Fjord Boris B @ Kür op muziek M2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Fjord Boris B @ Kür op muziek M2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 20:18

Hallo allemaal :)

Alweer een poosje geleden dat ik foto's heb gepost van Boris maar vandaag was de camera weer eens mee :)

Voor wie Boris niet kennen, hij is een 11 jarige fjordenruin en we starten nu een jaar wedstrijden. In dat jaar zijn we naar M2 met winst gereden. Ik heb mijn eigen paard ook in het M2 lopen maar Boris is nooit eerder officieel uitgebracht.

Vandaag hadden we onze eerste outdoorwedstrijd waar we kür op muziek gestart hebben. We waren 3e met 65,33% in de gecombineerde M2/Z1/Z2 rubriek. Heel tevreden dus!

Ik mag zelf wat rechter op blijven zitten en mijn handen wat meer bij elkaar houden. Maar door een whiplash jaren geleden is mijn rug/nek altijd een werkpunt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MoppieFilou

Re: Fjord Boris B @ Kür op muziek M2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 20:21

Ziet er netjes uit vind ik! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 21:23

dankjewel :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 21:24

Je hebt m echt lekker aan t lopen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 09:04

Ja hij gaat de laatste tijd ook echt wel fijn :)

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 09:26

Ziet er goed uit! :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 09:34

Leuke Fjord! Ik kan het mis hebben hoor (altijd lastig te beoordelen van foto's), maar ik vind het zo op een aantal van de foto's lijken alsof hij vooral met zijn benen zwaait en verder weinig met zijn lijf doet en niet over de rug komt. Persoonlijk zou ik eerst daar aan gaan werken of iig de focus op leggen (zeker op dit niveau), als je daar nog niet mee bezig was natuurlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 09:46

Hmm dat valt wel mee :) we zijn daar altijd elke keer mee bezig. Hij komt heel fijn en makkelijk over de rug. Maar heeft een kort lijf en is ook nog wat te zwaar dus dat vertekend dan al snel :j

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:04

Coole fjord! Daar mag je trots op zijn!
Ik vind n beetje kleur en wat anders in de dressuurbaan altijd leuk! Op muziek rijden vind ik fijn om te doen even wat afwisseling, alleen hoger dan L ben ik nooit gekomen. Welke muziek had je erbij?

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:18

Wat een heerlijk weer hebben jullie gehad zo te zien :D
Leuk dier :j
Wel lijkt hij of heel erg in je handen te hangen of jij m veel in zn mond te zitten als ik naar zijn bit kijk ?
Of een te groot bit ?
Zonder het vervelend te bedoelen uiteraard, maar het bit zie ik op bijna alle foto's zowat voorbij zn kaak uit komen, kan niet goed plaatsen wat ik er aan zie ?

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:26

Fenrir schreef:
Leuke Fjord! Ik kan het mis hebben hoor (altijd lastig te beoordelen van foto's), maar ik vind het zo op een aantal van de foto's lijken alsof hij vooral met zijn benen zwaait en verder weinig met zijn lijf doet en niet over de rug komt. Persoonlijk zou ik eerst daar aan gaan werken of iig de focus op leggen (zeker op dit niveau), als je daar nog niet mee bezig was natuurlijk!

Hmm, hier kan ik me wel in vinden eigenlijk. Vooral op foto 1 gebeurt er van achteren weinig..

Verder vind ik hem wel heel stoer hoor en vind dat je hem netjes rijdt! Leuk om een keer een kür op muziek te rijden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 11:05

@ Naath Dat wat je op foto 1 ziet is precies een moment opname... halve sec verder trekt die heel mooi aan achter maar dat staat niet op foto :) (wel op film)

@Mondy, hij is heel licht op de hand! We rijden met een myler dat bit steek al veel meer uit. En dat in combi met een lage neusriem. Bit zit dus gewoon op de normale plek maar steekt nou eenmaal veel meer uit dan een normale watertrens :j , de ringen zijn ook nog eens een stuk groter dan van een normaal bit.

We reden op muziek van How to train your dragon :)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:00

Yvank_ schreef:
Hmm dat valt wel mee :) we zijn daar altijd elke keer mee bezig. Hij komt heel fijn en makkelijk over de rug. Maar heeft een kort lijf en is ook nog wat te zwaar dus dat vertekend dan al snel :j

En over dat korte lijf wilde ik je juist complimenteren, je rijdt hem heel
mooi op lengte, en dat is nog niet zo makkelijk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:13

Dankjewel :) dat is inderdaad niet heel makkelijk maar het gaat wel steeds beter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 19:27

Knap yvank!

Vind voor het mooie wel dat je je handen wat te hoog hebt, lijkt nu vrij zwaar in de hand en of je hem zo wil optillen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 19:32

Dankjewel :) , hij is gelukkig heel licht op de hand! Maar door een blessure aan mijn elleboog heb ik onbewust mijn handen wat hoger. Niet mooi maar hopelijk opgelost als blessure ook weer weg is.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 10:25

Knap gedaan! Ook ik vind de handhouding vrij hoog, maar lees dat je je ervan bewust bent

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 11:12

Ziet er erg mooi uit! ik heb nog steeds een ander beeld van fjorden :'). Moet hij trouwens niet ingevlochten zijn?

marleen5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 13:10

ziet er goed uit! alleen inderdaad je handen ietsje lager houden maar verder prima! veel succes nog!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 13:30

Wat een leuke foto's! Is het moeilijker om hem zo te rijden dan een ander paard? Ik zou eigenlijk graag in de 'verre' toekomst ook een fjord bezitten, en dressuur rijden is mijn passie . Een fjordenkweker vertelde me overlaatst dat dat niet samen gaat, maar als ik deze foto's van je zie, dan bewijst dit toch maar mooi het tegendeel.