6 jaar geleden, nou ja bijna 6 jaar geleden. 6 mei 2011 kwam er een shetlander op mijn pad genaamd Gijs.
1.Dit was onze eerste foto samen

Een shetlander hengstje van 4 jaar met een vreselijk karakter. Hij was totaal niet lief, hij beet, hij bokte naar me en hij schopte.
Ik was bang voor hem en dat voelde hij aan en misbruikte dat. Mijn grote voorbeeld toen ( nu nog steeds een groot voorbeeld trouwens) was Eva Roemaat, wat zij met haar paarden kon wow dat wou ik ook met Gijs.
Maar Gijs was een ondeugende hengst en ik durfde hem niet op zijn plek te zetten ik was tenslotte ook maar elf.
Maar ook al was ik nog maar 11, ik gaf niet op. Ik begon met vrijheidsdressuur zoals Eva dat deed. En dat ging goed! Gijs snapte het en hij vond het leuk om bezig te zijn.
Het stelde natuurlijk niks voor, maar wow ik had Gijs de jambette geleerd. Gijs snapte mij!
2.

Maar Gijs zijn gedrag werd niet beter, ook naar de andere paarden toe. In 2013 besloten we om hem te castreren. Dat vonden de eigenaren ook net zo veilig voor mij.
Beste. Keus. Ooit, man wat is dat dier veranderd!
Er ging een wereld voor mij open, ik kon er ineens alles mee.Wat was ik blij met hem, een vriend voor het leven
3.

Toen begonnen Gijs en ik met springen, iets wat sommige van jullie misschien wel weten, iets wat hij onwijs leuk vind! We vliegen nu soepel over de hindernissen maar het ging in het begin toch echt zo.
4.

Maar we bleven door oefenen en oefenen, ook met vrijheidsdressuur. Ik leerde Gijs de gevorderde kunsten zoals steigeren en liggen. Ik was zo trots op hem!
5.

Ook het springen ging beter en beter
6.

In 2014 maakte Gijs en ik onze eerste wandeling buiten, echt het was onwijs leuk. Er ging een wereld voor mij en Gijs open. Een kilometer of 4 verderop hebben we een plas liggen, daar zijn foto's gemaakt van mij en Gijs. Dat was ook direct ons allereerste keer zwemmen

7.

8.

In 2015 bleven maar genieten en genieten, spelen, vrijheidsdressuur en natuurlijk niet te vergeten springen.
9.

10.

In 2016 had ik een nieuwe camera aangeschaft zodat ik mij en Gijs beter kon filmen. Dat was absoluut geen slechte aankoop
11

12.Ook hadden we een fotoshoot waar ik onwijs blij mee ben

Foto gemaakt door Norah vd poel fotografie
13En natuurlijk hebben we in 2016 gewoon weer gezwommen

Helaas in 2017 heb ik het wat rustiger aan moeten doen ivm school, maar springen doen we altijd nog!
14.

En dit zijn we nu..
15.

Ik wil nog veeeel meer foto's plaatsen maar dat mag helaas niet !
Wel wil ik jullie dit filmpje van vandaag even laten zien. Ik kan Gijs nu zelf over de hindernis heen sturen. Onwijs trots natuurlijk 
Dit was het dan, onze soort van timelapse, ik vind dat we onwijs veel veranderd zijn en hopelijk kunnen jullie dat ook een beetje zien.
Ik doe in april nog een fotoshoot samen met Gijs, die laat ik uiterraad zien!
Hopelijk vonden jullie het leuk om te lezen en zoals altijd, tot de volgende keer