Vandaag had ik zin om eventjes een klein sprongetje te maken. Gewoon lekker relaxt zonder zadel, zoals ik het liefst doe. Gewoon lekker maf. Hadden we tenslotte ook al weer een tijdje niet gedaan.
Ik had Nick klaargemaakt, wat natuurlijk zo gebeurd was en stond op het punt om op zijn rug te klimmen. Maar moest onverwacht als een speer naar de wc. Dus "Daan! Hou dat peerd vast! Snel!!!" En Daan kreeg een paard in zijn hand gedrukt.
Na mijn bezoek aan het kleine kamertje en terug bij de wei, werd ik blij verrast. Wat zag ik nu? Mijn paard werd al warm gereden! Ik stond stomverbaasd te kijken. En moest hard lachen. Daan had geen zin om er naast te staan, hij was erop geklommen en gaan rijden! Ik vond dat super leuk en stoer dat ie dat zomaar even deed.

Daan gaf Nick weer terug. Ik mocht erop.
En hup daar gingen we. Eerst even warm draven over de balkjes.
En toen was het tijd om wat kleine sprongetjes te nemen. Dat ging goed

Het ging eigenlijk zo goed dat ik Daan de opdracht gaf om het hoofdstel eraf te halen.
Ietwat onwennig maakten Nick en ik onze eerste rondjes door de weide, zonder tuig. Alleen met een neckrope. (Eigenlijk gewoon een oud aanelkaar geknoopt halstertouw). Maar dat ging goed, ik kon Nick nog gewoon sturen. Met wat behulp van het touw, mijn benen, zit en stem.
En zo gingen we over de hindernis! De eerste keer was ikzelf veel te afwachtend, maar Nick deed het keurig. Al mocht het iets vlotter. De volgende paar keer durfde ik iets meer gas te geven. En zo huppelden we uiteindelijk zelfs in galop over de hindernis!
Ik ben super trots op Nick. En op mezelf natuurlijk. Nick was echt heel gehoorzaam en zette geen pas verkeerd.
Het was voor beide wat onwennig en wat afwachtend, maar dat geeft niet! Dit gaan we gewoon nog eens doen

Eerst wat onwennig nog.

Ietje vlotter.

En in galop

lol voor 10.

Super braaf gedaan!

Trots op mien peerd.

En nog eentje van Daan. Mijn trouwe fan (vent

Aanvullende info. Vorig jaar 22 april 2016 is mijn gouden maatje James* onverwacht overleden. Dit soort gekke dingen deed ik altijd met James.
Dat ik dit nu met mijn nieuwe Haflinger doe, had ik eigenlijk nooit verwacht! Maar ben heel trots dat ik dit nu ook kan met mijn huidige Haflinger. Die ik nog geen jaar heb.
Hij zal nooit zoals James zijn, maar Nick is op zijn eigen manier een super haf!