. En nee, dat is niet mijn ondergoed :')

Dankjewel voor het compliment verder ;)
knetterhard schreef:
Knert schreef:

Hier kon je toch ook een privébericht over sturen :+ !

Verder leuke Haflinger, probeer wat meer te ontspannen met doorzitten en met de beweging mee te gaan. Succes

Thnx. Door fibromyalgie heb ik snel last van spierspanning en kramp wat weer samen gaat met verminderde spierkracht. Heel onhandig. Je had me voorheen moeten zien. Om te huilen ;( nu gaat het zitten al een stuk beter :(:)

leanR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 20:31

Ik kom vaker topics van je tegen, je hebt een bijzondere Haflinger en je kan zeker rijden. Ik vind je veel te zwaar voor het paard en ik kan er geen sympathie voor opbrengen om het feit dat je, met je kennis en ondanks je vaardigheid, kiest om erop te rijden. Ik vraag me af wat je zelf vindt? Oprechte vraag. Je bent je bewust. Waarom niet wachten?

Anoukloves_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 20:37

Gave haflinger!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 20:37

Wat zijn jullie leuk samen. Je haf is mooi in proportie en is zo te zien aan de bredere boeg het wat ouderwetsere type en je rijdt hem netjes.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 21:05

leanR schreef:
Ik kom vaker topics van je tegen, je hebt een bijzondere Haflinger en je kan zeker rijden. Ik vind je veel te zwaar voor het paard en ik kan er geen sympathie voor opbrengen om het feit dat je, met je kennis en ondanks je vaardigheid, kiest om erop te rijden. Ik vraag me af wat je zelf vindt? Oprechte vraag. Je bent je bewust. Waarom niet wachten?

Ik kan het hier alleen maar mee eens zijn. Arm paard, het is oprecht gewoon zielig en dat je chronisch ziek bent mag geen rijden zijn om je paard dan maar maling aan te hebben

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 21:09

Wat een knapperd en hij kan zeker lopen! Gaaf hoor. Zo van de foto's af lijkt je sperriem wat te laag te zitten, kan dat kloppen?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 21:10

Wat een toffe combinatie!
Dat gemiep altijd dat je te zwaar zou zijn...ik zie een paard met plezier in het werk!
Wat mij wel opviel, je zadel is krap. Je paard heeft prima ruimte voor een halve of wellicht wel hele inch meer. Dan kun jij fijner zitten en is de drukpuntbelasting wat minder!

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 21:14

Leuk paardje heb je! Kan lekker sjouwen zo te zien :D

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 21:17

Hafjes <3

Over het filmpje; wat mij opviel is dat je netjes boven je paard blijft zitten. Mooi in balans. Ik vind alleen dat het paard iets meer mag dragen. Ze tilt haar been op en zet het been zo snel mogelijk weer neer, waardoor het wat lijkt alsof ze niet zoveel ruimte neemt. Op foto 8 lijkt ze dat dan wel weer te doen.

Vind het er op de foto's verder ook prettig uit zien qua houding en hulpen. :j

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 21:21

xRivaldo schreef:
Hafjes <3

Sorry maar ik kan het hier echt niet mee eens zijn. Ik vind het super goed dat je kilo's aan het kwijt raken bent, maar ik zou echt even wachten tot je er weer op gaat. Paard kan veel dragen, maar om dan ook nog zo aan het werk te gaan zou ik persoonlijk echt niet doen.
Je paard loopt echt retegaaf verder.

Papilio

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 21:22

ik ben zo dol op jouw haf! Echt een geweldig dier!

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 21:24

Ik begrijp niet dat mensen gelijk weer commentaar geven op het gewicht.. ik zie Haf-lief namelijk totaal geen tekenen van ongemak vertonen, in tegenstelling tot sommige dressuurpaarden met sprietjes erop die niet weten hoe ze hun eigen lijf in balans moeten houden en het paard ondanks hun gunstig uitgevallen gewicht eigenlijk alleen maar in de weg zitten..

TS, niets dan lof, ik wens je succes met afvallen en ik vind dat je hem absoluut prach-tig aan het lopen hebt! :o
Laatst bijgewerkt door xPabloBokt op 08-05-17 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 21:26

Lizzyy schreef:
xRivaldo schreef:
Hafjes <3

Sorry maar ik kan het hier echt niet mee eens zijn. Ik vind het super goed dat je kilo's aan het kwijt raken bent, maar ik zou echt even wachten tot je er weer op gaat. Paard kan veel dragen, maar om dan ook nog zo aan het werk te gaan zou ik persoonlijk echt niet doen.

Ik heb het over houding en hulpen. Het leek mij namelijk volkomen overbodig om de zoveelste opmerking over het gewicht van TS te maken. Zij is zich daarvan bewust, dus zag het nut daar niet van. Vandaar.

Jij vindt niet dat ze netjes op haar paard zit en dat de hulpen fijn lijken?

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 21:29

xPabloBokt schreef:
Ik begrijp niet dat mensen gelijk weer commentaar geven op het gewicht.. ik zie Haf-lief namelijk totaal geen tekenen van ongemak vertonen, in tegenstelling tot sommige dressuurpaarden met sprietjes erop die niet weten hoe ze hun eigen lijf in balans moeten houden en het paard ondanks hun gunstig uitgevallen gewicht eigenlijk alleen maar in de weg zitten..

TS, niets dan lof, ik wens je succes met afvallen en ik vind dat je hem absoluut prach-tig aan het lopen hebt! :o

Het feit dat deze Haflinger niet protesteert hoeft niet te betekenen dat het lekker in zijn lijf zit. Paarden gaan soms tot het gaatje en zijn erg werkwillig. Genoeg paarden die met pijn de ring doorlopen. Hiermee wil ik niet zeggen dat dit paard pijn heeft oid, begrijp mij niet verkeerd :+ Maar paarden reageren niet op pijn zoals wij altijd maar denken dat ze zouden (moeten) doen.

Maaraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 21:37

xRivaldo schreef:
xPabloBokt schreef:

Het feit dat deze Haflinger niet protesteert hoeft niet te betekenen dat het lekker in zijn lijf zit. Paarden gaan soms tot het gaatje en zijn erg werkwillig. Genoeg paarden die met pijn de ring doorlopen. Hiermee wil ik niet zeggen dat dit paard pijn heeft oid, begrijp mij niet verkeerd :+ Maar paarden reageren niet op pijn zoals wij altijd maar denken dat ze zouden (moeten) doen.

Hier ga ik in mee. Mijn haf merrie blijft ook doorlopen tot ze erbij neer valt. Gelukkig hebben we inmiddels door andere tekenen door dat er wel degelijk iets aan de hand is.

Ik vind je ook te zwaar. Je kan zeker rijden maar op het filmpje vind ik je echt wel zitten te hotse- knotsen. En dat is niet het enige filmpje waarop ik dat baseer. Het lijkt me niet fijn voor het paard.

Daarom zou ik adviseren wil je toch blijven rijden, om dan in elk geval licht te rijden.

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 21:40

Ik vind je niet te zwaar voor zo'n stevig gebouwde haflinger en je hebt hem lekker aan het lopen! Goed dat je aan het afvallen bent. Ik ben het wel eens over de opmerking van je zadel. Een inch extra zal een hoop schelen :) .

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 21:43

Lizzyy schreef:
xRivaldo schreef:
Hafjes <3

Ik heb het over houding en hulpen. Het leek mij namelijk volkomen overbodig om de zoveelste opmerking over het gewicht van TS te maken. Zij is zich daarvan bewust, dus zag het nut daar niet van. Vandaar.

Jij vindt niet dat ze netjes op haar paard zit en dat de hulpen fijn lijken?

TS zit zeker netjes op haar paard, maar dat is niet het enige wat onder houding valt. Ik vind dat ze erg, hoe noemde een Bokker het nou, te hotse-knotsen? _O- en dat vind ik zonde van het plaatje. Ik zie dat TS fysiostudente is, dan zal ze vast weten wat voor impact een bepaald gewicht op gewrichten heeft

marleen5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 21:57

Mooie foto's en je hebt je knappe haffie fijn aan het lopen! Knap en goed dat je aan het afvallen bent succes daarmee nog!

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 21:58

Leuke haflinger! Kan lekker sjouwen! *D