Zara haar eerste wedstrijdervaring - B debuut

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Zara haar eerste wedstrijdervaring - B debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-17 14:42

Sommige van jullie herkennen Zara waarschijnlijk wel en een aantal zullen ook weten van hoe ver wij gekomen zijn. Van pony met het stempeltje 'levensgevaarlijk' vorig jaar naar opstappen en wegrijden tegenwoordig. Omdat ik haar zoveel mogelijk (positieve) ervaring wil meegeven en mijn uiteindelijke doel de dressuursport is, had ik me ingeschreven voor het concours bij de Roskam op 6 en 7 mei. Klein detail: Toen ik me inschreef konden we nog niet eens galopperen :D Maar ik vond het een mooi doel om naar toe te werken. En zodoende, dit weekend was het zo ver. Pony op de trailer en op naar de vereniging. Dit was de eerste keer dat we überhaupt op een ander terrein reden.

Mijn verwachtingen? Een stressende pony die alles doodeng vindt en amper de ring door kunnen komen. Realiteit? Doodbrave blije pony die alles prachtig vind en maar een klein beetje spannend >;)

Hoewel we nog lang geen B klaar zijn, vond ik dit concours een goede ervaring om mee te nemen en te kijken waar we nu eigenlijk staan. We hebben dan ook geen winstpunten gehaald, maar daar kwamen we ook niet voor. Ik ging voor de ervaring, voor mezelf, maar vooral voor Zara. Toch vind ik dat we niet bizar slecht hebben gereden met 177 - 172.5 - 175 - 174.5 voor de proeven over het hele weekend.

Afbeelding
1. Blije pony haha

Afbeelding
2. Op naar de losrijbaan

Afbeelding
3. Losrijden in de binnenbak

Afbeelding
4. Pretbek. Ja mijn hoofdstel is bruin en mijn zadel zwart :+

Afbeelding
5. Eerste proef zaterdag, dit vond ze wel heel spannend (mensen, kinderen, spandoeken, wind, juryhokje, etc.)

Afbeelding
6.

Afbeelding
7. Tussendoor stappen voor we de 2e proef gaan rijden

Afbeelding
8.

Afbeelding
9.

Afbeelding
10. Groeten in de eerste proef zondag

Afbeelding
11. Tweede proef zondag

En voor degene die zich afvragen waarom we niet zulke beste punten reden:
Afbeelding

Afbeelding

_O-

Aankomende 21 mei hebben we onze volgende kans op een andere locatie! We gaan lekker kilometers maken, veel lessen en vooral veel ervaring opdoen. Ik weet exact alle punten waar we aan moeten werken dus dat komt met lessen wel goed! Die winstpunten gaan heus wel een keer komen, maar het belangrijkste vind ik dat Zara het leuk vindt en ze meer vertrouwen gaat krijgen in de ring (Juryhokjes en auto's bijten namelijk). Over 3 weken gaan we ook weer naar Country Mill voor een zadelcheck / eventueel ander zadel / springzadel.

Nessie

Re: Zara haar eerste wedstrijdervaring - B debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 15:07

Ziet er netjes uit, die punten komen vanzelf :)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 15:12

Echt mooi om jullie vooruitgang te zien zeg, en voor een eerste wedstrijd zijn het hele nette punten. Succes in de toekomst :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 15:13

Wat een leuke pony! En als ze zich er zo uitdrukt probeer dan juist been te geven ipv je hand naar beneden te drukken en terug te trekken. Met trekken word het nooit beter. Sowieso mag je je hand meer dragen. Dan kun je ook netter zitten.

nog een vraagje
Is dit een echte micklem? welk model is dit? en heeft deze gouden gespen?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-17 15:15

Nini_roosje, ja dit is de Micklem Competition Deluxe :) In de kleur Dark Havanna volgens mij. Zilveren gespen.

Dankjewel allemaal :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 15:43

Ghostattack schreef:
Nini_roosje, ja dit is de Micklem Competition Deluxe :) In de kleur Dark Havanna volgens mij. Zilveren gespen.

Dankjewel allemaal :)

Mooi hoofdstel!

Papilio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 16:07

Super leuk om jullie hier tegen te komen! :) Heb je ook gevlogd? :D

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-17 09:35

Papilio, een klein beetje! Alle proeven zijn in ieder geval gefilmd. Maar ik was zelf zo druk bezig en ik heb helaas niemand in mijn omgeving die wil of durft te vloggen voor mij :o

Papilio

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 10:08

Ghostattack schreef:
Papilio, een klein beetje! Alle proeven zijn in ieder geval gefilmd. Maar ik was zelf zo druk bezig en ik heb helaas niemand in mijn omgeving die wil of durft te vloggen voor mij :o

Haha snap ik ! Wel super leuk als er beeld is ook voor jezelf om terug te zien ! Goed bezig hoor! Jullie komen er echt !

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-17 18:23

Dankjewel! :) Verder niemand meer? :o

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 18:27

Ziet er super uit op de foto's. Die schoonheidsfoutjes komen wel goed! :D

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 18:53

Wat een stoere pony zeg! :)

Wat enorm stoort in het plaatje zijn jou handen. Je probeert haar hoofd naar beneden te dwingen wat geen enkele rijtechnisch doel heeft, behalve misschien het 'mooie plaatje' (foto 5, 8 en 11)

Handen rechtop en naar voren. Ik herken dat hoofdgezwaai wel van mijn puppy, maar dat los je op door middel van voorwaarts rijden. Dan wordt ook de rest van je houding vanzelf beter want nu leun je nog wat naar voren.

Verder lekker kilometers maken en dan komt het resultaat vanzelf. :)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-17 19:49

Gekvanfleur, ik dwing haar nergens naar beneden. Dat mijn handen te laag zijn weet ik, daar wordt ook aan gewerkt. Wat je ziet is dat ik enorm voorover zit om mijn rug te ontlasten door rugklachten, gevolg daarvan is weer dat ik de neiging krijg mijn armen recht naar beneden te steken. Ik baal zelf ontzettend van mijn houding, jaren geleden voordat ik zulke rugklachten had zat ik een stuk netter -O-

We gaan heel veel kilometers maken! En verder lekker (bijna) wekelijks lessen om aan onze verbeterpunten te werken.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 21:49

Kan me voorstellen dat gekvanfleur het er een beetje dwingend uit vind zien, maar er is dus een verklaring voor, erg vervelend voor jou :( Maar ik vind het een leuke pony! En ik vind je punten echt helemaal niet verkeerd, die punten rijd ik nu na 3 jaar nog steeds af en toe :')

Mag ik vragen hoe groot ze is? ben benieuwd haha
En ben ook benieuwd naar hoe jullie begonnen zijn :j

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-17 21:52

Ze is 1.40m ongeveer, niet officieel gemeten! In mijn onderschrift staat ons volgtopic, daarin staat ook hoe we begonnen zijn :)

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 22:19

Ghostattack schreef:
Ze is 1.40m ongeveer, niet officieel gemeten! In mijn onderschrift staat ons volgtopic, daarin staat ook hoe we begonnen zijn :)

hahaha de foto's van het longeren met die teddybeer :') Zie het helemaal voor me

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 22:29

Ik heb enkele vlogs op yt gezien en ook topic voorbij zien komen en moet zeggen dat jullie de goede kant op gaan! Voor de eerste keer mag je trots zijn.
De enige tip die ik wil geven zijn je handen, vind ik zelf een beetje storend in het plaatje. Niet dat je haar dwingt ofzo op deze manier maar het stoort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 12:42

Jullie zijn echt toppers! Van zo mega ver gekomen! Wees trots op alle hindernissen die jullie hebben genomen Britt! :+:

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 17:43

gekvanfleur schreef:
Wat een stoere pony zeg! :)

Wat enorm stoort in het plaatje zijn jou handen. Je probeert haar hoofd naar beneden te dwingen wat geen enkele rijtechnisch doel heeft, behalve misschien het 'mooie plaatje' (foto 5, 8 en 11)

Handen rechtop en naar voren. Ik herken dat hoofdgezwaai wel van mijn puppy, maar dat los je op door middel van voorwaarts rijden. Dan wordt ook de rest van je houding vanzelf beter want nu leun je nog wat naar voren.

Verder lekker kilometers maken en dan komt het resultaat vanzelf. :)

Ik wil hier even kort op inhaken. TS haar handhouding moet inderdaad anders, meer in een meeverende lijn met haar pony. Maar ze is op geen enkele manier streng in haar hand. Ik heb deze pony eerder eens gereden toen ik bij TS was en deze pony is zelf geneigd al erg diep te lopen. Overigens is vastzetten van de hand vragen om protest bij dit paard.

Sivanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 23:03

Wat grappig, ik heb je zondag zien rijden! Nooit gedacht dat die pony een jaar geleden als 'levensgevaarlijk' was bestempeld! Echt een ontzettend gaaf ding!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-17 23:21

Sivanna schreef:
Wat grappig, ik heb je zondag zien rijden! Nooit gedacht dat die pony een jaar geleden als 'levensgevaarlijk' was bestempeld! Echt een ontzettend gaaf ding!

Wat leuk! Ja ze is nu heel braaf, dat was vorig jaar wel anders :D Dankjewel in ieder geval :o

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 23:23

Ooh ik vind jullie echt een prachtsetje samen! Zeker werk aan de winkel, maar ik zie een gouden combinatie samen! Dat gaat helemaal goed komen :D
Zelf rij ik een e-pony (1,54) ook tussen de paarden inmiddels starten we M2 en hebben we vorig jaar nog Limburgse kampioenschappen in het M1 gereden :j. Dus zeker mogelijk om goed mee te draaien tussen de big horses :D
Succes!

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 10:57

Knappe pony! Ik vraag me af hoe groot ze is?

Paardrijden met rugpijn is allesbehalve fijn, zowel voor jezelf als voor je pony. Weten ze waaraan het ligt dat je zoveel pijn hebt? Zal er beterschap in komen?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-17 11:32

Marsyl, dankjewel! :D

xLes, ze is 1.40m ongeveer! Wat betreft mijn rug, het enige wat ze weten is dat mijn bekken scheef staat en deze waarschijnlijk niet meer rechtgezet kan worden. Ik ben twee keer heel hard plat op mijn rug gevallen van het paard, één keer hebben ze foto's gemaakt maar toen was het volgens hun niet gebroken. Maar de kans is wel heel groot dat er misschien wervels scheef op elkaar staan. Ik wil eigenlijk opnieuw naar het ziekenhuis om mijn hele rug te laten doorlichten, maar dat gaat niet zo makkelijk helaas