Once again Noontje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Once again Noontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-17 20:59

Een nieuw jaar begon in januari met allerlei plannen en ambities, maar al snel kwam ik erachter dat er maar iets hoeft te gebeuren of er komt weinig meer van terecht. Helaas kreeg ik begin januari behoorlijke pijnklachten aan mijn linkerbeen en hoewel we in eerste instantie dachten aan ischias lijkt het inmiddels toch hernia te zijn, maar dat zal de mri-scan van volgende week moeten gaan uitwijzen. In overleg met de neuroloog mag ik doen wat goed voelt en vooral niet zwaar tillen of mezelf te veel belasten. Rijden is dus een hele tijd taboe geweest.

Gelukkig heb ik een top bijrijdster (namira hier op bokt) en zij heeft er onder mijn begeleiding voor gezorgd dat mijn paard lekker in conditie is gebleven en fijn heeft gewerkt. Nadat ik afgelopen week toch echt niet langer kon uitstellen om een rondje zelf uit te stappen en ik merkte dat mijn klachten daar niet beter, maar ook niet slechter van werden, heb ik vandaag voor het eerst echt even weer een paar rondjes gestuurd op mijn grote vriendin. Wat heerlijk was dat! *\o/* Ik weet niet wat er uit de scan gaat komen volgende week en wat ik dan wel of niet kan en mag of hoe lang het gaat duren, maar dit vandaag pakt niemand me in ieder geval af.

Wellicht kennen een aantal van jullie ons van onze voorgaande topics. Deze gingen met name over onze omschakeling van (veel te veel) spanning en achter de loodlijn gaan, naar ontspanning en samen leren genieten. Nu dat laatste er veel beter in zit, zijn we nu bezig om een beter evenwicht te creëren tussen aanspanning en ontspanning. Meer van achteren aan het werk, maar toch met vertrouwen en voor de loodlijn. Nu ik veel een begeleidende rol heb vanaf de grond zie ik beter waar ik naartoe wil met haar en dat maakt het al wat gemakkelijker. Galop maakt nu een veel groter deel uit van de training en daar is nog een boel te verbeteren en kracht te halen. Namira is nu vooral veel bezig met het rijden van overgangen van en naar de galop en we zien daarin dat het allemaal steeds wat makkelijker gaat.

Saintelette

Re: Once again Noontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 21:21

Wat een verbetering weer Murosch!
Natuurlijk zijn er nog op en aanmerkingen, maar wauw wat een verschil! De duikbootfoto's zijn verdwenen en her en der zien we in draf een mooi horizontaal evenwicht. En... geen zuur kijkend paard meer! Wie had dat ooit gedacht ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 21:24

Netjes! En die rijbroek staat je ook erg gaaf!

Namira542

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 22:36

Murosch schreef:
Gelukkig heb ik een top bijrijdster

Lieefff <3 <3
We komen steeds een stapje verder, ben jouw ook heel erg dankbaar dat ik je paardjes mag verzorgen. _/-\o_

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-17 07:39

Saintelette dank je wel! Leuk om te horen :)

Tineke thnx! Die broek is inderdaad nieuw haha, lief van je.

Namira, mijn paarden mogen blij zijn met zo'n verzorgster al bijna 4 jaar lang. Je betekent veel voor hen en ook voor mij :)