Te paard naar de buurman

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Te paard naar de buurman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-17 22:29

De titel komt misschien vreemd over in Nederland, maar waar ik woon (Alentejo, Portugal) heet iedereen in je omgeving "buurman" en mijn buren wonen niet bepaald naast me.
De genoemde buurman woont een paar kilometer op. De paardjes zijn oudjes en waren een tijd niet bereden, dus we deden het rustig aan in stap.
"We" is een Nederlandse vriendin die in Oostenrijk woont en voor mijn verjaardag hierheen was gekomen voor een week, en ik.

De foto´s zijn (vorige week) deels door de vriendin met haar telefoon en deels door mij met camera genomen.

Hier ben ik op Júpiter (23) nog niet zo ver van huis. Even naar vriendin toegekeerd om te poseren.
Afbeelding

Hier zijn we halverwege. Hoofd van Júpiter genomen door vriendin vanaf Olímpio.
Afbeelding

En het hoofd van Olímpio genomen door mij vanaf Júpiter.

Afbeelding

Hier waren we bij de buurman die een flink terrein om het huis heeft waar ze konden grazen. Wij genoten ondertussen binnen van een glaasje rosé ;)

Afbeelding

Afbeelding

Toen ze de benen namen omdat ze dachten dat ik ze ging vangen (ik wilde alleen foto´s van dichterbij nemen) kon ik nog net deze foto van Olímpio, die in volle galop voorbij schoot, nemen.

Afbeelding

Ze galoppeerden door naar achter het huis en daar was nog niet alle omheining gedaan en zo kwamen ze op het terrein van zijn buurman. Op een gegeven moment kwam Júpiter weer terug en zat Olímpio nog aan de verkeerde kant van de omheining die er wel was! Hij snapte niet dat hij terug kon naar waar geen omheining was, hij wilde natuurlijk gewoon achter Júpiter aan. Grote paniek. Olímpio ploegde even door de groententuin, maar gelukkig was daar nog niks opgekomen, ik denk dat er aardappels in de grond zaten en werkte zich onhandig over een rol schapengaas die hij op het laatste moment pas zag. Gelukkig ging het goed.
Vriendin heeft Júpiter kunnen pakken en door die weer terug te leiden waar geen omheining meer was en daar kon ik Olímpio pakken. Daar het nogal warm was die dag (28 graden!) waren ze meteen volop bezweet.
We besloten maar op te stappen om ze weer droog te stappen op weg naar huis.

Na het opzadelen nog even geposeerd met Júpiter en de gastheer.

Afbeelding

Afbeelding

Op weg.

Afbeelding

Onderweg naar huis trokken we belangstelling van een groepje geiten.

Afbeelding

Onderweg nog deze foto genomen vanaf Júpiter.

Afbeelding

Vriendin op Olímpio.

Afbeelding

Anoniet

Re: Te paard naar de buurman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 22:38

Wat moet het heerlijk zijn om daar te wonen :+: Ik ben jaloers, haha :D
Wel even schrikken zeg, zo'n akkefietje. Gelukkig is het goed afgelopen!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 22:38

Wat leuk zeg, zo samen op pad. Je knappe paarden zien er goed uit! :)

Lusitana

Re: Te paard naar de buurman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-17 22:57

Dank je wel. Ik heb er nog twee , maar die waren niet mee.

En ja, het is hier heerlijk wonen, watchthesky.