-onia 1 is Ver-onia, de tweejarige dochter van -onia 2
. Veronia is mijn eerste zelfgefokte paard en ik ben zo ontzettend trots op het resultaat dat jullie haar vast wel al kennen van mijn eerdere topics
. Veronia is nu ongeveer 1.62 groot en is een nakomeling van de Groninger hengst Macho Polo, die inmiddels zelf is verhuisd naar Amerika. Gisteren heeft ze een "kleine" metamorfose ondergaan. Ik heb namelijk haar lange blonde lokken gekortwiekt. Dit omdat ze onderaan steeds dunner begonnen te worden. De eerste knip deed het meeste pijn, maar eigenlijk vind ik haar dit ook wel heel stoer staan.
Zo was het eerst (kleine noot: op deze foto was ze nog mager omdat ze lang tijd nodig heeft gehad om bij te komen van een spoelwormbesmetting die ze helaas heeft gehad):

En zo is ze nu!

-onia 2 is ook een bekende voor veel van jullie denk ik, namelijk Wain-onia. Zoals gezegd is ze de moeder van Veronia en daarnaast ook alweer 14 jaar (vanaf haar geboorte) mijn allerbeste vriendin. Wainonia is een KWPN-merrie van 1.61 waarmee ik ook onder het zadel actief bezig ben. Onze bezigheden houden we bij in onze eigen blog (zie mijn onderschrift).
Nu genoeg gekletst, die springveren eronder en showtime

wapperbenen

Leuk contrast.. Veronia die een "heel gevaarlijk paardje" speelt en moeder die denkt "jaja, whatever, je doet me toch niks":

Het anker wordt uitgegooid hier:

En we staan stil!

Ze kunnen ook wel gewoon lief zijn hoor samen
. Ik ben vooral blij dat ze weer wat beter op gewicht komt, dat was een hele kluif.