Afgelopen weekend waren de regio kampioenschappen en ik ben zo ontzettend trots op en blij met Darco. Ook al hebben we ons niet geplaatst voor Ermelo, ik ben oprecht enorm blij.
Darco is een 9 jarige ruin van Sandreo. Ik rijd hem nu een jaartje. We hebben het heel erg rustig opgebouwd, omdat hij een beetje slechte naam had qua gedrag. Echt tijd genomen om aan elkaar te wennen, vertrouwen op te bouwen en een team te worden. En dat is wel gelukt! Ik geniet elke dag van hem, van zijn karakter en van zijn positieve instelling (en dat terwijl hij in het begin echt enorm negatief was, terughoudend, bozig etc)
We rijden momenteel L2, maar mijn instructie (ik les thuis elke week met hem en elke 3 weken gaan we naar Bob TnWolde toe) vindt dat we eind van het jaar Z1 als doel moeten hebben. Darco doet het erg fijn, springt een groen wisseltje, en werkt keihard.
Vorige week hebben we op Prinsenstad nog 2x gewonnen met 205 punten, dus we gingen met een fijn gevoel naar de regio afgelopen zondag.
De eerste proef heb ik heel fijn kunnen rijden, geen fouten gemaakt. Wel haf hij wat meer bovenin gemogen. Aan het einde van de rubriek bleek ik me geplaatst te hebben voor de finale. Maar met welke plaats of punten werd niet bekend gemaakt.
De finale mocht ik als eerste rijden. En ik heb écht fijn gereden, hij liep meer bovenin, maar wel paar slordige dingetjes. Inzet van wijken wat slordig, even weg willen stappen voor we achterwaarts gingen. Maar al met al echt heel fijn. Ook beide proeven net als vorige week op Prinsenstad doorgezeten. Dat was voor mij wel een dingetje. Dat lukt pas sinds kort, dus mijn houding is nog niet helemaal wat ik zou willen, maar wordt aan gewerkt.
Toen de prijsuitreiking...
Geen 8e, geen 7e, geen 6e... Ik was gewoon 5e en 2e reserve voor Ermelo!!
In de ochtend bleek ik 7e te zijn geweest met 188,5 & 192 (was wat mager vond ik zelf) maar de middag proef had ik gewoon gewonnen met 210 & 203,5!!! Bijna 70%
Het scheelde echt minimaal over beide proeven, mijn gemiddelde was totaal 66,17%
Nummer 4 had 66,21%
Nummer 3 had 66,42%
Nummer 2 had 66,75%
Natuurlijk is het jammer dat ik zoooo dichtbij was, maar ik voel echt geen teleurstelling, maar echt blijdschap. Darco heeft, of wij hebben de laatste tijd zoveel progressie gemaakt, wat wil ik nog meer?
Komende tijd veel werken aan het vlugger worden van achter, meer zakken in zijn achterhand en van daaruit voor dus meer kunnen stijgen. Zadel is net weer nagekeken, binnenkort komt de osteo weer, hopelijk kan zij hem nog meer ondersteuning geven in het losmaken van zijn lijf, de laatste spanning weghalen bij zijn tongbeen, het kantelen wat hij linksom soms doet
en zijn algehele lossigheid.
Bedankt allemaal voor het lezen en kijken! Hopelijk genieten jullie ook van ons en onze progressie.
P.S. Ik heb 2 heel fijne instructeurs, we weten heel erg goed waar we aan moeten werken. Tips geven mag natuurlijk altijd.
Het filmpje van onze 2e proef:
https://www.facebook.com/michelle.pauls ... 6484436556[/quote]

Jammer van het meningsverschil, ik had hier een 8 en een 5 met als opmerking meer halsdaling. Terwijl het maar tot boeg hoogte hoeft. Neus er meer uit had dan logischer geweest.

En deze van mijn laatste training bij Bob

naar krachtpatser