Peugotje aangereden door vrachtwagen voor onze neus.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Peugotje aangereden door vrachtwagen voor onze neus.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-17 21:18

Ik heb wat met verkeer... en paarden.... of zo.

Vandaag kwamen we terug van de UKG en redden netjes 80 aangezien de borden dat op dat moment aangaven voor dat stuk snelweg (is daar vaker, max is meestal 100, maar ook vaak 80 (als spitsstrook open is).
Daar tuf je dan, eigenlijk op dat moment heel blij, want behandeling van paard was weer goed geslaagd en paard was super braaf geweest.

Links haalt een vrachtwagen (Die blijkbaar vind dat die 80 niet voor hem geldt) ons in, niet heel vreemd. Rechts zit een maffe zwarte peugot die blijkbaar niet achter mijn trailer terrecht wil komen en tuft mij rechts voorbij.. Dat ziend in combinatie met de vrachtwagen links.. denk ik.. hmmmmmmmmm, aangezien het einde van zijn invoegstrook er al aan komt.

Laat dus het gas al maar iets los, want ik voorzie problemen, het peugotje schiet net voor het verdrijvingsvlak de snelweg op, de vrachtwagen is bijna klaar met mij inhalen. Ik en bijrijder hebben allebei zoiets van WTF, dat gaat fout..
Zwarte peugotje trekt ook niet door, maar blijft ter hoogte van de vrachtwagen hangen net achter de kabine.. How blind can you be..
De vrachtwagen die uiteraard dacht, mooi trailer voorbij daar rijdt verder niets, voegt vervolgens in naar rechts, dat kan niet he.. Dachten wij vervolgens als enigsten.... Had al om me heen te gekeken wie waar reed voor een als het fout zou gaan plan... Gelukkig had ik door gas los te laten ondertussen afstand gecreeerd en als het mis zou gaan kon ik ook met trailer (niet te elegant voor mijn paard, maar was wel makkelijk haalbaar) op tijd stoppen. (maar je weet dan weer niet wat ze achter je doen he!?)

Ondertussen werd het zwarte peugotje door de vrachtwagen geraakt en de vluchtstrook opgeduwd, zijn mazzel dat die er was. Vrachtwagen had nog steeds niets door, dus heb ik maar eens een paar keer flink getoeterd, wat ook op geen enkele verkeersdeelnemer indruk maakte....
Zwarte peugotje kwam via vluchtstrook uiteindelijk tussen vrachtwagen en mij terecht en ging er volgende afslag af (net voor de Parkeerplaats voor de brug, die met de burger king) had aardige kras op zijn zijkant zag ik.

Wij zijn toen wat dichter achter vrachtwagen gaan rijden om kenteken over te nemen, vrachtwagen heft het vermoedelijk niet gemerkt aangezien die geen enkele rem op stuurpoging heeft gedaan om peugotje te vermijden. Wij hebben politie op de hoogte gesteld en vrachtwagen reed de volgende parker plaats op, dus wij ook, bestuurder aangesproken dat hij een auto had geraakt, maar de Spanjaard kon op dat moment alleen Spaans.

Nou stuff it dacht ik toen, gezegd, we have called the police en zijn verder gereden.

Maar echt.. als die 2 toch iets harder elkaar geraakt hadden of als 1 van 2en rare stuurmanoevre had gemaakt danwel er geen vluchtstrook had gezeten... Dan had ik toch wel heel hard gevloekt.....

Moraal van dit verhaal.. Haal niet rechts in.. en voeg zeker niet in met je kleine zwarte peugotje (kan trouwens ander soort auto zijn geweest, maar was iets wat daar op leek) in de blinde hoek van een vrachtwagen. Les 1 met autorijden, als iets anders groter en sterker is dan jou, hou er dan rekening mee.....

Gelukkig waren de beschermengeltjes vandaag druk aan het werk en deden hun werk goed.

MarlindeRooz

Re: Peugotje aangereden door vrachtwagen voor onze neus.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 21:20

Jeetje zeg wat schrikken! :oo Dat had echt goed fout kunnen gaan. :j

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 22:12

We hebben echt veel mazzel gehad dat wìj het wèl aan zagen komen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-17 22:14

En mazzel dat er een vluchtstrook was waarop het peugotje geduwd kon worden ipv een vangrail om hem in te pletten...

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 22:16

Wat een schrik!
Wat ik ook altijd leer aan leerlingen is om na een inhaalmanouvre nooit thv van een invoegstrook terug te gaan naar de rechterrijstrook.

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 22:34

Heftig. Ik vind dat altijd een onhandig stukje snelweg. Zeker als de spitsstrook open is halen de vrachtwagens je daar continue in. Met je trailer knijp je 'm helemaal in zo'n situatie.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 22:40

sakvis schreef:
Heftig. Ik vind dat altijd een onhandig stukje snelweg. Zeker als de spitsstrook open is halen de vrachtwagens je daar continue in. Met je trailer knijp je 'm helemaal in zo'n situatie.

Inderdaad een rotpunt daar. Ik rijd er op dit moment wekelijks met een hondje dat iedere week langs het UKG moet. Onze hond vind autorijden heel spannend, dus ik rijd ongeveer zoals ik met een trailer zou rijden. En mensen halen daar echt de gekste manouvres uit, idioten. zorg sowieos dat ik er buiten de spits rijd want in de spits is het helemaal geen doen daar.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-17 22:47

Was het stuk met de 2 rijstroken van rechts al voorbij dit was er net na, waar er nog 1 rijstrook van rechts bij komt, maar inderdaad, wat ze daar soms lopen te vogelen met invoegen en ergens langs vliegen, ook al staat er met koeienletters 80 op de borden.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 13:43

Helaas gebeuren dit soort dingen zo vaak, invoegen maar geen gas geven, rechts inhalen, vrachtwagens die inhalen terwijl het eigenlijk niet kan of niet hard genoeg kunnen pfff

Tijdje terug reed ik met de trailer op de A2 richting Utrecht, ik werd ingehaald door een vrachtwagen nou ja prima, maar na invoegen gaat de vrachtwagen zo langzaam rijden(ca 60) dus na een tijdje ik er voorbij, nou dat had ik nog niet gedaan of hij kwam mij weer voorbij. Ja als hij daarna weer gas loslaat wat moet je dan. Na een tijdje toch maar weer ingehaald omdat hij weer op 60 bleef hangen en maar wat extra gas gegeven. En tot mijn verbazing komt hij een kilometer of wat verder me weer voorbij, toen dacht ik het is goed hoor.
Afslaan naar de A12 dan krijg je ook een strook die moet invoegen en ik zie de vrachtwagen voor mij rijden die gaat naar rechts en ineens bedacht hij o nee die strook gaat naar de Meern en knalt zo weer naar links en ja daar reed een auto dus hij weer naar rechts en ook daar reed net een auto gevolg een enorme chaos gelukkig zag ik het al een soort van aankomen en had al gas los en ben er voorzichtig omheen gegaan. en ga je dan stoppen of niet? Uiteindelijk gekozen om toch door te rijden paard was al een beetje onrustig en dan kies ik toch voor mijn eigen veiligheid.
Maar je hebt een mafkezen hoor op de weg.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:52

Eigenlijk mag jij gewoon niet meer autorijden Do ..... er gebeurt toch echt altijd wat lijkt het wel...
Gelukkig dat je zelf helder kon nadenken ! Anders was ook de pony nog in de prak.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:57

Wat een gekken rijden er rond he? Ongelooflijk!

Maar ik wil je even bedanken voor je verhaal! Ik ben zelf op dit moment bezig met E-lessen en mijn probleem is dat ik te weinig in de zijspiegels kijk om te zien wat er achter mij gebeurt, ik ben een binnenspiegel gewend natuurlijk. Jouw verhaal heeft mij weer even op scherp gesteld!

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 15:00

Jouw teller geeft netjes 80 aan, in werkelijkheid rijdt je ongeveer 77. Alle tellers in luxe auto's wijken naar boven af. Als vrachtwagenchauffeur zit je weer achter iemand te hangen die zacht rijdt, dus haal je in. Of dit in dit geval goed te praten is of niet is niet ter discussie. Die zwarte peugeot zat in de dode hoek van de vrachtwagenchauffeur, dan zie je die auto echt niet als je in de spiegels kijkt. Gelukkig heb je zelf de situatie goed ingeschat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 15:01

Er zijn al verschillende automerken waarbij er een lampje op de buitenspiegel gaat branden wanneer een sensor detecteert dat iets zich in de dode hoek van de auto bevindt. Hopelijk gaat die techniek snel naar de vrachtwagens toe.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 15:15

Eigenlijk zou iedereen eens een keer in een vrachtwagen mee moeten rijden om te zien wat een chauffeur nou eigenlijk kan zien en vooral helemaal niet kan zien.
Vroeger dacht ik ook vanalles als ik weer zo'n stomme vrachtwagen tegenkwam, kunnen ze niet uitkijken!!
Maar sinds m'n eerste les in een vrachtwagen denk ik daar toch anders over.

En tuurlijk zijn er steeds meer technieken die het voor het verkeer om de vrachtwagen heen veiliger maken, maar dan moet dat er wel op zitten en dat is meestal niet het geval (ivm bouwjaar).

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 15:20

BETUWE ik rij altijd 95 je mag 90 met een aanhanger en juist om gewoon met het vrachtverkeer mee te rijden rij ik 95 en normaal is dat ook geen probleem en de ene vrachtwagen zit er iets boven en de ander eronder.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 15:27

Polly schreef:
Wat een schrik!
Wat ik ook altijd leer aan leerlingen is om na een inhaalmanouvre nooit thv van een invoegstrook terug te gaan naar de rechterrijstrook.

En dan zijn er ook nog sukkels die niet begrijpen waarom er een doorgetrokken streep is bij sommige invoeg stroken.
Dat heb ik dus gehad, Ik wilde invoegen en een sukkel van links wil dus "mijn " plekje in naar rechts. Maar hij had wel een doorgetrokken streep. Gelukkig kon ik dus weer net op tijd naar rechts. Geloof dat de sukkel mijn toeteren ook niet eens begreep. Maar ik ben blij dat ik het op tijd zag.

Ts, gelukkig geen tollende auto voor je of zoiets. En alles relatief goed afgelopen.

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 16:51

Als je 95 rijdt wordt je niet door vrachtwagens ingehaald, deze zijn bij 90 begrenst. Ik rij zelf ook altijd net iets harder dan een vrachtwagen, dan heb ik ze ook niet dicht achter me zitten. Ik weet wel uit ervaring dat caravans en auto's met aanhangers een ergernis zijn voor vrachtwagenchauffuers.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 19:32

Vrachtwagen die mij voorbij kwam had trouwens weinig winst, aangezien ik met verkeer mee reed (met voldoende afstand), dus hij heeft vervolgens van daar tot aan afslag bij benzinepomp eind verderop gewoon voor me gereden.
Was maar wat blij dat ik ze links en rechts aan had zien komen rijden net wat ClauH zegt, overigen verkeer moet mij nog al eens hebben, dus probeer ik voor 10 te kijken wat niet altijd lukt.

@Like, dat zou handig zijn, maar veel vrachtwagens natuurlijk ook al camera's en extra blinde hoek spiegels. Was wel rare gewaarwording dat zelf met raken van de peugot de vrachtwagen nog niets merkte. (maar ja, was ook zo'n klein mini autotje...).

Had nu mijn navigatie niet aan (ken daar de weg blind) als ik die wel aan heb gebruik ik die altijd voor de snelheid, had trouwens nu ook niets uitgemaakt aangezien ik met overige verkeer op de strook waar ik zat meetufte en niet de behoefte had om dan maar weer met 90 te gaan inhalen en met mijn geluk kennende 1 vrachtwagen te zijn opgeschoten en een bekeuring rijker te zijn :+ .

Ben benieuwd hoe het peugotrijdertje het ervaren heeft, hij was klein, vrachtwagen groot en dan aan de kant gedrukt worden. ^) Neem aan dat hij met deze actie meteen heeft geleerd om dit niet meer op deze manier te doen.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 19:46

Zo die heeft mazzel gehad. En jij achteraf ook hoor... krijg dan altijd van die horrorbeelden in mijn hoofd van jij die vollop remt om er niet bovenop te knallen en de bestuurder achter jou die niet oplet en zo je trailer in rijd... bah :(

Ik weet zeker dat, de volgende keer als ik invoeg met mijn kleine, zwarte peugeotje, ik aan dit verhaal moet denken.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 19:53

Dat was het ook, ik kon wel remmen, maar ja, weet ik veel wat al die auto's en vrachtwagens achter me doen, was mede redden dat ik ben gaan claxoneren (en om vrachtwagen te attenderen op feit dat ie auto aan het pletten was).

Als je kleine auto hebt ben je nog kwetsbaarder dan in grote, hoewel vrachtwagen versus luxe auto.. dat is altijd oneerlijk.

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 20:00

Pfff weer klassiek gevalletje alleen op de wereld, ik moet voor een auto met aanhanger maar kan me gaspedaal niet vinden c.q. kent kracht eigen auto niet.. Plus dan nog geen flauw benul hebben van vrachtwagens en hun dooie hoek.. Gelukkig heb jij alles op tijd in kunnen schatten en ben je er goed vanaf gekomen! +:)+
Niet netjes van de vrachtwagen, maar ja als je dag en nacht op de weg zit, zou ik me er misschien ook niet meer druk om maken. Er zijn zoveel debielen op de weg die levensmoe zijn. Hopen maar dat het zwartje ervan geleerd heeft >;)

Je komt ze regelmatig tegen, nog net voor je willen, maar geen gas geven.. Ik rij met trailer aardig mee met het verkeer op de rechter baan soms net boven de 100, leuk die 90km/u maar vaak ben je medeweggebruikers dan meer tot last wat rare manoeuvres triggert. Belangrijkste wat ik vind, is continuee en dan ook echt continue weten wat er om je heen gebeurd, waar iedereen zit en leren voorspellen wat elke auto gaat doen. Plus de ruimte voor je houden, ookal is dat erg lastig en wordt jou goed berekende remafstand zo vaak ingenomen door weer een late invoeger/late uitvoeger oid _-:(

Over het algemeen kom ik vrij sociale vrachtwagens tegen, netjes seinen en ruimte voor je maken. Maar zeker wel aantal butt vrachtwagen acties meegemaakt in de afgelopen paar jaar, vooral met hellingen en scherpe bochten.. dan zijn ze niet blij met paardentrailers, wat ik opzich wel snap dus zorg dat ik erna ook zo snel mogelijk weer meerij met de rest.

Maar die paar vrachtwagens wegen echt niet op tegen het asociale niet oplettende verkeer in personen auto's..manmanman.. Van mij mag iedereen 1 dag vrachtwagen leren rijden en E leren rijden, niet per se om het te halen, maar om te weten waarom deze voortuigen doen wat ze doen.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 09:13

BETUWE schreef:
Als je 95 rijdt wordt je niet door vrachtwagens ingehaald, deze zijn bij 90 begrenst. Ik rij zelf ook altijd net iets harder dan een vrachtwagen, dan heb ik ze ook niet dicht achter me zitten. Ik weet wel uit ervaring dat caravans en auto's met aanhangers een ergernis zijn voor vrachtwagenchauffuers.

Het is niet waar dat alles begrenst is bij 90 anders zouden ze elkaar ook nooit kunnen "inhalen"
Er zitten wel degelijk verschillen in.
En je mag wel eens meerijden hoor als ik 95 rij en ingehaald wordt door een vrachtwagen.

Feit is dat er niet zulke sociale mensen op de weg zitten en dan maakt het niet uit of het een vrachtwagen of personenauto is.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 09:25

Jezus, dat was vast schrikken!

edit: lees fout van mij
Laatst bijgewerkt door Es_ther op 24-02-17 09:34, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 09:31

Es_ther schreef:

Sommige menden denken alles te kunnen maken en denken dat iedereen aan de kant gaat voor hen.
Jouw situatie heb ik ook een keer gehad..

Ik denk alleen dat die vrachtwagen dat peufrotje nooit heeft kunnen zien door de hoek waaruit die auto kwam.
Dus of de uitspraak dat ze alles maar kunnen maken en iedereen maar aan de kant moet gaan klopt?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 09:33

bruintje123 schreef:
Es_ther schreef:

Sommige menden denken alles te kunnen maken en denken dat iedereen aan de kant gaat voor hen.
Jouw situatie heb ik ook een keer gehad..

Ik denk alleen dat die vrachtwagen dat peufrotje nooit heeft kunnen zien door de hoek waaruit die auto kwam.
Dus of de uitspraak dat ze alles maar kunnen maken en iedereen maar aan de kant moet gaan klopt?

Ja las t verkeerd kwam ik later achter.
Zal t ff aanpassen